Gå til innhold

FruOlsen79


Gjest FruOlsen79
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest FruOlsen79

Hei !

Jeg er ei jente på 34 år, gift, og mamma til ei vakker jente på 2 år

 

Etter 5 års kamp i helsevesenet, så fikk jeg endelig kommet inn til riktig lege - og diagnosen ME.. Har vært sykemeldt disse årene, og VEKTA har gått opp til hele 135 kg... Veide 85 for 5 år siden..

 

Har en veldig stillesittende hverdag, da jeg prøver å holde denne sykdommen i sjakk.. Har fått en streng pekefinger fra spesiallistene om å prøve å sove mest mulig, og hvile mest mulig... Men det er ikke alltid så lett med en aktiv 2 åring... Så jeg er dønn utslitt hver eneste dag - noe som ikke er noe særlig positivt for min ME-tilstand..

 

Men prøver så godt jeg kan å IKKE ende opp som sengeliggende...

 

Vel, har prøvd det meste - pulver, tabletter, lavkarbo osv... Men denne gangen teller jeg kalorier - og har fått meg mange sjokk over hva jeg har spist og døttet i meg før ! :)/>

 

Bruker en app på mobilen som heter Shape Up, hvor jeg kan scanne inn matvarene jeg spiser og registrer alt jeg spiser iløpet av en dag...

 

Ligger nå på mellom 800 kalorier - 1000 kalorier pr dag... Dette pga at jeg er veldig lite aktiv, og jeg sliter faktisk med " å spise nok" kalorier.. Tenk deg det ;)/>

 

Fikk vekk 5 kg fra januar til mars.. Eller det er det som er igjen av de 10 kg jeg gikk ned ;)/>

 

Begynte å telle kalorier forrige mandag, og har hold meg til 800-1000 kalorier, og har gått fra 130 kg til i dag 126,7 = -3,3 kg

 

Har dette som ett langtidsprosjekt, da jeg skal ned til 90 kg / helst under dette... Men koser meg nå med sunn mat og jordbær osv ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...