Gå til innhold

Nemoria's vandring


Gjest Nemoria
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Nemoria

Da er jeg på plass igjen, etter både graviditet, fødsel og motivasjon på null..! Men nå er motivasjonen nogen lunde på plass, så here we go!

 

Graviditeten var en fin reise, der jeg totalt gikk opp 8,3kg. Hadde jo mer enn nok å ta av fra før.. :blink:/> Gikk raskt ned de kiloene etter fødsel, uten noen som helst form for innsats. Men kiloene kom snikende på etter ca 6mnd etter fødsel. Kostholdet mitt har aldri vært noe å juble over, så de kiloene har sin helt naturlige forklaring <_</>

Men nå er det nok! Nå viser vekta meg tall jeg aldri har sett før (med meg oppå, vel å merke), og de tallene ønsker jeg aldri å se igjen!! :angry:/>

 

Så i dag har jeg veid og målt, og resultatet var 101,3kg og 131 cm i midjemål.. <_</>

Første delmål er å komme ned på 90kg, da skal jeg juble villt og hemningsløst og feire det hele med en ny dogeribukse!!!!!! :D/>

Målet jeg hører at jeg tenker, men kanskje ikke helt tør å tro på enda, er å komme ned på 65 kg. Hvor jeg har akkurat dette tallet fra aner jeg ikke, men jeg kan se for meg at det er en vekt jeg kanskje kan trives med. Jeg kan ikke akkurat huske hvordan det var da jeg en gang var der.. :rolleyes:/> Men det håper jeg at jeg kan greie å finne ut av igjen! ;)/>

 

Jeg kjenner at det skal bli en stor utfordring dette med kosthold, men i forhold til aktivitet føler jeg at jeg er litt flink, men at jeg absolutt kan bli flinkere! Det går veldig i rykk og napp, men det er tross alt bedre enn ingenting :rolleyes:/>

 

-Nemoria-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det er kjekt å være på vei, syns det vanskeligst ofte er å bestemme seg for å sette igang. Jeg har en :) lang vei til målet mitt, første delmål er 95, håper å nå det utpå høsten engang. Nå i sommer vil jeg svært gjerne komme ned på tosifret. Har holdt på i to uker nå og syns det går litt greiere hele tiden, ved å føre inn alt jeg spiser får jeg i hvert fall en grundig oversikt over hva som er feil... Men godt å være i gang og kjekt å endelig begynne å trene litt igjen. Lykke til dette klarer vi

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nemoria

Ja, dette skal vi klare! :-D Jeg har ikke satt meg noen dato for første delmål, det blir når det blir :rolleyes:

Det å føre alt jeg spiser og drikker hjelper meg veldig, det har funket før, og det er ikke noe verre nå ;-)

I dag synes jeg at jeg har vært kjempeflink, selv om det eeeeer så vanskelig å komme opp på nok kalorier som ikke inneholder bare sukker... :blink:

Men jeg har vært på fjelltur *pustpes*.... Det var ikke mer enn i underkant av 3km, men fy flate... 1,5km i steinur omtrent rett opp (det føltes hvertfall som rett opp B) ) så kjentes det godt! ;-) Har vært på en del turer i det siste, og det gjør så inderlig godt, både for samvittighet og det fysiske..

 

Jeg håper vi kan greie å både pushe, motivere og dele erfaringer på godt og vondt her, for alt blir vanskeligere alene...

 

En stor takk til deg, Heiidi, for at du tittet innom :-D

 

-Nemoria-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette skal vi klare! :-D Jeg har ikke satt meg noen dato for første delmål, det blir når det blir :rolleyes:/>/>

Det å føre alt jeg spiser og drikker hjelper meg veldig, det har funket før, og det er ikke noe verre nå ;-)

I dag synes jeg at jeg har vært kjempeflink, selv om det eeeeer så vanskelig å komme opp på nok kalorier som ikke inneholder bare sukker... :blink:/>/>

Men jeg har vært på fjelltur *pustpes*.... Det var ikke mer enn i underkant av 3km, men fy flate... 1,5km i steinur omtrent rett opp (det føltes hvertfall som rett opp B)/>/> ) så kjentes det godt! ;-) Har vært på en del turer i det siste, og det gjør så inderlig godt, både for samvittighet og det fysiske..

 

Jeg håper vi kan greie å både pushe, motivere og dele erfaringer på godt og vondt her, for alt blir vanskeligere alene...

 

En stor takk til deg, Heiidi, for at du tittet innom :-D

 

-Nemoria-

God morgen

jeg har veiedag om onsdagene og det ble 0.8 ned denne uke hurra for det. Er så glad for hver gang vekten går ned selv om det går sakte så er det så uendelig mye bedre enn når det går andre vei. Var også 3 cm mindre rundt magen/midjen (føler ikke jeg har akkurat det enda :angry:/> ) men er litt usikker på om jeg målte på akkurat samme sted som sist. Ha en flott uke :)/>

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nemoria

Så braa! :D -0,8kg og -3cm er virkelig ikke til å kimse av!! *applaus*

Jeg er så spent på hva vekt og målebånd vil vise meg på tirsdag..!

Det er jo tydelig at det du gjør fungerer, om det føles som at det går aldri så sakte :) Håper virkelig å kunne få se noe lignende her også..

 

Dagens forundring er; Hvorfor i alle dager smaker alt dette sunne så mye bedre nå enn det har gjort tidligere?? Er det fordi motivasjonen min "lurer" smaksløkene? :lol:

 

-Nemoria-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens trening unnagjort, jeg har rett og slett kjøpt meg noen timer med trener på Elixia for å komme i gang. Og i dag var det fokus på kondisjon, tungt men godt når det er over. Så da gjenstår "bare " tannlegetime så er jeg klar for jobb.

 

Så bra at du syns maten smaker godt :)/> mye lettere å velge sunt da. Ha en god dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nemoria

Aiiii, har ikke fått til å være så aktiv på forumet som jeg hadde tenkt... :( Men litt er vel bedre enn ingenting :rolleyes:

Hadde første veiedag på tirsdag: Minus 1,5kg og 1 cm i midjemål! :D

Jeg er kjempefornøyd OG overrasket, for pessimisten i meg rår ganske sterkt ;)

Slutten på forrige uke, og så langt i denne, har matscoren vært på 10 hver dag. Og det til tross for både arbeidshelg og to måltid på restaurant *klappesegselvpåskuldra*. Ellers bruker jeg registreringen for mat ganske hyppig, for å sjekke hva scoren blir hvis jeg spiser sånn eller slik. Føler jeg får en god pekepinn på hva som kan puttes inn i mitt runde hode ved å gjøre det slik :) Da får jeg på forhånd opp både kaloriinntak, om det er lurt i forhold til protein/karbohydrat/fett-fordelingen og hvordan jeg ligger an i forhold til de andre "målingene". Funker for meg! ;)

Ellers går dagene med på å traske rundt med lillemann i bæremeis, hei hvor det går! ;) Går og venter på skritteller i posten, for den jeg lasta ned på telefonen var ikke videre bra, for å si det pent.. Den registrerte skritt hvis jeg hosta, men ikke da jeg gikk fort.. Logisk :P

Men nå er det ut på tur, gleder meg vilt til neste veiing, selv om jeg er på tur til Sverige da :)

 

-Nemoria-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...