Gå til innhold

Tips til hvordan gå ned 5 kg


Gjest Wipsi
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har dere noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt 5 kg?

 

Nå er det på tide å bli kvitt mammakiloene. Som ikke kan kalles mammakiloer lengre :huh:

 

Det største problemet mitt er sukker!! sukker, sukker, sukker.

 

Forrige uke ble en skikkelig fråtse-uke. Så holder jeg meg unna sjokolade er mye vunnet.

 

I går var jeg på en times tur med hunden. Hvor jeg jogget ca 15 min, ganske fort. Vil dere anbefale meg å jogge litt, og ikke bare gå?

 

I dag har jeg spist to knekkebrød til frokost. (med litt nugatti :o ) Og til lunsj tenker jeg en salat.

 

Jeg spiser vel vanligvis litt for mye. Så det er en overgang å begynne å spise mindre. Vil jeg bli vant med det?

 

Ble litt rotete dette her. Men jeg trenger sårt litt hjelp og motivasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en del av løsningen - kutte ut sukker og sjokolade og redusere porsjoner. Jeg ville satset på grøntsakter minst 2 ganger per dag - det kan du spise mye av uten å få noe særlig med kalorier, slik du blir mett og ikke så lett tyr til søtsaker. Ellers anbefaler jeg deg å veie og registrere alt du spiser i Roede-klubben. Du kan gjerne registrere det før du spiser, slik du ser om det inneholder for mye kalorier. Det er lett å fjerne igjen om du velger å ikke spise det. Nugatti hadde jeg droppet, og heller tatt i beskjedne mengder som frimerker.

All trim er bra. Jo mer du får opp hjertefrekvensen, jo større blir etterforbrenningen etter trimmen. Så jogging er bra, ta gjerne noen intervalløkter, hvor du varierer tempoet og tar et par spurter.

Hvis du holder deg borte fra søtsaker i lengre tid, så blir det lettere etterhvert, og du orker mindre om gangen.

Stå på det blir lettere etterhvert både å spise fornuftig og trimme nok - det tar tid, men det går.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...