Gjest Ziltoidia Skrevet Mai 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2013 Heihei! Her sitter jeg med to 400g bokser (240g avrente) bønner: borlottibønner og hvite/haricot-bønner. Da hadde det jo vært greit å finne ut hva næringsinnholdet i disse er, og det burde jo ikke være mer enn et google-søk unna. Men, jeg finner alt fra 150 til 300kcal per 400(240)g boks. Er det noen som kan peke meg i riktig retning her? Takker på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sabine Skrevet Mai 21, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2013 Kokte hvite bønner har ca. 80 kcal per hundre gram, og borlottibønner rundt 90 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ziltoidia Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Takker vet du om det kan stemme at det er mindre kcal i 'haricot-bønner' enn det er i andre hvte bønner (butter eller cannellini)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sabine Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Det letteste er sikkert å ta utgangspunkt i tørkede bønner, siden det sikkert varierer litt med de kokte alt etter som hvor lenge de har liget i bløt og hvor lenge de har kokt, dvs. hvor mye vann de tar tatt opp. Sjekket innholdet på de hermetiske pakkene jeg har i skapet. Alle tall er per 100 g. Kikerter gogreen: 125 kcal Store hvite bønner go eco: 80 kcal Bønnemix Ica: 80 kcal Salat- og grytebønner go eco: 105 kcal Kidneybønner gogreen:110 Tørkede: Belugalinser: 321 kcal Pardinalinser: 329 Brune linser: 270 kcal Sojabønner (oppgitt kokt 243) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå