Gå til innhold

Kjenner en gryende motivasjon


Gjest Isakseno
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Isakseno

Hei!

 

Jeg er en jente på 25 år, veier 85 kg og er 157 cm. Jeg har derfor en BMI på 34,49 og blir betegnet med fedme. Jeg gikk på Grete Roede kurs i vår, gikk ned 5 kg, men de kom snikende tilbake da jeg ble alt for slepphendt! Irriterende, men jeg vet det er kun min feil. Man kan alltids finne unnskyldninger, men jeg vil heller se sannheten i hvitøyet og innse at det er ikke noen andres feil enn meg selv. Derfor har jeg nå i den siste tiden bygget opp motivasjonen og føler at NÅ! nå er det tid for endring.

 

Mitt mål er 65 kg, i første omgang er delmålet å komme under 80 kg. Det skal gå :)

 

Jeg jobber i en aktiv jobb som pedagogisk leder i barnehage og min tidligere Grete Roede kursholder mener at jeg går imellom 13 000 - 14 000 skritt om dagen. Så 10 000 skritt om dagen skal være enkelt å få til. Det jeg sliter med er å komme opp av sofaen, velge rett mat og holde motivasjonen selv om kjæresten kommer hjem fra jobb.

 

Min bedre halvdel jobber som sjømann og er borte 1 mnd av gangen og hjemme 1 mnd av gangen. Han har andre matvaner enn meg. Glad i kaffebrød og spiser ikke grønnsaker. Dessuten er han flink til å spise potetgull på kveldene, noe som ofte frister meg også, selv om jeg ikke spiser i samme mengde. Jeg har byttet ut brusen mot farris og har funnet ut at dette faktisk er mye deiligere og slukker tørsten på et helt annet vis! :)

 

Når det kommer til trimming, så er jeg utrolig daff. Bor i en kommune der det ikke er treningssentrer å oppdrive. Men jeg er så heldig å bo rett ved herlig natur! Variert terreng som gir god trening. Det er bare det å komme seg ut og opp av sofaen. Målet i første omgang er å gå en halvtime, full fart. Powerwalk. Skal gå til innkjøp av nye joggesko imorgen den dag. Etterhvert er planene å begynne me jogging. Det er noe jeg aldri har fått dreisen på, men håper når noen kilo forsvinnner at det skal bli lettere :) Ingenting er som en god treningsøkt med god musikk som får blodet til å bruse! Da føler jeg meg på topp i mange timer etter endt trening :)

 

Jeg har også gått til innkjøp av ny badevekt. Har følelsen av den jeg har jukser og er upålitelig. Så nå blir det andre boller:)

 

Men jeg trenger noen som vil være med på denne reisen, jeg merket det når jeg gikk kurs hvor godt det var å være flere. Det å inspirere og dele erfaringer. Stå sammen når man føler det går litt trått, få hverandre opp og ut! Håper noen av dere vil være med :D

 

Klemmer

 

 

Måledag: Mandager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Første powerwalk økt over! Ingen nye sko idag, men til helga! Må innom løpelabbet for å finne noen som passe. Er desverre født med en plattfot og en "vanlig" som gjorde det mye vanskeligere enn først tenkt å kjøpe sko.. Baah.. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Hei Newbie.

 

I am all in :-) Jeg hadde en startvekt på 96 kg. Skal ned ca 30 kg totalt.

 

Er godt i gang med styrketrening på Elixia. Veide i går 92,3 kg.

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Hei Newbie.

 

I am all in :-) Jeg hadde en startvekt på 96 kg. Skal ned ca 30 kg totalt.

 

Er godt i gang med styrketrening på Elixia. Veide i går 92,3 kg.

 

 

:-)

 

Så bra at du blir med meg! :-) Jeg må si at idag har vært en litt mislykket dag for min del... Noen biter sjokolade på jobb og rømmegrøt på korets avslutning idag. Men imorgen er det tilbake på ny giv! :-)

 

Venter fortsatt på vekta mi i posten... Hm... Håper den kommer snart så jeg får holde oversikten.

 

Styrketrening er noe jeg skulle ha blitt bedre til! Kom med noen gode tips hvis du har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Så bra at du blir med meg! :-) Jeg må si at idag har vært en litt mislykket dag for min del... Noen biter sjokolade på jobb og rømmegrøt på korets avslutning idag. Men imorgen er det tilbake på ny giv! :-)

 

Venter fortsatt på vekta mi i posten... Hm... Håper den kommer snart så jeg får holde oversikten.

 

Styrketrening er noe jeg skulle ha blitt bedre til! Kom med noen gode tips hvis du har :-)

 

Det var ikke verdens største utskeielser på deg hvertfall :-) Det er bra. Noen humper vil vi jo møte på veien, men det viktigste er å komme seg opp i salen igjen m en gang. Så det ikke sklir ut :-)

 

Vekt er kjekt å ha :-) Og målebånd :-) Det er nesten viktigere enn vekten synes jeg. Hehe... Vekten kan stå stille, mens cm blir går nedover.

 

Jeg er veldig glad i slyngetrening. Google trx trening. På hjemmesiden er det noen filmsnutter, så kan du se. Det som er så bra med det er at du bruker så mange muskler ved hver enkelt øvelse. I begynnelsen var jeg støl på steder jeg ikke visste jeg hadde muskler engang :-) Kjempe gøy :-)

 

Jeg har treningspause frem til fredag. Trente 4 dager på rad, så kroppen ville hvile litt. Har skeiet ut m ostepølse i dag, så jeg er ikke bedre enn deg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Det var ikke verdens største utskeielser på deg hvertfall :-) Det er bra. Noen humper vil vi jo møte på veien, men det viktigste er å komme seg opp i salen igjen m en gang. Så det ikke sklir ut :-)

 

Vekt er kjekt å ha :-) Og målebånd :-) Det er nesten viktigere enn vekten synes jeg. Hehe... Vekten kan stå stille, mens cm blir går nedover.

 

Jeg er veldig glad i slyngetrening. Google trx trening. På hjemmesiden er det noen filmsnutter, så kan du se. Det som er så bra med det er at du bruker så mange muskler ved hver enkelt øvelse. I begynnelsen var jeg støl på steder jeg ikke visste jeg hadde muskler engang :-) Kjempe gøy :-)

 

Jeg har treningspause frem til fredag. Trente 4 dager på rad, så kroppen ville hvile litt. Har skeiet ut m ostepølse i dag, så jeg er ikke bedre enn deg ;-)

 

Nei det var ikke det største utskeielsen, men er så lett å ta bare "litt" til.. Jeg har alltid vært søtmoms. Mamma sa at jeg kunne lukte sjokolade og godterier på en mils avstand når jeg var liten ;)/> Men idag har jeg vært ganske så flink! :)/> Frukt og grønt. Trent med å klippe plenen i rekordfart! Det er jammen meg tungt arbeid.

 

Nå står 2 brett med knekkebrød i ovnen og jeg har planer om å gå meg en tur senere i kveld.

 

Vekten jeg hadde har streiket nå, så venter bare på den nye. Jeg får ta målbåndet imellom tiden :)/> Måler du deg om morgenen eller kvelden? Jeg ser at det kan være mye forskjell på morgen og kveld samme dag.

 

Slyngetrening hørtes festlig ut! :)/> Det skal jeg sjekke ut. Samboeren min fikk sånne treningsstrekk fra jobb her om dagen. Han skulle ikke bruke de, så jeg fikk bare ta de. Ser ut til å være god trening til musklene det også.

 

Ja det er viktig å ta det litt med ro i starten. Jeg var så ivrig her for et par uker siden. Bestemte meg for å sykle. Syklet langt uten skikkelig utstyr og når jeg da endelig kom hjem og i dusjen så hadde jeg jammen meg fått gnagsår på uante plasser! Ai ai ai.. Bedre med mange små turer enn en stor ble konklusjonen ;)/>

 

La kroppen din få restituere seg med god samvittighet :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Nå røyk jeg på en liten kjekssmell. 4 safari kjeks :-(((( Fort gjort. Men nå er skapet tomt :-))

 

Jeg har kastet alt slikkeri... For jeg vet jeg faller for fristelsen! men sjokolade med 70% kakao er kjekt å ha når man blir søtsugen. Det er også Wasa Crisp barene. Min Grete Roede veileder sa at de er greie å spise når man er litt sulten og søtsugen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Jeg har kastet alt slikkeri... For jeg vet jeg faller for fristelsen! men sjokolade med 70% kakao er kjekt å ha når man blir søtsugen. Det er også Wasa Crisp barene. Min Grete Roede veileder sa at de er greie å spise når man er litt sulten og søtsugen :)/>

 

 

Jeg har ikke smakt wasa crisp. Er de gode?

 

Hva er treninsstrekk? Hørtes spennende ut.

 

Jeg måler meg samme dag jeg veier meg. Mandager :-) kan tenke meg det er stor forskjell på om man måler tidlig el sent.

 

Måler du deg hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Jeg har ikke smakt wasa crisp. Er de gode?

 

Hva er treninsstrekk? Hørtes spennende ut.

 

Jeg måler meg samme dag jeg veier meg. Mandager :-) kan tenke meg det er stor forskjell på om man måler tidlig el sent.

 

Måler du deg hver dag?

 

De er kjempe gode! Finnes i flere varianter. Jeg liker den med gresskarkjerner best.480x.jpg

Nam nam nam. Fåes kjøpt i flere dagligvarebutikker. Europris har de også. Metter godt som et mellommåltid eller når man er på farten :)/>/> Supplerer med litt frukt til jeg da, da jeg ofte har lyst på litt mer.

 

Treningsstrekket er et strikk som man kan gjøre mange forskjellige muskeløvelser på. Har ikke prøvd det ut enda, men du skal få høre så fort jeg har kommet i gang.

 

Jeg har ikke målt meg enda, så jeg tar første målet nå på Mandag. Har gått ut i ferie nå, deilig. Men da handler det om å fortsette å holde fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

De er kjempe gode! Finnes i flere varianter. Jeg liker den med gresskarkjerner best.480x.jpg

Nam nam nam. Fåes kjøpt i flere dagligvarebutikker. Europris har de også. Metter godt som et mellommåltid eller når man er på farten :)/>/>/> Supplerer med litt frukt til jeg da, da jeg ofte har lyst på litt mer.

 

Treningsstrekket er et strikk som man kan gjøre mange forskjellige muskeløvelser på. Har ikke prøvd det ut enda, men du skal få høre så fort jeg har kommet i gang.

 

Jeg har ikke målt meg enda, så jeg tar første målet nå på Mandag. Har gått ut i ferie nå, deilig. Men da handler det om å fortsette å holde fokus.

 

 

Fokus er viktig :-) :-) Må kjøpe wasa crisp i morgen jeg :-) Spent. Hvor lang ferie skal du ha? Og blir den aktiv? ;-) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Fokus er viktig :-) :-) Må kjøpe wasa crisp i morgen jeg :-) Spent. Hvor lang ferie skal du ha? Og blir den aktiv? ;-) Hehe

 

Har 3 uker. Denne helga har det vært litt utskeielser, men har klart å spise hver 3 time. Det er ikke verst! Idag har jeg vært og vandret i skogen. Trim er trim :) Så sålangt har ferien vært aktiv. Håper det fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Har 3 uker. Denne helga har det vært litt utskeielser, men har klart å spise hver 3 time. Det er ikke verst! Idag har jeg vært og vandret i skogen. Trim er trim :)/> Så sålangt har ferien vært aktiv. Håper det fortsetter.

 

Aktiv ferie er bra :-) Jeg trente m pt i går, og skal trene m pt i morgen :-)

 

Har veid meg i dag 1,2 kg ned :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Aktiv ferie er bra :-) Jeg trente m pt i går, og skal trene m pt i morgen :-)

 

Har veid meg i dag 1,2 kg ned :-)))

 

Så bra!! Stå på :) :) Jeg målte meg til 98 cm rundt magen igår, så får vi se hvordan det ligger an om en uke :) Håper den nye vekten kommer snart, den var visst ikke på lager.

 

Skulle ønsket det var treningssenter her også! Høres så greit ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Så bra!! Stå på :)/> :)/> Jeg målte meg til 98 cm rundt magen igår, så får vi se hvordan det ligger an om en uke :)/> Håper den nye vekten kommer snart, den var visst ikke på lager.

 

Skulle ønsket det var treningssenter her også! Høres så greit ut :)/>

 

 

Hvor bor du i landet? Spennende med målinger :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Sør-Trøndelag, enn du? :-)

 

 

Det var litt langt unna... Hehe... Jeg bor rett utenfor Oslo, og her er det treningssentre i fleng.

 

Jeg har bestilt Trx slynge. Gleder meg til den kommer. Har du fått vekten din enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Ja det var et stykke kan du si :) Jeg bor på ei øy ute i havgapet. Idag fikk jeg endelig veid meg, byttet batterier i den gamle! Gledelige resultater, 1,4kg ned! WIIII :D

 

Idag har jeg tilbringt hele dagen i hagen.. Trening det også når man må gå at og fram med tungelass.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

Ja det var et stykke kan du si :)/> Jeg bor på ei øy ute i havgapet. Idag fikk jeg endelig veid meg, byttet batterier i den gamle! Gledelige resultater, 1,4kg ned! WIIII :D/>

 

Idag har jeg tilbringt hele dagen i hagen.. Trening det også når man må gå at og fram med tungelass.. :)/>

 

Da bor du nok flott :-)

 

Så bra, det er så deilig å se at vekten går nedover. Trening er trening, så godt jobbet i Hagen :-)

 

Hvordan er været hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Isakseno

Da bor du nok flott :-)

 

Så bra, det er så deilig å se at vekten går nedover. Trening er trening, så godt jobbet i Hagen :-)

 

Hvordan er været hos dere?

 

Hei og hå! :)

 

Sorry for sent svar, men jeg har vært en ukes tur på Rhodos :) Det gjorde godt for kropp og sjel, men ikkke for vekten sin skyld.. Huff a meg.. Men jeg koste meg på ferie og nå er det tilbake til gamle vaner og det skal bli godt :)

 

Været her hjemme er regn og regn og litt oppholds... Grått og trist. Der nede er det vel sol?

 

Igår mottok jeg mine nye treningssko og vekt, så nå blir det full fart fremover :) Ferien er dessuten over på Søndag, skal bli litt godt å komme i gjenge i gjen...

 

Håper sommeren din er fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Isakseno

JIPPI!!! Ny sykkel er bestilt! Nå skal det bli andre boller igjen :) Har startet i jobb igjen etter ferie, begynner å få måltidene mer regelmessig enn de var i ferien. Nå er det bare å fortsette som før ferien. Hvordan går det med deg? Nyter du ferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Heart

JIPPI!!! Ny sykkel er bestilt! Nå skal det bli andre boller igjen :)/> Har startet i jobb igjen etter ferie, begynner å få måltidene mer regelmessig enn de var i ferien. Nå er det bare å fortsette som før ferien. Hvordan går det med deg? Nyter du ferien?

 

Så gøy :-) Gratulerer. Her går det strålende. Har blitt treningsavhengig. Hehe... Og merker store endringer på kroppen.

 

Det er lettere m mat og måltider når man jobber ja... Merker det selv og. Meeeeen man må jo kose seg litt når man har ferie. Her er det sydentemperaturer og superdeilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isakseno

Så gøy :-) Gratulerer. Her går det strålende. Har blitt treningsavhengig. Hehe... Og merker store endringer på kroppen.

 

Det er lettere m mat og måltider når man jobber ja... Merker det selv og. Meeeeen man må jo kose seg litt når man har ferie. Her er det sydentemperaturer og superdeilig.

 

Ja har hørt rykter om at det er fint vær der nede. Her regner det som bare rakkern... Ikke så festlig! Håper at det blir bedre. Satser på å bli treningsavhengig jeg også så fort sykkelen kommer ;) Skal prøve å driste meg ut i regnværet imorgen. Er jo kjempe godt når man kommer inn igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...