Gå til innhold

Nytt "gammelt" medlem


Gjest Frk.Smedstad
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Frk.Smedstad

Hei, jeg har vært medlem her tidligere, og har nå kommet tilbake.

 

Gikk opp nesten 25 kg i svangerskapet med sønnen min, og det er nå 20 mnd siden han ble født og jeg mangler fortsatt 6-7 kg bort av de kg. Samt at jeg allerede før jeg ble gravid veide for mye.

 

Nå er planen å spise litt mindre karbohydrater (ikke helt lavkarbo, men mer Roede), og prøve å få ned vekten. Samtidig prøver vi å bli gravide igjen, så dersom det klaffer så vil fokuset bli å ikke legge på meg for mye under evt. nytt svangerskap.

 

Ble gull-medlem her igår, og prøver å "lære" meg siden her nå. Dagen i dag blir nok litt så som så, så får jeg legge inn morgendagen slik at jeg har mer oversikt for i morgen. Da går startskuddet.

 

Totalt skal jeg vel ned omtrent 30 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken86

Hei...

 

Lurte på om jeg kunne slenge meg på her...? Når jeg leste innlegget ditt var det som om jeg skulle ha skrevet det selv...kanskje vi kan hjelpe hverandre med vektnedgangen... =)

 

Har ei jente på 3år og en gutt på 17 mnd... la ikke på meg så veldig mye med eldste, men tok av godt 20kg etterpå (utenom svangerskapsvekta), men da jeg ble gravid igjen så la jeg på meg 25 kg... mangler nå 6kg før de er av igjen, men ønsker å ta av 30kg til utenom disse...

 

I tillegg prøver vi oss på nr 3 og håper jeg ikke legger på meg så mye en gang til... det har jeg ikke helse til.. sliter en del med ryggen, så litt mindre belastning på den hadde gjort godt =)

 

Meldte meg inn i gullklubben her i dag og håper jeg klarer det denne gang.... er en enkel form for livsstilsendring med tanke på familien dette i forhold til lavkarbo eller andre typer "dietter", og jeg ønsker veldig at barna mine skal få et sunt kosthold og et sunt forhold til mat =)

 

Hvilken treningsform driver du med...?

 

Snorkfrøken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Sleng deg med snorkfrøken86 :-)

 

Har prøvd lavkarbo jeg, og joda det funker fint. Men jeg klarer ikke å kombinere det med familien min. Og vil helsg spise mest mulig som alle andre. :-)

 

Trener styrke med pt, i grunnen lenge siden nå pga diverse som har blandet seg inn. Ellers blir det tredemølle. Mååå komme meg ut å jogge nå snart. Har nemlig meldt meg på 10 for grete under oslo maraton. Eeeek!!!!! Hva har jeg gjort liksom?!?!?!

 

Er også gullmedlem her nå, og syns appen virker grei. Bortsett fra at jeg ikke fikk synkronisert i stad. Irriterende altså.

 

Ha en god natt :-) nå skal jeg finne senga etter senvakt på jobb. *gjesp*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken86

Jeg også prøvd lavkarbo, eurodietten for å være helt nøyaktig... og det funker... tok av mye med den første gang jekk gikk på den, men denne gangen klarer jeg ikke mer... har tatt av godt 13kg nå med den, men nå klarer jeg ikke spise de produktene lenger... og der er det så mye en ikke har lov til å spise at nå på slutten så bare sprakk jeg... =) enda verre det, og satt der med dårlig ssmvittighet etterpå... og det klsrer jeg ikke lenger...

 

Har i tillegg barna mine som er veldig opptatt av hva andre gjør og spiser, og vil helst spise det samme som meg, og da går ikke det... vil ikke at de skal få intrykk av meg som den som slanker seg hele tida.... vil at hele familien skal spise sunt og ha et sunt forhold til mat....

 

Men nå er det avvårde på jobb på tidligvakt med andre skjønne små, jobber nemlig i barnehage med de minste der.... kjempekos.... og satser på og får unnagjort litt trimpoeng når jeg kommer hjem =)

 

Ha en fin dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Helt enig. Vil at sønnen min skal ha et normalt forhold til mat. Selv om mammaen vil ned i vekt, så ikke til enhver pris altså.

 

Jeg har nettopp startet dagen med en god skål med havregryn og melk. Snart lage meg matpakke før jeg reiser avgårde på jobb om en times tid.

 

Egentlig godt å tenke litt mer slanking og kosthold i hodet mitt akkurat nå. Er i gang med å prøve på søsken til gullungen min, og har vært noen uker hvor hodet bare tenker baby, baby, baby... BLir sprø av det. Nå kan jeg ikke teste før neste helg, og tror det går saaaakte frem til da. Men en tur bort til Flå i helga, så satser vi på at jeg glemmer det litt.

 

Ha en fin dag på jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken86

Kjenner meg igjen i dette baby-snakket....vi også er såvidt i gang med litt prøving, men har ikke troen på at det er noe på gang her enda.... selv om en aldri kan være helt sikker.... så vi får bare vente å se hva som evt dukker opp :P

 

Har vært travelt på jobb i dag, så kjenner jeg er utrolig sliten etter ei natt med minimalt med søvn.... tenker å sette meg ned i kvell når barna er i seng å lage meg en meny slik jeg lettere kan få i meg det antall kcal jeg skal ha i løpet av en dag.... ellers sliter jeg med å få i meg nok... er alltid bekymret for at det blir altfor mye, så ender veldig ofte med at jeg spiser for lite.... og dette gir utslag i form av liten eller ingen vektnedgang.... og en plan over treningen...

 

Har hatt veldig lyst til å prøve meg med PT, men tror ikke det lir noe av før etter ferien ihvertfall.... :P

 

Lager du noe plan over hva du skal spise når? Sliter litt på jobb, men håper å lage meg til en rutine der også,slik at jeg klarerå følge planen min... er litt lettere å gjøre det med roede-metoden enn med lavkarboen, siden vi spiser sammen med barna på avdelingen.... :-)

 

Går inn med friskt mot å håper på det beste :D

 

Klem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Prøver å legge inn kvelden i forveien hva jeg skal spise.Men nå i helga må jeg bare synse, skal bort aner ikke på forhånd hva jeg skal spise.

 

Sliter litt med å spise nok mat jeg også. Men leste et tips her om dagen, sleng innpå noen usaltede cashew nøtter på kvelden dersom du mangler kcal og du liksom er mett. De dagene jeg begynner tidlig på jobb (jobber turnus), da har jeg ikke noe problem. Da er jeg jo oppe fra 05 om morgenen. Men de dagene jeg jobber midt på dagen som igår, da har jeg et problem. Sover gjerne til 10-10.30 da jeg har jobbet til 1-2 kvelden før. Og når man da får noen timer mindre sliter jeg litt med å få i meg nok.

 

anbefaler virkleig PT altså. Har hatt timer siden januar, men har hatt pause en måned nå pga. masse som foregikk her. Sykdom etc. Nå skal jeg få brukt opp de siste timene mine, og deretter må jeg kjøre mitt eget løp. Jeg gjorde det mest for å lære meg øvelser innen styrke. Hvordan jeg bruker apparatene etc. Så jeg ikke gjør noe feil, og blir skadet.

 

Håper du får en finfin helg. Jeg er nok ikke på her før søndag. Reiser til Flå i morgen (Bjørneparken), og håper vi får gått oss en lengre tur i løpet av helga utenom besøk i parken.

 

GOOOOD HEEELG!!!

KLEM!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken86

Takk for tips med cashewnøttene... det skal jeg huske på.... håper det hjelper meg gjennom dagene med kcal mine :)

 

Ja, er mange som virkelig anbefaler PT-timer og som har utrolig god effekt av det... så lurer på om jeg kanskje hiver meg på noen timer med en til høsten.... har det altfor travelt i sommer til å bare kaste bort penger på det og ikke kunne møte opp.... :P

 

Håper på greit vær å mange gode sykkelturer med mine små i tralla jeg fikk til bursdagen min... utrolig kjekk... og barna synes det er kjempegøy :D ekstra trening når jeg har den på pga vekta... så det er pluss for meg =)

 

Vi har ikke noen særlige planer i helga utenom koselige besøk på fredag- og lørdagskvell.... og grilling med familien min på søndag siden det er st.hans da.... så blir ei god helg...=)

 

Sitter her å setter opp en meny for morgendagen og er klar for helg... :D

 

Kos deg masse i helga, og nyt turen... går nok bra selv om du ikke har noen særlig plan over matinntaket... =) bare å tenke magert og mye grønnsaker så går det kjempegodt :)

 

Så snakkes vi over helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Hvordan har helga vært? For min del, så ble det altfor lite mat, og det jeg spiste var meget kaloririkt. Men var veldig aktiv da, var i Bjørneparken på Flå, og der går det jammen oppover enkelte steder altså. Puh...

 

Sitter her og planlegger resten av dagen. Må innom butikken før bhg for å kjøpe mer frukt, og litt pålegg.

 

Middagen blir en kyllingwok tror jeg i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken86

Helga har ikke vært så aller verst, men har nok som deg spist lite, men veldig kaloririk mat.... har vatt et veldig søtsug hele helga og med mye godteri og chips tilgjengelig er det vanskelig å ikke spise noe.... har en stor svakhet akkurat med det.... men i dag er første dag på leeenge at jeg ikke har kjent noe særlig til det søtsuget, og det har vært deilig.... :)

 

Ellers har dagen i dag gått i ett fra jeg stod opp til barna var i seng.... fikk meg en god sykkeltur med barna, 2,5 trimpoeng der :) så det er jeg veldig fornøyd med.... håper å få til minst en til denne uka, selv om det er ei veldig travel uke :) er så god følelse etterpå :)

 

Wok hørtes deilig ut.... har ofte hatt lyst å prøve det, men det virker så vanskelig.... :P burde nok kanskje hoppet i det og prøvd.... hva bruker du når du lager en kyllingwok f.eks? Begynner å bli rådløs på middagene mine nå.... går mye i det samme og trenger litt mer variasjon kjenner jeg....

 

Hvordan ser en typisk dag ut for deg, matmessig....? Sliter med å sette opp en god plan..... bruker du mye oppskriftene inne på greteroede.no eller bruker du egne?

 

lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det i morgen på jobb... skal gå fra 9.00-16.30 og personalmøte fra 16.45-18.45... så blir en lang dag med mange og mye fristelser.... håper jeg klarer å tenke klart og holde meg borte fra det verste... tygger en del tyggegummi og det hjelper litt på trangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Helga har ikke vært så aller verst, men har nok som deg spist lite, men veldig kaloririk mat.... har vatt et veldig søtsug hele helga og med mye godteri og chips tilgjengelig er det vanskelig å ikke spise noe.... har en stor svakhet akkurat med det.... men i dag er første dag på leeenge at jeg ikke har kjent noe særlig til det søtsuget, og det har vært deilig.... :)/>

 

Ellers har dagen i dag gått i ett fra jeg stod opp til barna var i seng.... fikk meg en god sykkeltur med barna, 2,5 trimpoeng der :)/> så det er jeg veldig fornøyd med.... håper å få til minst en til denne uka, selv om det er ei veldig travel uke :)/> er så god følelse etterpå :)/>

 

Wok hørtes deilig ut.... har ofte hatt lyst å prøve det, men det virker så vanskelig.... :P/> burde nok kanskje hoppet i det og prøvd.... hva bruker du når du lager en kyllingwok f.eks? Begynner å bli rådløs på middagene mine nå.... går mye i det samme og trenger litt mer variasjon kjenner jeg....

 

Hvordan ser en typisk dag ut for deg, matmessig....? Sliter med å sette opp en god plan..... bruker du mye oppskriftene inne på greteroede.no eller bruker du egne?

 

lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det i morgen på jobb... skal gå fra 9.00-16.30 og personalmøte fra 16.45-18.45... så blir en lang dag med mange og mye fristelser.... håper jeg klarer å tenke klart og holde meg borte fra det verste... tygger en del tyggegummi og det hjelper litt på trangen :)/>

 

Søtsuget sliter jeg med også. Helt grusomt til tider. Og nå nærmer det seg også tante rød (dersom ikke testen viser positivt og jeg er gravid da, men har mine tvil egentlig). Når tanta kommer er jeg helt på tuppa etter godteri. Og når jeg først begynner å spise klarer jeg ikke å stoppe. Må jobbe med selvbeherskelsen der altså.

 

Kyllingwoken igår var ikke noe mer hokuspokus enn at jeg skar opp paprika, sukkererter, minimais og kinakål. Kyllingen skar jeg opp i mindre biter, og marinerte i en marinade. Stekte de i panna først, la til side, stekte så grønnsakene (kinakålen la jeg i helt på slutten), før jeg blandet i kyllingen. Serverte med gul ris ;) Ris kokt med litt gurkemeie i kokevannet ;) Ellers prøver jeg å spise det samme som før, bare mindre porsjoner og litt mer grønnsaker og mindre poteter/ris/pasta etc.

 

Hmmm... En typisk dag i matveien ja. Den var vanskelig. I dag ser dagen min slik ut:

3 sport+ knekkebrød med leverpostei og agurk, lettmelk til drikke (frokost)

Samme til lunsj tror jeg

svinekoteletter med grønnsaker og potetmos til middag. Steker kotelettene i stekeovnen, og sparer dermed litt stekefett der.

Havregryn med melk til kvelds.

Mandler, frukt og Skyr som mellommåltider.

 

Kan skrive mer utfyllende når jeg har kommet litt mer inn i dette her.

Lykke til med laaang dag på jobb i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Forresten, syns oppskriftene her er så "vanskelige" å finne frem til. Altså, de er så få på en måte. Så går mest for min egen mat her i gården. Må prøve å få inn litt mer fisk inn her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken86

Etter en laaang dag på jobb og noen herlige timer med føttene høyt på sofaen, var det deilig å finne senga.... har vært veldig flink i dag, tror jeg, matmessig.... ble fristet med sjokolade på jobb i dag på personalmøtet, men klarte å la vær å spise noen ting.... veldig stolt kjenner jeg.... selv om jeg kastet i meg x antall dl ed pepsi max... :S ikke fult så stolt av det... er totalt avhengig av pepsi max.... har et mål om å kutte ut det også, spesielt i ukene, og kun drikke i helgene, men er vanskelig... tar små skritt og en dag av gangen....

 

Her nærmer også tante rød seg med stormsmritt, og merker det veldig på kroppen, humørmessig spesielt.... og tviler sterkt på at hun uteblir denne måneden.... håper på mer og effektiv "prøving" neste måned så får vi se om det gir noen resultater... :) krysser fingrene for at hun ikke besøker deg mer de neste 9 mnd :D

Har dere prøvd lenge? Prøvde dere lenge med førstemann? Om jeg har lov å spørre... trenger ikke svare om du synes det ble for personlig... :P

 

Nå har jeg ikke vært superflink til å skrive ned nøyaktig hva og hvor mye jeg spiser, burde nok bli flinkere, men trur jeg må ta meg en tur på vekta i morgen og se hvordan ståa er.... håper bare jeg ikke har gått opp noe, heller stått stille.... men er spent på hvordan det går...

 

Krysser fingrene for litt trim i morgen igjen.... er en lang dag på jobb (ikke så lang som i dag, heldigvis) men håper på litt ekstra energi når jeg har komt hjem, før sofaen roper på meg =)

 

Ha en fin dag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Hei. lenge siden sist nå. Har vært litt i min egen boble om dagen.

 

Med førstemann klaffet det på første pp med Pergotime. Har PCOS, så har ikke eggløsning av meg selv. Var forberedt på at det kunne ta lenger tid, men var nok skjebnen det der. For min bestefar døde 2 uker etter at han fikk vite om oldebarnet i magen min <3

 

Denne gangen har vi prøvd siden i fjor høst, men hadde en pause nå i vår pga. at vi ikke ville ha en baby midt i flytting i vinter. Fikk beskjed av gynekolog om å kjøre doble kurer av pergotime, og har akkurat vært gjennom 2.pp... som resulterte i at jeg trodde jeg hadde omgangssyke forrige uke, hvor jeg da testet positivt i helga som var. Kvalmen har slått til, og ikke noe mat som frister egentlig. Må vurdere å sykemelde meg en liten periode, fordi jeg blir bare dårligere av å være på jobb. Fri i dag, så får se om jeg reiser ned på legesenteret etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...