Gå til innhold

Lagre egne oppskrifter?


Gjest Annama
 Share

Anbefalte innlegg

Jo, da. Det går bra.

Bare registrer det på den dagen du spiser det. Når du har registrert, kommer det opp et felt under måltidet hvor du kan trykke for å lagre som eget måltid.

Hvis jeg varierer innholdet i måltidet litt fra gang til gang lar jeg det være slik. Da kan jeg velge måltidet og regulere mengdene.

Men hvis jeg lager en oppskrift som er fast, men jeg spiser i forskjellig mengde av largrer jeg det som egen matvare. Da regner jeg ut kalorier mm som over.

Så skriver jeg noen tegn som jeg vet ikke er noen matvare som heter, da spør systemet om jeg vil registrere egen matvare, deretter kan jeg gi matvaren det navnet jeg ønsker.

Håper dette er forståelig, ellers spør igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annama

Jo, da. Det går bra.

Bare registrer det på den dagen du spiser det. Når du har registrert, kommer det opp et felt under måltidet hvor du kan trykke for å lagre som eget måltid.

Hvis jeg varierer innholdet i måltidet litt fra gang til gang lar jeg det være slik. Da kan jeg velge måltidet og regulere mengdene.

Men hvis jeg lager en oppskrift som er fast, men jeg spiser i forskjellig mengde av largrer jeg det som egen matvare. Da regner jeg ut kalorier mm som over.

Så skriver jeg noen tegn som jeg vet ikke er noen matvare som heter, da spør systemet om jeg vil registrere egen matvare, deretter kan jeg gi matvaren det navnet jeg ønsker.

Håper dette er forståelig, ellers spør igjen.

 

 

Takk - det gikk! Men da kommer alle varene i retten og ikke bare navnet på retten, ikke sant?

Er det mulig å bare få retten og tilhørende kalorier m.m?

 

Og hvordan sletter jeg en rett? Har klart å lagre bare tull på den første...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du larger retten som egen matvare, får du bare navnet og kalorier og kan velge mengde.

Du sletter vet å stå i det røde feltet for registrering, trykker på fanen "Min mat" som er litt til høgre for den fanen du velger for å registrere mat og morsjon. Da kommer det opp dine matvarer, dine favorittoppskrifter og matretter fra GR arkivet og nederst dine egne måltider. Du trykker på krysset i linjen for det du vil fjerne, så får du spørsmål om du vil fjerne det - og svarer ja.

Litt prøving og feiling må nok til det er ikke så mye forklaringer her inne, men man finner ut det etterhvert.

Bare spør mer om noe er uklart eller du lurer på andre ting.

Ha en fortsatt god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...