Gå til innhold

hvor finner man motiveringen


sanne42
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Krusmynte

Har du fancy mobil? Isåfall - kanskje det er enklere å registrere alt dersom du bruker denne Shape Up app'en som folk snakker om? Da slipper du finne deg en PC hver gang. Jeg har også lest at GR visstnok skal få en app etterhvert, men når dette skjer aner jeg ikke.

 

Jeg og synes det er litt knotete å måtte på PC for å registrere alt. Jeg har jo holdt på en stund og vet noen lunde hvor mye kalorier ting er så det er ikke alltid jeg gidder, men jeg lager f.eks. frokost og matpakke og registrerer dette når jeg kommer på jobb. Da har jeg gjerne også bestemt meg for hva jeg skal ha til middag og registrerer dette samtidig, samt frukt (vet jo stort sett hva som befinner seg hjemme) og melk. Gjør jeg noen endringer underveis i matlagingen så registrerer jeg dette på kvelden samtidig som jeg registrerer kveldsen. Jeg pleier å gjøre dette før jeg går og lager kvelds, slik at jeg velger litt mat ihht hva jeg trenger av kalorier og om jeg trenger f.eks. mer fett.

Går du på kurs? Isåfall kan du jo notere alt ned i boken din og registrere det på kvelden. Eventuelt kan du planlegge neste dag på kvelden og registrere alt da, selv synes jeg ikke det er en god løsning fordi jeg har gjerne ikke lyst på det til middag som jeg egentlig hadde planlagt hvis du skjønner.

 

Uansett - lykke til og ikke gi opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humhum

synest det er tungt, gå inn registrere alt det man spiser. Går bra i starten, så blir det et ork. Ingenting som motivere da:O(((

 

Jeg har det på akkurat samme måte som deg! Var kjempeflink i noen uker og gikk ned over en kilo hver uke, men de siste ukene har jeg helt mistet motivasjonen. De siste tre ukene har jeg kun gått ned 700 gram og kostholdet har vært helt elendig.

 

Håper den appen kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...