Gå til innhold

Back on track


Gjest smom
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er tilbake - dessverre - holdt vekten lenge etter at jeg høsten/vinteren 2010/2011 gikk ned 13 kg, med en tråd inne på 10-20, og følte meg finere enn noen gang!

 

Holdt vekten lenge (Har en tråd som ligger og vaker nederst der også, som jeg håper å kunne ta i bruk igjen i løpet av høsten), men fikk kyssesyken og ble fullstendig satt ut av treningsopplegg og etterhvert ble det vanskelig å holde fokus på matinntaket også.

 

Holdt meg stabil fram til påsken i fjor, men har siden da sakte, men sikkert krøpet oppover :blink:/>

 

Begynte å jobbe meg fra 70 til 66 på tidlighøsten og følte meg flink på mat, men fikk ikke trent nok så det gikk ikke akkurat nedover.

 

I desember startet jeg egen butikk og siden da har jeg jobbet og jobbet og jobbet litt til. Ikke mye tid til egentid og trening i tillegg da nei. Så da har vekten krøpet seg opp fra 69 til 73 og jeg blir jo ikke akkurat dødsfornøyd med det :angry:/>

 

Nå har jeg "endelig" kommet dit at de fleste buksene strammer og jeg nekter å kjøpe nye, større bukser - nå skal jeg jobbe meg ned og inn i de fine sommerbuksene som ligger i skapet mitt.

 

Jeg vil ikke være tjukkas - ferdig med det! Blir sur hver dag jeg skal i skapet og finne ting som ikke passer...

 

Nå får jeg litt mer hjelp og slipper å jobbe alle timene alene og da skal det også være lettere å klare å få trent litt.

 

Målet er å komme ned til 66 kg, det er der jeg trives best! Følte meg fabelaktig fin da jeg var nede på 65, men det kjenner jeg at er nesten umulig å holde, 66 derimot - det er nok min vekt.

 

Startet på mandag med bedre matinntak, mindre snop og tull. SÅ håper jeg at jeg er under 70 i løpet av mai/juni og nede på 66 kanskje til august?

 

Wish me luck B)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dette klarer du :)

 

Noen ganger trenger man bare litt ekstra fokus for å komme skikkelig igang igjen.

For meg er det viktigste å trene for å føle meg vel, så det er mitt tips.

Ellers så kan du hvordan det skal gjøres, og ett godt motto er : JUST DO IT ! Av og til så er det tyngste å tenke tanken, ikke faktisk det å gjennomføre :)

Jeg blir her i alle fall å følger deg, og trenger også noen spark bak, for å komme meg selv "fit for summer" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du :)/>

 

Noen ganger trenger man bare litt ekstra fokus for å komme skikkelig igang igjen.

For meg er det viktigste å trene for å føle meg vel, så det er mitt tips.

Ellers så kan du hvordan det skal gjøres, og ett godt motto er : JUST DO IT ! Av og til så er det tyngste å tenke tanken, ikke faktisk det å gjennomføre :)/>

Jeg blir her i alle fall å følger deg, og trenger også noen spark bak, for å komme meg selv "fit for summer" :)/>

 

Takk!!! Ja, det verste er tanken på å komme i gang.

I går jogget jeg rundt vannet som vi gjorde før. Første gang siden i september - og jeg klarte jogging hele veien og 24 minutter på 3,4 km. Ikke fort, men det er håp!!!

 

Får jeg til 2-3 ganger i uka og etterhvert også 2 runder igjen så klarer jeg dette veldig fint. For med god trening følger gode matvaner for min del!

 

Jeg var så stolt av meg selv i går at det kun ble en kaffe med skummet melk som kveldskos og det har det ikke vært i det siste for å si det sånn! Så nå er jeg offisielt i gang igjen og skal klare dette! Jeg vet jo at når jeg har nådd matchvekt så klarer jeg å holde den når jeg trener samtidig. Det var jo det som gikk i dass da jeg ble syk :(

 

Glad du gidder å følge med meg - jeg vet jo hvor viktig det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gode matdager! Det er deilig - la inn det jeg spiste i dag og jeg ser at jeg fortsatt har god føling med hva som er riktig mengde etc. Det er bra.

 

Utfordringen på jobb er at jeg ikke kan drikke like mye vann som jeg egentlig trenger - jeg bør ha 2 liter om dagen, men jeg står alene så jeg er avhengig av at noen passer butikken mens jeg er der. Men prøver å ta det igjen på kvelden dersom jeg ikke har fått fylt opp nok.

 

Var støl, støl, støl etter løpingen på tirsdag og siden da har det gått i ett med barn, møter og jobbing. Jeg har jobbehelg, noe som betyr 10 timer i dag og 9 timer i morgen. I dag er mannen ute etter øl og i morgen skal jeg til en venninne etter jobb. Det blir koselig.

 

Men på søndag skal jeg ut og løpe igjen, og neste ukes plan er en tur på onsdag og torsdag + lørdag eller søndag - får se litt hva som passer familien også :P

 

Det er ikke barebare å planlegge sitt eget løp med mange barn som skal hit og dit :o

 

God helg folkens - med gode valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hei på deg !

Vann.. Det glemmer jeg litt for ofte å drikke nok, flott du minner meg på det !

Huff, det er skikkelig tungt å være så stiv og støl. Jeg var det også tidelig i uken, men nå har det heldigvis gått over :)

så flink du er som kommer deg ut for å jogge ! her på vestlandet snør det i dag, det legger seg ikke her nede på lavlandet, men værre med alle de fjellturene jeg skal ut å gå på... :o

Løper du på asfalt eller er det grus ? det er så mange som advarer meg mot å løpe på asfalt, så jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre..

I dag skal jeg på trimtur, opp "murderbakken", som jeg før om årene hadde ett hat forhold til. Rart dette hvordan man endrer seg med årene, heldigvis til det bedre ! :D

 

Kjenner til hektiske hverdager, og ikke alltid lett å komme imellom som mamma som også skal trene. Men er sikker på vi har igjen for å trene litt selv, og Ikke "bare" følge opp de søte små... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Ja, vannet er alfa omega for meg i hvert fall - lagrer vannet i fingrene hvis jeg ikke drikker nok - og hva skal jeg med ekstra vann der?

 

Er i gang med dagens første liter, så får vi se om jeg får i meg to til slutt i dag.

 

Jeg løper ikke på asfalt - det kjenner jeg i kneet og leggen med en gang så på meg er det grus. Skogsveier er det beste. Så om du har mulighet til å unngå asfalt anbefaler i alle fall jeg det.

 

Men du kan jo ha det helt annerledes enn meg, så prøv deg fram. Jeg trodde det skulle være mye tyngre på grus og det er det nok på en måte, men det er også mere "spenst" enn det er i asfalt. Så mulig man kan løpe raskere på asfalt, men det ofrer jeg for å holde knærne gode.

 

Ellers blir det til at jeg oppdaterer mest i tråden som heter Ned 6-7 kilo, hvis du lurer på om jeg har falt fra helt liksom så har jeg ikke det...ikke enda i hvert fall :P Neida, jeg skal gjennomføre nå - har satt en konkret, langaiktig plan, og jeg vet det er det som skal til for min del.

 

Så får vi se da, om jeg når målet innen 15/8???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er flink, flinkere - ja nesten flinkest om dagen, men det går ikke nedover (jeg finnes ikke utålmodig heller da).

 

I morgen er offisiell veiedag og jeg snikveide i dag. Da har jeg vært megaflink hele uka og trent 6 økter...opp 2!!!! kilo. Det går bare ikke an. Har mye vann i kroppen, holder vel på å venne seg til aktivitetsnivået igjen, men herlighet altså...

 

Håper virkelig ikke det stemmer i morgen - da skal jeg jo være nede på 71,4 om jeg har nådd ukas mål.

 

Krysser fingrene og håper det er med på å skvise vannet ut av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye mer å si her enn: DRITT! Opp 800 gram og jeg peiser på videre, for jeg skal ikke gi meg nå!

 

Da skuffer jeg for mye og det er meg selv jeg skuffer mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener og spiser sunt. Føler jeg tar gode valg hele tiden, men ser ingen resultater enda. Vet det er tidlig, men fader heller...jeg VIL!

 

Håper på nedgang til uka, målet er ambisiøst i og med at jeg gikk opp i steden for ned denne uken. Fra 72,8 til 70,6 på en uke er nok ikke helt realistisk.

 

Jaja, vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...