Gå til innhold

Alt sitter i hodet... :)


Gjest Sille86
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Sille86

Ung kvinne -27 år. Etter en graviditet for over 5 år siden, gikk jeg ned ca 40 kilo og har i stor grad holdt meg der. Vekten har variert med ca 5 kilo pluss/minus og jeg har gode perioder og noen mindre gode perioder bak meg. Nå er jeg derimot inne i en mindre god periode og vaner må reetableres ;) Jeg har et sunt kosthold, men "moroa" starter på ettermiddag/kveld. Da er jeg ofte bunnløs og hiver i meg det jeg måtte ønske. Dette fører ikke noe godt med seg hverken for meg mentalt, fysisk eller for vekten. Mønsteret må kuttes og gode valg må tas- også om kvelden.

 

Jeg vet fra tidligere at alt rundt slanking og etablering av rutiner sitter i hodet- det er på det mentale plan jeg må jobbe og den indre stemmen må ha en positiv tone:) For mer motivasjon ( da jeg har gått på noen smeller de siste mnd) oppretter jeg en tråd her og vil skrive litt om mine tanker, utfordringer og delmål/mål :) Jeg har tidligere gått på GR kurs for nettopp denne problemstillingen - falt litt ut av gode rutiner og fant at dette hjalp veldig :) Det er ca 3 år siden.

 

Veiedag er fredag og jeg hopper da opp på vekten og ser hvordan ståa er :) Bruker i liten grad vekt i hverdagen, da jeg istedet bruker bukser og speil som en indikasjon. Nå vet jeg at jeg ligger over trivselsvekt ( buksene strammer mer enn normalt.. he he) og vil derfor bruke vekt en periode for registrering og motivasjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sille86

Da var kvelden kommet og natten står for tur. Dagen har vært preget av en hektisk arbeidsdag og rolig og koselig ettermiddag. Jeg kjenner motivasjonen er på topp og de sunne valgene har i dag vært enkle og ta :D/> "stolt + klapp på skulderen". Grunnet overtid har det ikke blitt noen aktivitet i dag, da jeg prioriterte familietid først. Vi får se i morgen om det ikke kan la seg gjøre og få se en spasertur hvertfall ;)/>

 

I forhold til mat har jeg spist det jeg skulle og ikke fokusert noe mer på den enn det. Jeg vet jeg ofte kan overanalysere og kjenne etter på om jeg er sulten/lyst på noe - og kjenner man etter er ofte svaret at jeg er sulten eller vil ha. I dag har ikke det vært noe alternativ å kjenne etter og det blir mye lettere :)/> Om det har komt har jeg feid det bort med å for si til meg selv at jeg er mett/ vil ikke ha ogsluppet det der.

 

Jeg kommer i starten til å skrive ned hva jeg spiser, men ikke mengde. Grunn til dette er at jeg forsøker spise mer variert - har en tendens til å gro fast i like matvaner hver dag, noe som ikke alltid resulterer i at jeg får i meg det jeg skal ha av næringsstoffer ( hvertfall en hypotese jeg har :P/>)

 

- frokost: knekkebrød med go og mager leverpostei + agurk

-lunsj: det samme som frokost - er det mulig å få cravings på leverpostei?? ;)/> I just love it!!

-mellommåltid: eple

-middag: krydret kalkunfilet og salat

-mellommåltid: eple

-kvelds: ett glass smoothie laget av jordbær, banan, mager kesam og steviadroper.

 

Ellers kjenner jeg at jeg er spent på å hoppe på vekten på fredag. Lenge siden jeg har brukt den nå ( bare noen veiinger i halvåret kansje) og enda mer spent på å måle fremgang på den. Har alltid hatt ett elsk- hat forhold til den og vært veldig bevisst på å ikke bli en som hopper opp på den hver/ annenhver dag. Jeg vil ikke at tallet som kommer frem skal få bære med å styre humøret mitt for hver dag som går. Når det er sagt, er den jo også ett ypperlig redskap til å måle fremgang, hvilke kosthold som passer for meg og om nedgang- en utrolig motivasjon :)/> Så får gå å gru-glede meg innimellom til fredag og satse på at tallet neste uke vil holde motivasjon og tilstrebelse av sunne valg høyt på prioriteringslista :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...