Gå til innhold

Rabarbarasuppe??


Gjest Gillemor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Gillemor

Hei, jeg er veldig glad i rabarbara og var glad når jeg fikk dette navnet opp på registreringssidene. Der står det Rabarbarasuppe (Grete Roede oppskrift). Men når jeg søkte på dette på oppskriftssidene var det ingen treff !? Er det noen som kjenner til dette og evnt. har oppskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest littslankere36

Hei, jeg fikk opp den under oppskrifter. Søkte på rabarbra og fikk bl.a opp suppe. 59 kcal pr 100 gram :) Og så godt, fikk jeg og lyst på.

 

Rabarbrasuppe

 

250 g rabarbra

1 liter vann

200 g sukker

1 stk vaniljestang

1 1/2 ss potetmel

1/2 dl vann

Vask rabarbraen og skrell av det ytterste laget. Skjær stilkene opp i mindre biter. Splitt vaniljestangen i to på langs. Kok rabarbra, vaniljestang, vann og sukker til rabarbraen begynner å gå i stykker, ca 10 minutter. Rør potetmel ut i kaldt vann og tilsett en tynn stråle i suppen under omrøring. Kok opp og trekk kasserolle til side. Avkjøles i kjøleskapet. Rabarbrasuppe kan serveres både varm og kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei Gillemor, oppskriften som littslankere har listet opp, finner du her:

 

Rabarbrasuppe

 

Jeg har for første gang rabarbra i hagen i år, og satt for et par uker siden å googlet oppskrifter. Da fant jeg ut at det heter "rabarbra", og ikke "rabarbara"... Hehe! Så hvis du gjorde samme feil som meg, kan jo det være årsaken til at oppskriften ikke kom opp ved søk ;)

Lykke til og si gjerne hvordan den ble - jeg har ikke prøvd suppeoppskriten selv, men lurte på om jeg skulle gi den et forsøk mens det ennå er sesong :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...