Gå til innhold

Dagboka mi


Gjest Janne3
 Share

Anbefalte innlegg

:rolleyes:/>/>

Hei

Slæber meg inn hit igjen, for å leite opp motivasjon.

Heldigvis fant jeg ikke en eneste logg igjen fra den gamle dagboka mi, som jeg hadde her for flere år siden.

Slankeoperert, gikk ned, fra 153-til 116,..Stopp. Der på det stadiet har jeg stått nå i flere år. Greit nok, men ikke godt nok.

 

Kroppen har en fantastisk evne til å heale seg selv, og kort og godt..den metern tarm dem fjerna, for at kroppen skulle ta opp mindre næring, den kommer jo aldri tilbake, men resten av tarmen, tar etter ca ett år..opp mere ernæring, for å kompanser det tapte. Så..jeg står på lik linje med alle normaltarmene her inne :P/>/>

Vil egentlig ikke snakke om den opperasjon,..helst ikke, fordi jeg aldri burde tatt den. Det så ut som en løsning, men var det ikke. Tilbake står man med en av og påbryter..der store deler av formiddagen må brukes til hvile, resten av energien, må brukes på familie og hus.

Føler meg som en 80 åring, med hodet til en 45 åring., og da jeg i tillegg brakk ankelen, etter ei treningsøkt sist høst, fikk jeg meg en nedtur, som jeg så vidt greid å kjemp meg opp fra. Men sterk som jeg er,..måtte jeg bare ta meg på tak, å finne frem livsgleden.

Vekta kan egentlig gjøre livet kjempetøfft, for dem som strever. År inn og år ut..kamp etter kamp...

Men nå har jeg da logget meg inn her, og funnet frem en liten dose motivasjon, som jeg skal bygge videre på. Skal ned 25 kg. Starter i dag.

<_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Oi! Det er vel egentlig det du forteller som gjør at jeg er såpass skeptisk til operasjoner - er ikke første historien av denne typen jeg har lest...

Det er uansett godt at du har klart å kjempe deg opp igjen etter både dette og brukket ankel og funnet veien tilbake hit. Jeg finner masse inspirasjon, motivasjon og støtte her inne, og uten det tror jeg ikke at jeg hadde holdt ut så lenge som jeg har....

Lykke til med prosjektet ditt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Ønsker deg all verdens styrke og glede på denne veien mot en sunnere kropp og håper du greier å være fysisk aktiv, utrolig synd med det bruddet i høst, men håper du kommer deg på tur - og er aktiv. Det er så lett å sette seg til. Men samtidig har du mistet mye vekt selv om det har stoppet opp, du er underveis selv om det har vært et platå litt lenge nå. Jeg gleder meg til å høre om resultatene dine - har du begynt på kurs?

 

Hilsen Gullmedaljekandidaten :D

(jeg vet jeg greier å nå mitt mål, da før jeg førsteplassen i 'mitt liv')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo blitt så fremed her inne nå..må lete litt for å vær sikker på at innlegg blir rett levert ;)

Takk for støtte..ja..kort og greit..så foretrekker jeg å vær 100% ærlig i mine innlegg, når det gjelder vektproblematikken.

Det er jo ett stort problem for mange..og jo flere år man går med overvekt, jo større er risken for slitasje og tilleggsykdommer.

Jeg overså det glatt, da jeg var i 20 årene..regnet med man hadde hele livet forran seg..og man bar vekta, både privat og på jobb..aldri vært redd for å gi og bruke av min styrke, og min tid.

Nå føler jeg meg regelrett utbrendt..for å bruke ett slitt ord. Man har slanket og slitt i årevis for å bli kvitt overflødig masse..og man stamper i det enda. Men gi opp kan man ikke gjør..Det er bare en ting..og det er å brette opp erman å gå videre. B)

Er flink å følge kostplan,..og har satt to trim merker pr dag, som mål. Nå har jeg de her 20-25 kg igjen..og dem skal bort,..om jeg så må spis bare kli :angry:

Bedre å bli sint, enn lei seg..da øker kampviljen ;)

Ønsker dere en fin dag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...