Gå til innhold

Flere som er ny som jeg?


Gjest becha
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da er jeg igang, endelig! Etter lang tids sykeleie har jeg gått opp mange kilo, det liker jeg ikke og nå skal jeg ta ett tak i det.

 

I første omgang blir det for meg å kutte ut cola og potetgull som var mine beste venner, de har jeg byttet ut med vann og salat. :rolleyes: + at trening er noe av det beste jeg vet og nå som jeg er frisk kan jeg starte med det igjen.

 

Mitt mål er å gå ned ca 10 kg, flere som også starter nå slik som jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest schitzoo

Ja, da er jeg igang, endelig! Etter lang tids sykeleie har jeg gått opp mange kilo, det liker jeg ikke og nå skal jeg ta ett tak i det.

 

I første omgang blir det for meg å kutte ut cola og potetgull som var mine beste venner, de har jeg byttet ut med vann og salat. :rolleyes:/> + at trening er noe av det beste jeg vet og nå som jeg er frisk kan jeg starte med det igjen.

 

Mitt mål er å gå ned ca 10 kg, flere som også starter nå slik som jeg?

 

Hei :)

 

Jeg skal også begynne nå, og gå ned ca 10 kg :)

Er du med på godteløfte?? :D

Hvordan er målene dine da? :) trening? Spising? Når skal du nå hva? :)

Hadde vært moro å gått ned sammen, og sammenlignet fremgangen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest nyttogbedreliv

Hei :)/>

 

Jeg skal også begynne nå, og gå ned ca 10 kg :)/>

Er du med på godteløfte?? :D/>

Hvordan er målene dine da? :)/> trening? Spising? Når skal du nå hva? :)/>

Hadde vært moro å gått ned sammen, og sammenlignet fremgangen! :)/>

 

Jeg har også akkurat startet! Hadde vært supert hvis vi ble flere, som kunne motivere hverandre. Jeg gikk ned rundt 10kg med GR for et par år siden, etter mitt andre svangerskap. Holdt vekta ganske stabil lenge, men det siste halve året (egentlig i løpet av bare de siste månedene før sommeren) var jeg stresset, og lot ting skli ut VELDIG med cola og sjokolade... Resultatet er at jeg nå er faretruende nær den vekta jeg hadde før forrige GR-kur. :/ Veier nå 79kg, målet er å komme ned til rundt 67. Flere som har lyst til å være med på ferden?

 

Jeg har ikke batteri i kjøkkenvekta, så skal prøve meg på å la være å veie mat og legge inn i kalorikalkulatoren - jeg gjorde det sist, og synes det er utrolig slitsomt. Hvis jeg ser at vekta går ned likevel, fortsetter jeg, hvis ikke må jeg bare bite i det sure eplet og registrere kalorier videre. Jeg gjorde jo det sist, så har en ganske god føling på hvor kaloriene ligger. Ser dessuten på kalorier på f.eks. knekkebrødpakker, GR-middager o.l. og legger sammen. Min store utfordring er mellommåltidene - jeg må finne to kjappe og GODE mellommåltider (mellom frokost/lunsj og lunsj/middag) som holder meg i gang. Lever i en stressende hverdag med krevende jobb, mann som er utrolig mye borte og to barn jeg er mye alene med, så er litt bekymret for det. Er heldigvis glad i salat og grønnsaker. ;) Jeg skal også begynne å trene! Det er egentlig uavhengig av vekt, det er kun pga helsegevinst ved bedre kondisjon alene, så det er ikke vekttap som er hovedmotivasjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...