Gå til innhold

Fordeling av kcal gjennom dagen


Gjest Sabine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sabine

Jeg hadde tenkt å prøve meny 2 framover, men tror det blir vanskelig å klare å holde meg på bare 400 kcal til middag. Hva gjør dere andre? Holder dere dere til kcal-sammensetningen til måltidene, eller ser dere bare på totalen?

 

Jeg ser at melk og frukt er regnet som egne kategorier utenom måltidene. Jeg pleier å ha dem som del av et måltid eller som mellommåltidet, så jeg ligger som regel bittelitt over til frokost og lunsj, og så har jeg litt til "gode" kalorimessig som jeg de siste dagene har unnet meg som del av middagen. I dag ble middagen f.eks. på ca. 580 kcal, i går på 480.

 

MENY 2

 

Måltid Kcal

Frokost 220

Lunsj 220

Mellommåltid 110

Middag 400

Kvelds 110

Melk 200

Frukt 200

Ja-grønnsaker -

2 FRImerker 50

Energiinntak 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i vekt er det vel totalen som teller? Mens fordelinga handler om hva du sjøl føler er best for deg for å trives og slippe å være sulten. Syns dette også handler om å tilpasse opplegget slik at det likner mer på det du er vant til fra før, da er det større sjanse for å holde koken.

 

Sjøl pleier jeg å "spare" til en litt større kvelds, for jeg er veldig sugen på alt mulig utover kvelden og da er det lurt å ha "lov" til å spise noe. Men det er klart - noen dager drar middagen litt mer unna pga kalori-innhold, og da blir det jo mindre igjen til kveldsmat: Jeg vil ikke gå (mye) over anbefalt totalsum for kalorier pr dag.

 

Jeg har gått ned 15 kilo på denne måten (5 igjen, de er gjenstridige altså!). Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...