Gå til innhold

Midjemål


Gjest Maisy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Er ny i klubben. Har lurt litt på dette med midjemål. Har trent jevnlig siden midt i februar, og vekta har langsomt gått ned, ca 6 kg ned siden da. Veier nå rett under 78 kg og er 180 cm høy. I følge BMI-kalkulator er jeg i øvre normalvektig-område, (BMI:23,98) Likevel har jeg midjemål på 84 cm. Jeg har kraftig beinbygning, og lurer på om denne regelen at kvinner ikke skal ha midjemål over 80 cm tar nok hensyn til at folk er ulikt bygd. Noen som vet?

 

Hilsen kvinne, 36 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Er ny i klubben. Har lurt litt på dette med midjemål. Har trent jevnlig siden midt i februar, og vekta har langsomt gått ned, ca 6 kg ned siden da. Veier nå rett under 78 kg og er 180 cm høy. I følge BMI-kalkulator er jeg i øvre normalvektig-område, (BMI:23,98) Likevel har jeg midjemål på 84 cm. Jeg har kraftig beinbygning, og lurer på om denne regelen at kvinner ikke skal ha midjemål over 80 cm tar nok hensyn til at folk er ulikt bygd. Noen som vet?

 

Hilsen kvinne, 36 år.

 

Jeg har alltid lurt på det samme, men når det er et mål som det offentlige går ut med, så skulle man jo tro at det gjelder. Slik jeg tolker det så er vi som har litt mer maskulin kroppsfasong mer utsatt for en del sykdommer, muligens? Vi må da kanskje være "tynnere" eller ha mindre kroppsfett enn våre pæreformede medsøstre for å unngå slike livsstilssykdommer? Jeg vet ikke dette, men antar bare at det må være slik for at de går ut med et slikt tall. Jeg har selv et midjemål på 86,5 cm og vil nok bli oppfattet som på grensen til tynn når jeg når målet med midje under 80cm. Regner med at jeg må ned i en vekt på mellom 58 og 60 kg for å nå dette midjemålet og jeg er 166 cm høy. Da er jeg jo akkurat på grensen for å være for tjukk for å unngå livsstilssykdommene. Litt rart, synes jeg, men slik er det jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...