Gå til innhold

måltid sammensetning? kesam?


Gjest tutta123
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tutta123

Hei!

Min store utfordring er at jeg ikke er sikker på hva jeg skal spise som er sunt og godt!?! Noen som vil dele sine dags menyer/måltider? Og er kesam sunt? Jeg spiser det med musli med nøtter, og det er kanskje ikke helt ideelt, eller?

 

-en som lurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min store utfordring er at jeg ikke er sikker på hva jeg skal spise som er sunt og godt!?! Noen som vil dele sine dags menyer/måltider? Og er kesam sunt? Jeg spiser det med musli med nøtter, og det er kanskje ikke helt ideelt, eller?

 

-en som lurer....

 

Hei! Kesam er ikke usunt det, men det kan hende det blir litt store mengder dersom du spiser det med musli. Et beger med vanlig kesam inneholder ca. 350 kcal om jeg ikke tar helt feil. Så lenge du har kontroll på hvor mye kalorier det er i kesam du får i deg, vil jeg tro at det bare er å spise det :-)

 

Personlig spiser jeg alltid frokostblanding med rosiner eller tørket frukt og melk til frokost. Til lunsj spiser jeg enten salat, omlett eller brødskiver. Middagen består som regel av laks/kylling med grønnsaker, med ris eller lignende ved siden og en skje eller to med kesam. Eller gryteretter, wok og lignende. Til kvelds spiser jeg en brødskive med pålegg og et beger yoghurt. I tillegg spiser jeg litt pistasjnøtter (10-15 stk) for å få opp fettinnholdet i kosten, da jeg som regel ikke får nok utenom. Og selvfølgelig 2–3 frukt.

 

Vet ikke om dette hjalp deg noe? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...