Gå til innhold

Det siste løpet


Gjest Mathie
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 år. Er 168 cm høy og veier rundt 53 kg. For meg er det veldig viktig å være tynn. Føler dermed ikke jeg ser slik jeg ønsker at kroppen min skal se ut. Jeg har utrolig lyst til å veie rundt 49-50 kg og lurer på hvordan jeg skal få den ekstra motivasjonen man ofte trenger. Noen kommer sikkert til å reagere på at jeg vil ned enda mer. Men dette har egentlig ingenting med vekten å gjøre. Det er hvordan jeg føler meg iforhold til min egen kropp. Nå er det ikke så veldig bra å ønsker dermed å endre dette. Noen som kan hjelpe meg med å komme igang? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på. Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Big loser

Hei!

 

Jeg er en jente på 18 år. Er 168 cm høy og veier rundt 53 kg. For meg er det veldig viktig å være tynn. Føler dermed ikke jeg ser slik jeg ønsker at kroppen min skal se ut. Jeg har utrolig lyst til å veie rundt 49-50 kg og lurer på hvordan jeg skal få den ekstra motivasjonen man ofte trenger. Noen kommer sikkert til å reagere på at jeg vil ned enda mer. Men dette har egentlig ingenting med vekten å gjøre. Det er hvordan jeg føler meg iforhold til min egen kropp. Nå er det ikke så veldig bra å ønsker dermed å endre dette. Noen som kan hjelpe meg med å komme igang? Det hadde jeg satt utrolig stor pris på. Takk på forhånd.

Hei!

Din bmi er 18,78, så du er i høyeste grad normalvektig mot den lettere enden av skalaen. Men du har et stykke på vei rett i at det er hvordan man føler seg. Det jeg mener med "et stykke på vei"er at en del av de skjønnhetsidealene vi bombes med i dag er sykelige og farlige. Du bør kanskje prøve å være mindre opptatt av tallene på vekta og heller få hjelp til å trene allsidig, og gjerne en del styrke, så kroppen føles- og ser slankere/ "strammere" ut. Synes du ikke det ser flott ut med en veltrent kropp med stram rumpe, faste veldefinerte lår osv, i stedet for en kropp som "bare er tynnest mulig? Og jenter trener seg ikke til "store" muskler, sånn uten videre. Hvis jeg var det, ville jeg tatt kontakt med et treningsstudio og fått et opplegg som passet og kyndig hjelp til å få snakket ut om dine tanker om eget kroppsbilde. Kankje en helsesøster/ Helsestasjon for ungdom eller lege, evt psykolog kan være en god ide? Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trinoline

Hvorfor har du lyst til å veie 49/50 kg i stedet for 53? Hvis du går inn i deg selv, tror du virkelig at du vil få et bedre forhold til kroppen din? Tror du at flere vil like deg?

 

Du sier at det egentlig ikke handler om vekt, så hvorfor skal du skape et usunt forhold til kropp, mat og vekt? Er det ikke bedre å være sunn og frisk, glad og normalvektig enn å skape et surt og sykelig forhold til deg selv, mat og vekt?

 

Mitt råd: kvitt deg med bildet av deg selv som veier 49/50 kg, det er den sikre veien inn i et liv fylt av lav selvfølelse, selvkritikk og fiasko. Er det virkelig slik du ønsker at livet ditt skal bli? Bruk tida di til å trene og spise sunt, gjør ting som gjør deg glad, le og ha det gøy, gjør morsomme ting, da vil du føle deg bedre. Det er det du ønsker, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...