Gå til innhold

Treningstips og treningsglede :)


Gjest rina
 Share

Anbefalte innlegg

Hei tenkte dette kunne være en grei måte å dele treningstips og ikke minst gleden ved å trene og få til ting :) Jeg blir "høy" på mestring. Jeg er ei dame på 42 år, hatt en del ting og tang som har gjort at jeg har vært inaktiv lenge, men nå kan jeg :D Å, noen ganger blir det nok litt mye for denne kroppen min. Men en dags pause så går det seg til. Når man er glad i og være aktiv også ikke kan, så vil man gjøre "alt" på engang. Tålmodighet maner fysioterapauten, men er vel ikke mest kjent for å ha det.

 

Tenkte å dele litt trenings tips med dere :) Utprøvd nå på morran, å dette var heftig :)

Leste igår om styrketrening som skulle være intensiv. Tre øvelser repetert så mange ganger du klarer på 20 minutter. Man skulle ta 20 knebøy. 15 armhevinger og 15 sit-ups. Jeg reduserte litt på knebøy og tok 15 og på armhevinger tok jeg 12. Hvor mange "runder" det ble vet jeg ikke, men ble intensivt og varmt :) Med å trene sånn så utgjør det omtrent 40-50 min vanlig styrketrening. Mange har jo en del pauser imellom, så pausene kunne for enkelte bli hele 80% av treningstiden... Jeg har aldri vært noe pause menneske. Går fra apparat til apparat. Men vi er alle forskjellige :)

Det var en annen øvelse der også som jeg skal prøve meg på. Man skulle ligge på magen, løfte overkroppen opp med hjelp av armene, opp på huk også hoppe opp som en frosk. Den blir artig å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Lilletjukka

Det du nevner, med intensiv styrketrening høres motiverende ut!

Jeg har sett den siste øvelsen du skriver om, det ser jo plent umulig ut:-) Det er nok jeg for tung i kroppen til, i alle fall foreløpig. Jeg blir ekstra motivert av å kjenne at jeg får mer muskler, generelt. Jeg håper det fortsetter å motivere meg, for jeg forventer vektplatåer før eller siden og tidligere har det tæret på motivasjonen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Golden Heart

Hei hei

 

Jeg er stor fan av trx/ slyngetrening. Det er morsomt, du merker raskt utvikling, samt du styrer selv hvor tungt det skal være da det er vinkelen på kroppen din som avgjør dette. Det er trening for hele kroppen. Gir du alt du har så står svettespruten i veggen eller ligger på gulvet ;-)

 

Se videoer her:

 

http://www.gymline.no/Default.aspx?CatID=1226

 

Jeg trener dette på Elixia, og fikk min egen i posten i går :-) Jeg startet med mine 97 kg, og holder det gående med mine nå 91 kg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...