Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal


Gjest snigla
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest snigla

Jeg trenger hjelp fra dere !

 

Må ha dette inn med t - skje !

 

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger hver dag for å gå ned 0.5 eller 1 kg i uken ?

 

Bare si i fra hva dere trenger for å rekne ut !

 

Veldig bra om noen kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger når jeg er kommet i mål , tenker i en periode når trening er litt nedpriotert .

 

Blir kjempe takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette !

 

For vil sååå gjerne komme i mål nå !

 

Men finner ikke balansen selv ! Så må bare få den rette kcal mengden og jobbe ut fra den !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nanne70

Jeg trenger hjelp fra dere !

 

Må ha dette inn med t - skje !

 

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger hver dag for å gå ned 0.5 eller 1 kg i uken ?

 

Bare si i fra hva dere trenger for å rekne ut !

 

Veldig bra om noen kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger når jeg er kommet i mål , tenker i en periode når trening er litt nedpriotert .

 

Blir kjempe takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette !

 

For vil sååå gjerne komme i mål nå !

 

Men finner ikke balansen selv ! Så må bare få den rette kcal mengden og jobbe ut fra den !

 

Fikk du ikke beregnet kaloribehovet ditt når du meldte deg på GR-kurset?

 

Som en tommelfingerregel skal man ligge 500 kcal i underskudd pr dag for å gå ned 0,5 kg pr uke. For å finne ditt grunnleggende kaloribehov må du finne din BMR (Basic Metabolic Rate) - den finner du enkelt her..

 

For å ta et eksempel: En kvinne, 32 år, 70 kg, 165 cm høy trenger ca 1478 kcal/dag for å opprettholde sine livsfunksjoner, og ca 2033 kcal/dag ved rolig mosjon 3 ganger/uke. Trekker vi fra 500 kcal blir daglig kaloribehov 1533 kcal/dag. Hos Grete Roede anbefales det aldri å ligge under 1300 kcal/dag.

 

Håper dette kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...