Gå til innhold

Forskjell i kalorier på VK og GR?


Gjest Annama
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Annama

Hei.

Har som nevnt kommet meg inn hit etter å ha vært lenge på VG's vektklubb.

Der fikk jeg utdelt 1300 kcal og har "lært" meg til å spise det - dvs - det gikk ikke så veldig greit hele tida da...;)

 

Her inne fikk jeg 1600 kcal og det sliter jeg med å få i meg - i alle fall om jeg skal holde meg unna snop og snacks. I går klarte jeg 1460 og da var det ikke flere måltider og ta av! 100 gram ris har jeg ikke spist på år...

 

Har meldt meg på nettkurs som ikke starter før om et par uker, men begynner så smått på egen hånd...

 

Hvordan regner de fram til antall kcalorier så forskjellig på de forskjellige stedene?

 

Hvor viktig er det at jeg klarer å spise opp kaloriene mine? Og kan jeg ta meg 10 nonstop hvis jeg "mangler" kalorier?

 

Har begynt å skjønne at 1300 kcalorier er "hold-vekten-kurs" for meg... :blink: Vekten har stått på stedet hvil i noen år...litt for mye bare... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg sliter også av og til med å få i meg nok kalorier.

 

Men jeg ville ikke spist nonstop for å øke kaloriinntaket. Det er jo totalt unyttige kalorier, og det er vel like greit først som sist å kutte ut sukker mest mulig.

 

Spis heller nøtter, oliven eller avokado(sunne fettsyrer).

Spis fullfettversjoner av yoghurt, kesam etc for å øke kaloriene.

Eller enkelt sagt, spis mere mat, med sunn næring, ikke godterier. Sukker har null næringsverdi, spis heller mat med vitaminer, mineraler og proteiner som kroppen kan gjøre seg nytte av.

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...