Gå til innhold

Nedover sammen!


eonda*
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, noen som vil gå sammen med meg nedover mot sommeren?

Heng deg på, til felles glede og støtte.

Litt om meg:

Kvinne på 47 med hund, i sånn passelig god form.

Mål: å gå ned fra 81 kg til ca 73: jeg er 177 høy og tror det er passelig.

Pulsklokke er gøy - jeg har akkurat investert!

Prinsipp: å veie meg bare en gang i uka, hver mandag.

Jeg liker alt som er godt!

Har tro på å være nøye med registrering av både mat og trim.

 

Så - har du lyst til å bli med?

Vi kan hvis vi vil!

:rolleyes:/>/> - waida

  • Dårlig innlegg 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg er med!

 

Skal ned fra 79 til 69 og har også en firbeint turvenn. Registrerer alt jeg spiser og syns d hjelper meg å holde fokus. Vet at vektnedgang for meg går veldig i rykk og napp så det er vanskelig å holde motivasjonen. Prøver å bare sette på autopiloten og la tiden jobbe...

 

Går på nettkurs og er veldig fornøyd med kursleder. Fikk rett og slett et skikkelig spark i raua og har fått av 3 kg nå i sommer så nå er det bare å stå på videre. 10 kg til nå! Håper vi kan hjelpe hverandre. Det er NÅ vi har sjansen, det er ikke noe å vente på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!

 

Skal ned fra 79 til 69 og har også en firbeint turvenn. Registrerer alt jeg spiser og syns d hjelper meg å holde fokus. Vet at vektnedgang for meg går veldig i rykk og napp så det er vanskelig å holde motivasjonen. Prøver å bare sette på autopiloten og la tiden jobbe...

 

Går på nettkurs og er veldig fornøyd med kursleder. Fikk rett og slett et skikkelig spark i raua og har fått av 3 kg nå i sommer så nå er det bare å stå på videre. 10 kg til nå! Håper vi kan hjelpe hverandre. Det er NÅ vi har sjansen, det er ikke noe å vente på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god uke!

Så bra at du er fornøyd med nettkurs; jeg har også prøvd det, men det var ikke helt klaff med kursleder. Men jeg gikk jo ned likevel, så det var ikke så dumt.

 

Jeg har veiedag på mandag, og synes igrunn ikke denne mandagen var noe å skryte av. Jeg har som mål å komme ned på ca 74-75 kg, og i dag stoppet vekta på 81. Dumt, fordi forrige mandag var den på 79,9. Men jeg stoler ikke helt på den der vekta mi, av og til viser den litt tall i hytt og pine.

 

Min største utfordring er å sørge for å spise passe jevnt utover dagen. Da blir jeg ikke så sulten utpå kvelden. Og så har jeg en jobb som gjør at jeg blir servert mye kaffe og kake, og jeg kan rett og slett ikke si nei til alt. Men jeg begrenser meg, og sørger alltid for å ha spist før jeg drar på jobb.

 

Jeg har laget en avtale med pulsklokka mi for denne uka, så får vi se om vi kommer i mål.

Ha ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det med kursleder har mye å si. Jeg har gått på et par nettkurs før og det ene fungerte bare ikke i det hele tatt, det var null kjemi rett og slett.

 

Kjenner igjen det der med mye kaker på jobben. Jeg har rett og slett bare kutta det helt, men det er jo ikke særlig sosialt. Her tar folk med kake når de har bursdag, og siden vi er mange så er det jo rimelig mange kaker gitt. Jeg tåler bare rett og slett ikke sukker. Tar jeg en bit så klarer jeg bare ikke å stoppe. Så da er det bare å ikke ta den første biten for min del. Jeg håper du ikke har det sånn, det er jo vanskelig når man blir bydd ting på kundebesøk og lignende.

Jeg har veiedag tirsdag. Tror ikke det blir jubel denne tirsdagen heller. Det går veldig sakte med meg og veldig i rykk og napp. Hvis jeg klarer 2 kg pr mnd så er det sikkert det beste jeg kan håpe på. Håper det er vekta som spiller deg et puss denne uken, og at den spiller mer på lag neste uke.

 

Ha en fin økt med pulsklokka! Jeg skal finne fram min i kveld og se om ikke pulsen kan få kjørt seg litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tirsdag! Håper du overlevde veiinga! Mandagen ble en fin dag for meg, jeg fikk 10 poengs score på matkalkulatoren, eller hva det heter. Jeg har bestemt meg for å være nøye med det ~ sikreste måten å holde stø kurs på. Ellers blir det fort at jeg tar noe "snarveier" i hodet med måltider og kalorioversikter, og det går ikke særlig bra.

Og så har lest lest bruksanvisningen på pulsklokka nøye og stilt den. Det ble 1,2 trimpoeng på en helt vanlig kveldstur med hunden.

 

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram. Ikke all verdens akkurat, men det er i alle fall riktige veien.

 

Jeg følger også med på kostholdsscoren. Jeg legger inn maten før kveldsmaten så jeg kan justere hvis jeg mangler noe. Som regel er det for lite frukt og melk og faktisk ikke nok fett. Gratulerer med en 10er på skalaen. Kanonbra!

 

Jeg er over den perioden der jeg måtte venne meg til å spise mindre så nå går det lettere og jeg er ikke så sulten. Jeg er den typen som må ha mat med jevne mellomrom så da er det viktig å kontrollere mengden. Har funnet ut at jeg er nesten like sulten etter 3 timer selv om jeg legger til 100 kcal eller ikke. Så da er det viktig å stoppe i tide og gjerne før jeg er helt mett. Jeg planlegger hva jeg skal spise på forhånd så når det er tomt så er det tomt liksom. Jeg har et slagord som jeg sier til meg selv når jeg blir urolig og sulten og fristet til å avvike fra planen og det er at â€sulten må lære seg klokkaâ€. Jeg fant det i en bok og det føler det hjelper å tenke sånn når det i grunnen ikke er så lang tid til neste måltid og man bare må holde seg rett og slett!

 

Kanskje jeg skulle lese bruksanvisningen på pulsklokka mi også. Av og til så blir det bare trykking og styring og så vet jeg ikke helt hvor jeg er i systemet. Det er sikkert mange funksjoner som jeg ikke vet om engang. I går ble det step og styrketime med yoga etterpå. I dag blir det tur med hunden, håper været vil samarbeide…

 

Jeg bor på sørvestlandet. Hva med deg?

 

Ha en herlig tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 300 gram er bedre enn opp 300 gram! Det er riktig veg!

God idé det der med at sulten må lære seg klokka, men det er ikke alltid så lett. Men jeg har tro på rutiner.

 

I dag "måtte" jeg spise litt kake - det var på jobb. Jeg har funnet ut at det må jeg bare leve med - et kakestykke i ny og ne eller vafler eller hva nå jeg blir servert når jeg er på hjemmebesøk. Noe annet går rett og slett ikke an. Men når jeg er på kontoret spiser jeg ikke. Og vi er heldige, vi har en supergod kantine med en flott salatbar. Det er god lunsj!

 

Jeg bor midt i innlandet nær fjell, så jeg har allverdens muligheter til å komme meg ut, og jeg kan velge blant flere runder når jeg skal gå kveldstur. Å gå fram og tilbake synes jeg nemlig er utrolig kjedelig. Jeg har voksne barn som har flyttet ut, men når de er hjemme merker jeg at det blir mer og annerledes mat (og drikke). Sånn er det å ha en sønn som er kokk og bartender :)

 

I dag blir det kokt torsk til middag med grønnsaker. Og så har jeg slått meg på smoothiebølgen, det er en effektiv måte å få meg nok frukt på.

 

I tillegg skal jeg skifte batteri på pulsklokkedingsen min, et par ganger i går viste den en hjertefrekvens på 0, og det var litt skremmende, selv om jeg følte meg nokså pigg.

 

Men nå må middagen på bordet! God ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...