Gå til innhold

En lat og alltid sliten mann som vil gjøre en livsendring.


Gjest AleksanderK
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest AleksanderK

Hei, jeg er en kar på 23 år som nettopp har blitt pappa til en liten gutt.

Har endelig fått motivasjonen opp til å fikse vekta.

 

Har vært frem og tilbake til ca 120 kg helt siden jeg ble 17, har klart å få av meg kiloene noen ganger, men de har kommet rett tilbake.

 

Har startet på kveldskurs 8 kvelder Maxi, var på første kurset i går.

 

Er veldig lite aktiv, men skal prøve å røre meg litt hver dag, det jeg tror blir vanskelig er maten, jeg er litt "det enkle er ofte det beste" og ikke på den gode måten. Har blitt enig med meg selv om at jeg skal bli flinkere til å lage mat fra "scratch" ikke bare for meg, men også for fremtiden til kidden, så ikke han faller under kebabgenerasjonen som jeg gjorde.

 

Kommer til å poste målene mine i tillegg til kiloene jeg går ned her, for tips og triks fra erfarne slankere!

 

Akkurat nå veier jeg 120,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jippi, et hankjønn!!! Det er vi ikke bortskjemt med her inne - velkommen skal du være!

 

I denne situasjonen er du faktisk litt "heldig" som er mann - menn pleier nemlig som oftest å gå ned raskere enn oss kvinner. Men nå er det jo ikke bare snakk om å gå ned i vekt, men også om å lage gode vaner både for deg selv og Jr., og da er det like greit å begynne nå. :) Og det er ikke bare lett å lage nye, gode vaner som er livsvarige, men jeg har full tro på at det går an så lenge man inkluderer en god dose selvdisiplin til de vanskelige dagene. Men det er jo og noe med hva man gjør til hverdag og hva man gjør til fest. Og ja - det enkle er ofte det beste, men det er da man må lære seg at det går an å lage god, enkel mat fra scratch på en halvtime eller kanskje til og med mindre. En god wok, f.eks. For min del tar det så lang tid som det tar å koke risen, altså 20 minutter, resten tar jeg mens det holder på. Og det er jo kortere tid enn det tar å steke en Grandis hvis man tar med ovnens oppvarmingstid...

 

Når det gjelder aktivitet så jeg er et levende eksempel på at det går an å komme i gang med gode rutiner her og. Jeg har alltid hatet å trene og ikke funnet noen treningsformer som jeg har klart å opprettholde over tid. Har nå fått meg personlig trener (vet at dette er en ganske stor utgift og ikke alle har råd til det) og har fått snudd synet mitt på trening. Jeg synes kardio er drittkjedelig om enn nødvendig, men styrketrening synes jeg er gøy. Dørstokkmilen er imidlertid det verste, så jeg har måttet lage gode rutiner med å trene to ganger i uken rett fra jobb for i det hele tatt å komme meg dit. I tillegg rusler jeg en tur en gang i blant når det passer meg. Men - det er jo langtfra nødvendig å gå på studio for å trene. Hverdagsaktivitetene er like så viktig - ta trappen istedenfor heisen, gå av bussen et stopp tidligere osv. Det utgjør faktisk ganske mye. Og hva med å gå trilleturer med Jr.? Etterhvert som han vokser blir det også mer motstand i å skubbe vognen, så med noen motbakker innlagt kan du få en riktig så god treningsøkt. :)

 

Det ble langt fra meg, egentlig ville jeg bare ønske deg velkommen og lykke til på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest turjente

Hei, jeg er en kar på 23 år som nettopp har blitt pappa til en liten gutt.

Har endelig fått motivasjonen opp til å fikse vekta.

 

Har vært frem og tilbake til ca 120 kg helt siden jeg ble 17, har klart å få av meg kiloene noen ganger, men de har kommet rett tilbake.

 

Har startet på kveldskurs 8 kvelder Maxi, var på første kurset i går.

 

Er veldig lite aktiv, men skal prøve å røre meg litt hver dag, det jeg tror blir vanskelig er maten, jeg er litt "det enkle er ofte det beste" og ikke på den gode måten. Har blitt enig med meg selv om at jeg skal bli flinkere til å lage mat fra "scratch" ikke bare for meg, men også for fremtiden til kidden, så ikke han faller under kebabgenerasjonen som jeg gjorde.

 

Kommer til å poste målene mine i tillegg til kiloene jeg går ned her, for tips og triks fra erfarne slankere!

 

Akkurat nå veier jeg 120,5 kg.

Hurra en mann! Gratulerer som pappa.

Å gå tur skal ikke undervurderes! Kommer du deg ut en halvtime hver dag er det en god start. Det passet i hvertfall meg og det var billig og jeg gikk ikke lei. Jeg begynte gå på en trimpost oppi lia hver dag. På treningsstudio er det greiest å starte med ergomotersykkel og no god musikk på øret.

Jeg bor alene og eier ikke ro i kroppen og er mye på farten og derfor trenger jeg raske middager. Jeg har derfor gått for å lage middag hor mange dager når jeg holder på.Så ei elgsteik på 3 kilo ble ei stor elggryte, er veldig glad i biff, steker gjerne opp et helt marinert kalkunbryst og fryse ned porsjonspakker til meg selv. Og fisk og fiskekaker. Pakker med grillpølser av kylling og kalkun deler jeg opp og fryser ned 3og 3 stk. Og det er ikke vanskelig bare arti og billigere enn ferdigmat.

Tar meg selv på fersk gjerning i å spise mer gulrot nå enn før. Erstatter litt av potetrasjonen med gulrot.

Synes det er glimrende å høre at kidden motiverer deg til å gjøre noe med livsstilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...