Gjest snigla Skrevet Mai 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Jeg trenger hjelp fra dere ! Må ha dette inn med t - skje ! Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger hver dag for å gå ned 0.5 eller 1 kg i uken ? Bare si i fra hva dere trenger for å rekne ut ! Veldig bra om noen kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger når jeg er kommet i mål , tenker i en periode når trening er litt nedpriotert . Blir kjempe takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette ! For vil sååå gjerne komme i mål nå ! Men finner ikke balansen selv ! Så må bare få den rette kcal mengden og jobbe ut fra den ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nanne70 Skrevet Mai 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2013 Jeg trenger hjelp fra dere ! Må ha dette inn med t - skje ! Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger hver dag for å gå ned 0.5 eller 1 kg i uken ? Bare si i fra hva dere trenger for å rekne ut ! Veldig bra om noen kan hjelpe meg å finne ut hvor mange kcal jeg trenger når jeg er kommet i mål , tenker i en periode når trening er litt nedpriotert . Blir kjempe takknemlig om noen kan hjelpe meg med dette ! For vil sååå gjerne komme i mål nå ! Men finner ikke balansen selv ! Så må bare få den rette kcal mengden og jobbe ut fra den ! Fikk du ikke beregnet kaloribehovet ditt når du meldte deg på GR-kurset? Som en tommelfingerregel skal man ligge 500 kcal i underskudd pr dag for å gå ned 0,5 kg pr uke. For å finne ditt grunnleggende kaloribehov må du finne din BMR (Basic Metabolic Rate) - den finner du enkelt her.. For å ta et eksempel: En kvinne, 32 år, 70 kg, 165 cm høy trenger ca 1478 kcal/dag for å opprettholde sine livsfunksjoner, og ca 2033 kcal/dag ved rolig mosjon 3 ganger/uke. Trekker vi fra 500 kcal blir daglig kaloribehov 1533 kcal/dag. Hos Grete Roede anbefales det aldri å ligge under 1300 kcal/dag. Håper dette kan være til hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå