Gå til innhold

Hva gjør jeg galt?


Gjest heiroens
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest heiroens

Hei. skrevet opp hva jeg spiser nå hver dag i 14 dager og hva jeg trener.

 

Frokost: to knekkebrød med mager ost og skinke. drikker 1 glass melk der siste 0,5 dl går til kaffien

Kl 10, jogurt med linfrø eller ett knekkebrød med makrell

lunsj kl 12: to-tre knekkebrød med ost og skinke.

Rundt 15 middag: f.eks tacosalat eller fisk med gr.saker.

Rundt 1730 eple eller jogurt før trening.

ca 20. rester av middagen

2200. to knekkebrød med skinke og salat.

på helg en plate premium dark med mint og en pakke saltstenger fra coop, den du kan dele i to, en eske hver helg.

Drikker ikke vann men en del fun ligth og kaffe med litt melk og 1 sukett. 3-4 på jobb og ei drikkeflaske med saft til mat og trening.

etter trening tar jeg en banan og litt sjokomelk mens jeg kjører hjem og går i dusjen.

 

Trening:

mandag, gåtur 3 km, zumba 1 t

Tirsdag. fjelltur 2-4 timer, sykkeltrening kl 1830 ca 14-20 km intervall

Onsdag rusletur 3,5 hm

Torsdag, sykkeltur 10-15 km, spinning kveld 1 t

fredag, sykkeltur ca 20-30 km,

lørdag fjelltur 2-5 timer

Søndag sykkeltur eller fjelltur.

Siden 24 april har jeg syklet og gådd 545 km ifbm sykle til jobben aksjon. Det som er problemet er at jo mer jeg sykler og går jo mer snavlesyk og sugen på noe er jeg og kveldene og helgene. Jeg går heller ikke ned selv om er en del aktiv. skrittelleren er på og den viser alt fra 70000 til 16400 skritt pr dag.

HJELP. Noe gjør jeg feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Smedstad

Kanskje du rett og slett spiser for lite?

Hvor mange kcal ligger du på om dagen med det du har ramset opp av mat?

 

Knekkebrød inneholder jo ikke allverden, og man skal vel spise 3-4 knekkebrød for å erstatte 2 brødskiver mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at du spiser litt lite. Det er eneste forklaringen jeg kan se i alle fall, da alt ellers ser ut til å være på stell. Hvor mange kcal blir dette?

 

Jeg trener omtrent like mye som deg, tror jeg, selv om jeg ikke sykler, så vet ikke hvor mye det gir i trimpoeng. Jeg har 20+ trimpoeng hver uke. I tillegg har jeg en aktiv jobb (sykepleier). Jeg spiser meny 3, som er 1900 kcal. Har holdt på i fire uker, og gått ned 3,8 kg :D. Startvekt var 80,3. Hvor mye kcal du skal spise avhenger av alder, vekt, trening og daglig aktivitet.

 

Umiddelbart kan jeg se at jeg spiser en god del mer enn deg til frokost, lunsj og kvelds. Bruker også litt fetere pålegg for å komme opp i kalorier.

 

eksempel

 

Frokost: 4 rugsprø med italiensk salat og skinke

 

Mellommåltid: 1 rugsprø med norvegia, ett eple

 

Lunsj: 4 rugsprø med makrell i tomat. Tømmer gjerne en hel boks på 110g. Agurk og cherrytomat ved siden av.

 

Middag: diverse.. men viktig å registrere, bør komme opp i 450-500 kcal. Er f.eks glad i brokkolisuppe, tomatsuppe osv, og da får jeg i meg masse grønnsaker, men det er jo så magert! Må bruke litt olje i tillaging, litt matfløte i suppen, tilsetter gjerne et kokt egg, og en liten brødbit eller et knekkebrød med margarin ved siden av. Er også glad i fisk med grønnsaker, men bruker da litt rømme ved siden av for at det ikke skal bli for magert. I en salat bruker jeg gresskarkjerner osv.

 

evt mellommåltid: en frukt, eller litt vaniljekesam med bær.

 

Kvelds: fire rugsprø med leverpostei og syltagurker.

 

 

 

Jeg unner meg gjerne 10g mørk sjokolade hver dag. Bruker hel-melk i kaffen tilsammen ca 1dl daglig.

 

De fleste dager legger jeg inn alle dagens måltider om morgenen, slik at jeg kan se om det blir for lite kalorier. Da kan jeg justere litt i løpet av dagen. Har ikke tro på å ta igjen alt det tapte om kvelden.

 

Jeg vet at det kan virke skummelt å spise mer, men forsøk i alle fall å registrere alt på vektklubben, slik at du ser hvor mye du ligger på. Selv gikk jeg opp fra meny 2 til meny 3 etter å lest en del her på forumet. Har selv aldri gått på kurs, men ser at alle som har det, er veldig strenge på at en må spise nok! Kroppen går i sparemodus om du spiser for lite, og det hindrer nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiroens

Jeg tenker også at du spiser litt lite. Det er eneste forklaringen jeg kan se i alle fall, da alt ellers ser ut til å være på stell. Hvor mange kcal blir dette?

 

Jeg trener omtrent like mye som deg, tror jeg, selv om jeg ikke sykler, så vet ikke hvor mye det gir i trimpoeng. Jeg har 20+ trimpoeng hver uke. I tillegg har jeg en aktiv jobb (sykepleier). Jeg spiser meny 3, som er 1900 kcal. Har holdt på i fire uker, og gått ned 3,8 kg :D/>. Startvekt var 80,3. Hvor mye kcal du skal spise avhenger av alder, vekt, trening og daglig aktivitet.

 

Umiddelbart kan jeg se at jeg spiser en god del mer enn deg til frokost, lunsj og kvelds. Bruker også litt fetere pålegg for å komme opp i kalorier.

 

eksempel

 

Frokost: 4 rugsprø med italiensk salat og skinke

 

Mellommåltid: 1 rugsprø med norvegia, ett eple

 

Lunsj: 4 rugsprø med makrell i tomat. Tømmer gjerne en hel boks på 110g. Agurk og cherrytomat ved siden av.

 

Middag: diverse.. men viktig å registrere, bør komme opp i 450-500 kcal. Er f.eks glad i brokkolisuppe, tomatsuppe osv, og da får jeg i meg masse grønnsaker, men det er jo så magert! Må bruke litt olje i tillaging, litt matfløte i suppen, tilsetter gjerne et kokt egg, og en liten brødbit eller et knekkebrød med margarin ved siden av. Er også glad i fisk med grønnsaker, men bruker da litt rømme ved siden av for at det ikke skal bli for magert. I en salat bruker jeg gresskarkjerner osv.

 

evt mellommåltid: en frukt, eller litt vaniljekesam med bær.

 

Kvelds: fire rugsprø med leverpostei og syltagurker.

 

 

 

Jeg unner meg gjerne 10g mørk sjokolade hver dag. Bruker hel-melk i kaffen tilsammen ca 1dl daglig.

 

De fleste dager legger jeg inn alle dagens måltider om morgenen, slik at jeg kan se om det blir for lite kalorier. Da kan jeg justere litt i løpet av dagen. Har ikke tro på å ta igjen alt det tapte om kvelden.

 

Jeg vet at det kan virke skummelt å spise mer, men forsøk i alle fall å registrere alt på vektklubben, slik at du ser hvor mye du ligger på. Selv gikk jeg opp fra meny 2 til meny 3 etter å lest en del her på forumet. Har selv aldri gått på kurs, men ser at alle som har det, er veldig strenge på at en må spise nok! Kroppen går i sparemodus om du spiser for lite, og det hindrer nedgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heiroens

Hei,

Takk for svar

Jeg ble anbefalt meny tre, jeg kommer opp i alt fra 1190-1600 kcal pr dag alt etter hva jeg har til middag og hva jeg evt spiser om kvelden. skal prøve dansk rugbrød nå for og se om metter mer og havregrynsgrøt med vanilje og rosiner prøvde jeg og likte kjempegodt.

 

Frustrerende iallefall og ikke se resultat. må sikkert spise litt mer når jeg trener såpass mye. For merker at jo mer aktiv jeg er jo mer snavlesyk og søtsugen blir man. Kjøpt inn mer frukt også nå da som jeg har liggende fremme sånn at kan ta om kveldene. for er der jeg sliter mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest fjell og fjord

Hei!

du trener masse, veldig bra:-)

har sett på menyen din ,

du sa at du spiser veldig sent kl.22-knekkebrød!!!

jeg ville anbefalt å ikke spise etter 18-19, for da akkurat veldig lett å legge på seg

spis mer til frokost, da blir du mindre sulten om kvelden

 

du drikker ikke vann- som er veldig farlig for helsen din

det kan følge til masse sykdommer på lang sikt

andre drikker erstatter ikke vann, tom kan tape kroppen for vann, som koffeienholdige

 

ville anbefalt å kutte ut saft

 

prøv vann med isbiter- kjempegodt,

vi elsker vann og drikker mer etter vi har kjøpt isbitmaskin

går an å tilsette litt sitronsaft

selv synder jeg og , liker te(svart, den innholder koffein) :-), men bare en kopp om dagen, som regel, til frokost

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fjell og fjord

premium dark med mint og en pakke saltstenger fra coop, den du kan dele i to, en eske hver helg...

 

 

mørk sjokolade er bra, men ikke med mynt, da er det masse sukker

prøv å venne seg til RENT mørk sjokolade 70% (det klarte mannen min)

 

jeg ville kuttet ut saltstrenger(tomme kalorier) hver dag og byttet dem med noen frukt

som inneholder antioksidanter og vitaminer, og smaker like bra(jeg er bare frukt elsker, litt for mye kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. skrevet opp hva jeg spiser nå hver dag i 14 dager og hva jeg trener.

 

Frokost: to knekkebrød med mager ost og skinke. drikker 1 glass melk der siste 0,5 dl går til kaffien

Kl 10, jogurt med linfrø eller ett knekkebrød med makrell

lunsj kl 12: to-tre knekkebrød med ost og skinke.

Rundt 15 middag: f.eks tacosalat eller fisk med gr.saker.

Rundt 1730 eple eller jogurt før trening.

ca 20. rester av middagen

2200. to knekkebrød med skinke og salat.

på helg en plate premium dark med mint og en pakke saltstenger fra coop, den du kan dele i to, en eske hver helg.

Drikker ikke vann men en del fun ligth og kaffe med litt melk og 1 sukett. 3-4 på jobb og ei drikkeflaske med saft til mat og trening.

etter trening tar jeg en banan og litt sjokomelk mens jeg kjører hjem og går i dusjen.

 

Trening:

mandag, gåtur 3 km, zumba 1 t

Tirsdag. fjelltur 2-4 timer, sykkeltrening kl 1830 ca 14-20 km intervall

Onsdag rusletur 3,5 hm

Torsdag, sykkeltur 10-15 km, spinning kveld 1 t

fredag, sykkeltur ca 20-30 km,

lørdag fjelltur 2-5 timer

Søndag sykkeltur eller fjelltur.

Siden 24 april har jeg syklet og gådd 545 km ifbm sykle til jobben aksjon. Det som er problemet er at jo mer jeg sykler og går jo mer snavlesyk og sugen på noe er jeg og kveldene og helgene. Jeg går heller ikke ned selv om er en del aktiv. skrittelleren er på og den viser alt fra 70000 til 16400 skritt pr dag.

HJELP. Noe gjør jeg feil

 

Husk at muskler veier mer enn fett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cockerella

Hvordan ser "kaka" di ut med hensyn til fordelig av karbo, protein og fett?

Mange er for redd for fett og prøver å holde det på et minimum, og det er ikke alltid lurt. Fett skal fett fordrive :lol: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...