Gå til innhold

Meg, min vektnedgang og mine utfordringer


Gjest Tonjbj
 Share

Anbefalte innlegg

Alder: 22

Startvekt: 66,8 kg

Midjemål: 80 cm

Målvekt: 58 kg

 

Jeg vil dele mine spisevaner, treningsvaner og de utfordringene jeg møter i en verden fylt av fristelser og sosiale sammenkomster. Håper på å motivere flere, og meg selv!

Følger meny 2, med 1600 kalorier daglig. Det å spise såpass mye iløpet av en dag er en stor utfordring for meg, men jeg begynner å komme inn i en god rytme. Trening er ikke noe nytt for meg, men dørstokk-mila har blitt lengre i det siste. Håper på å få 12 trimpoeng i uka! Det skal jeg klare! For meg er ikke vekta det viktigste, men å gå ned i cm. Som en bonus får jeg mer overskudd og forhåpentligvis klarer jeg å prioritere bedre.

Alkohol, godteri og god mat er synderne mine og håper på å få kontroll på dette. Heller nyte enn å fråtse!

Håper flere slenger seg med og deler sine opp- og nedturer, utfordringer og gode tips :)

 

1.veiedag: 65,2 kg (-1,6 kg) / 78 cm (-2cm)

2.veiedag: 65,4 kg (+0,2 kg) / 77cm (-1cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag brukte jeg 7 av frimerkene mine på en is. Vel brukt synes jeg! Har fortsatt 7 igjen, og disse sparer jeg til imorgen. Godt å vite at man kan unne seg en liten godbit om man føler for det. Har også fått inn dagens trening og er nå på 7,5 trimpoeng denne uken. Med to dager igjen og kun 4,5 trimpoeng utestående skal jeg nok nå målet mitt på 12 trimpoeng.

I morgen skal jeg på fest hos noen venner. Kostymeparty faktisk! Og da har jeg valgt å være edru og heller være sjåfør for min samboer. Jeg tror, og håper, at jeg kommer til å få det minst like morsomt som de som drikker alkohol. Dette er ett skritt mot et sunnere liv og et møte med en av mine utfordringer. Jeg er motivert! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen igår ble som planlagt. Ingen alkohol, men heller noen sjokoladebiter. Utnyttet frimerkene maks! Ble ingen trening igår, men satser på en gåtur idag. Blir nok ikke 12 trimpoeng denne uken, men det gjør ikke noe. Har vært flink med å spise riktig og trene hele uken, så får jeg heller jobbe litt ekstra neste uke. Gleder meg på en ny, sunn og aktiv uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har vært bra. Motivasjonen har vært på topp! Jobber mye for tiden, men får likevel inn trening omtrent hver dag. Ble ikke noe trening igår pga... latskap. En dag fri fra trening kan man unne seg. Kostholdet har også vært bra. Eller, spiste en hjemmebakt hvetebolle med rosiner på tirsdag. Er vel litt fyfy, men satt den ikke på frimerkene. Samboeren har nemlig bursdag på søndag, så jeg sparer frimerkene til da. Blir nok en kakebit da :P

Hittil har jeg 5,7 trimpoeng og i morgen har jeg tenkt meg på en fjelltur. Håper på å få rundt 4-5 trimpoeng på turen. Det er også veiedag imorgen! Kjempespent på om den bollen ødela litt denne uken, men ettersom jeg har trent såpass effektivt og har en lite stillesittende jobb tror jeg det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det litt mer utskeielse enn planlagt.. Ett kakestykke for mye og nå har jeg litt dårlig samvittighet. Er redd for at det har ødelagt de resultatene jeg ønsker. Idag har det heller ikke vært noe optimalt kosthold. I tillegg fikk jeg ikke trent idag. Mye å ta igjen i morgen, men sånn er det noen ganger. Reiser på ferie på onsdag, men det blir en aktiv ferie. Fjellturer og fokus på kostholdet er planen, så det ser jeg fram til. Kanskje jeg får tatt igjen alt det usunne jeg har spist ved å trene ekstra i ferien. To fjellturer + noen joggeturer gjør forhåpentligvis susen. Morgendagens kosthold er planlagt så det ikke blir noen utskeielser. Håper på nedgang i vekten i slutten av uken.

Er også i gang med skole og hybelleting. Vet fortsatt ikke om jeg kommer inn, men hybelen er i boks. Så nå MÅ jeg få studieplass, hvis ikke er jeg i en liten knipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...