Gå til innhold

Vel blåst 17. mai


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Festdager og fokus på livsstil er to ting som kan være vanskelig å kombinere. Men med planlegging og tilrettelegging er det faktisk mulig å komme seg vel fra det hele. Er så glad for at jeg går på Grete Roede-kurs og har blitt coachet til å legge planer når man står overfor utfordringer som dette. Vet at jeg ellers dessverre ville havnet rett på "galeien".

 

Er SÅ fornøyd med 17. mai-gjennomføringen. Var spesielt spent på hvordan det ville bli med dagens inntak og evt fristelser. Ja, jeg har kost meg med både rømmegrøt og kroneis. Det var en etterlengtet nyyytelse og det var nøye planlagt inn i dagens "regnskap". Jeg har også spist banan, knekkebrød og drukket vann mens de andre spiste sukkerspinn og brus. Har spist riktig mat underveis og siden jeg var mett og fornyøyd, så unngikk jeg å bli fristet til noe som helst utenfor plan.

 

Det blir en del gåing på en nasjonaldag, gitt. Litt mindre fornøyd med at jeg glemte å ta med meg stegtelleren. Men pytt! Det kjennes iallegall godt på beina at det ble poeng på trimkontoen.

 

Bunaden min fikk ikke luftet seg på årets nasjonaldag. Ser virkelig frem til å gå med bunad neste 17. mai. Det er virkelig mer stas med bunaden på en slik dag. Målet ligger der fremme og det er bare jeg som kan bidra til at det nås. Jeg har skjønt at en del av nøkkelen er planlegging.

 

Tre fridager ligger foran oss og jeg planlegger å jobbe opp saldoen på trimkontoen. Det er meldt nydelig vær, så her er det bare å komme seg ut og nyte. Riktig god pinse og håper du også har lagt noen gode planer for denne langhelgen. Kos deg på vei mot ditt mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monalisa 53

Hei!

Du høres ut som du har erfaring med et slikt opplegg. Godt for oss nye :rolleyes:

Men som helt fersking her inne så ble jeg litt forskrekket over dette med skritt teller på en 17 mai...og at en liksom skal ha en streng kontroll for ikke å havne på galeien??

Jeg tenker at jeg hadde droppet både skritt teller og kontroll på en slik dag og satset på å bare stole på meg selv, på tross av at jeg helt sikkert hadde skeiet ut litt for mye. Husker vagt fra Grete Rohde kurs for mange år siden at det var noe som het "kontrollerte utskeielser"...

Jaja, bare litt tankespinn dette.

Har ikke får kursbøkene ennå, så jeg vet kanskje ikke helt hva jeg snakker om :-)

Monaelise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...