Gå til innhold

Jeg er klar til å prøve igjen


Anbefalte innlegg

Hei, jeg heter Frøydis, er snart 40 år og planlegger å gå ned et sted mellom 25 og 30 kg. I dag tidlig veide jeg 94,1 kg, og jeg håper jeg veier 10 kg mindre innen fødselsdagen min i oktober.

 

For noen uker siden tok jeg et valg i forhold til godterier, sjokolade og potetgull, og det har så langt fungert ganske bra. Jeg bestemte meg rett og slett for å kutte sånt helt ut, og det har jeg stort sett klart. Har hatt et par tilfeller av tilbakefall, men det har ikke vart i flere dager sånn som før. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje_

Hei Frøydis :)

 

Jeg skal også ned mellom 25-30 kg. Er 40+ ...

Å holde seg unna sjokolade osv som du nevner er en utfordring i seg selv...sliter også med det.

Har du regnet deg frem til en meny, antall kal per dag? Trener du?

 

Mvh Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Silje! :)

 

Jeg har foreløpig ikke gjort noe som helst annet enn å kutte ut ting. Har ikke sett noe på mat og trening eller sånne ting, tenker å se litt nærmere på det når ferien er over og hverdagen melder seg etter den første helga i august.

Riktignok har jeg vært litt mer aktiv de siste ukene enn jeg var før, men det er mest fordi jeg føler jeg får mer energi når jeg har kuttet ut sånt som er åpenbart dårlig for meg.

For litt over en uke siden var jeg på fjelltur med samboeren min, og da måtte jeg si at jeg syntes det gikk mye lettere enn den første turen vi tok sammen for noen år siden, selv om jeg nå veier mye mer enn jeg gjorde den gangen. Det tror jeg kan skyldes at jeg ikke svinger så mye i blodsukker fordi jeg nå velger mat framfor snop.

Merkelig nok føles det bedre på pusten også.

Joda, jeg måtte ta pauser opp og det tok lang tid, men første gang vi gikk på fjelltur sammen måtte jeg dyttes opp siste biten, i år gikk jeg helt av meg selv. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøydis :)/>

 

Jeg skal også ned mellom 25-30 kg. Er 40+ ...

Å holde seg unna sjokolade osv som du nevner er en utfordring i seg selv...sliter også med det.

Har du regnet deg frem til en meny, antall kal per dag? Trener du?

 

Mvh Silje

 

Har du kommet i gang med trening og en passende meny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje_

Frøydis: Gratulerer med vellykket fjelltur :)/> Høres ut som en fornuftig start mht å kutte ut eller begrense høykarbo maten, og ta det derfra.

 

Jeg holder meg rundt 1600 kal og har begynt med litt trening på treningssenter, men tar det easy... Etter maaange forsøk + ned og opp igjen i vekt...så tenker jeg denne gangen at jeg skal fokusere på å komme i bedre form heller enn å fokusere på slanking...å bare innse at det tar tid.

Vippes altfor lett av pinnen og kan dytte i meg alt usunt ved den minste bekymring...så målet er også å få et mer "normalt" forhold til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fornuftig å fokusere på å komme i form og bedre helse. :)

 

Selv slanker jeg meg egentlig ikke, jeg prøver å være sunn. Så regner jeg med at kroppen min går til den vekten som passer best for meg når jeg er sunn. Så langt har jeg gått ned 3 kg på strategien min. Har ikke begynt å telle kalorier, og jeg spiser i grunnen som før, bare at når jeg før ville ha spist potetgull eller popcorn på kvelden, så tar jeg nå en liten boks ananas.

Det er forresten en ting jeg er litt streng på, og det er at jeg ikke bruker kunstige søtningsstoffer. Jeg reagerer på aspartam, og har funnet ut at for meg fungerer det derfor bedre med vanlig sukker. Jeg drikker vann som tørstedrikk, og koser meg med te når jeg trenger noe varmt å drikke.

Når hverdagen er tilbake i august skal jeg bli flinkere til å planlegge mat og trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fornuftig å fokusere på å komme i form og bedre helse. :)/>

 

Selv slanker jeg meg egentlig ikke, jeg prøver å være sunn. Så regner jeg med at kroppen min går til den vekten som passer best for meg når jeg er sunn. Så langt har jeg gått ned 3 kg på strategien min. Har ikke begynt å telle kalorier, og jeg spiser i grunnen som før, bare at når jeg før ville ha spist potetgull eller popcorn på kvelden, så tar jeg nå en liten boks ananas.

Det er forresten en ting jeg er litt streng på, og det er at jeg ikke bruker kunstige søtningsstoffer. Jeg reagerer på aspartam, og har funnet ut at for meg fungerer det derfor bedre med vanlig sukker. Jeg drikker vann som tørstedrikk, og koser meg med te når jeg trenger noe varmt å drikke.

Når hverdagen er tilbake i august skal jeg bli flinkere til å planlegge mat og trening. :)/>

 

Faktisk den beste måten å tenke på: at man forsøker å være sunn, som du sier, heller enn å slanke seg, helt enig :) Er sikker på at du fikser dette og når målet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk den beste måten å tenke på: at man forsøker å være sunn, som du sier, heller enn å slanke seg, helt enig :)/> Er sikker på at du fikser dette og når målet ditt :)/>

 

Vi skal klare det!

 

Jeg kjenner at jeg er i ferd med å tenke litt annerledes enn jeg gjorde før. Det er nesten litt rart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal klare det!

 

Jeg kjenner at jeg er i ferd med å tenke litt annerledes enn jeg gjorde før. Det er nesten litt rart. :)/>

 

Jepp :) :) Føler faktisk det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært fraværende noen dager, jeg har på ingen måte gitt opp allerede. Det har bare skjedd litt mye med besøk og andre ting. Jeg kommer dessuten til å fortsette å være fraværende. Satser på at jeg er fullt tilbake i begynnelsen av august. :)

 

Jeg har forresten gått ned nesten 4 kg bare på å kutte ut potetgull og sjokolade og annet snacks siden 20. mai. Det høres kanskje ikke så mye ut på den tiden, men jeg er veldig fornøyd med det.

Satser på at jeg går ned enda mer og raskere når jeg i august kommer i gang med litt trening også. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...