Gå til innhold

klarer ikke slutte med ekstra snop


Gjest elmaniha
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest elmaniha

Jeg skal gå ned ca 9-10 kg mot november, da blir det ca 1/2 kg i uka. Jeg er nøye med å veie mat, holder meg til meny 1, og dette går bra. Men så kommer kvelden, og jeg vet dette er en obligatorisk feil jeg som mange andre gjør, "smaker på" litt sjokolade, nøtter evt, litt potetgull, 1 knekkebrød ekstra osv. Ikke alt på en gang, dette kan godt utgjøre 200 kcal ekstra i døgnet.

Med dette går jeg ikke ned noe i kg. Jeg vet at vaner sitter i hodet, og man kan gjøre andre ting når man vil gripe etter noe å putte i munnen.

 

jeg er 160 cm, veier 79 kg og trener mye i løpet av uka, så jeg ser ikke så overvektig ut.

Men jeg er for tung i forhold til ledd og ryggplager, har jeg hørt fra de lærde.

 

Hvordan skal jeg bli mer nøye i hverdagen, jeg tror jeghar lørdag hver dag, tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gå ned ca 9-10 kg mot november, da blir det ca 1/2 kg i uka. Jeg er nøye med å veie mat, holder meg til meny 1, og dette går bra. Men så kommer kvelden, og jeg vet dette er en obligatorisk feil jeg som mange andre gjør, "smaker på" litt sjokolade, nøtter evt, litt potetgull, 1 knekkebrød ekstra osv. Ikke alt på en gang, dette kan godt utgjøre 200 kcal ekstra i døgnet.

Med dette går jeg ikke ned noe i kg. Jeg vet at vaner sitter i hodet, og man kan gjøre andre ting når man vil gripe etter noe å putte i munnen.

 

jeg er 160 cm, veier 79 kg og trener mye i løpet av uka, så jeg ser ikke så overvektig ut.

Men jeg er for tung i forhold til ledd og ryggplager, har jeg hørt fra de lærde.

 

Hvordan skal jeg bli mer nøye i hverdagen, jeg tror jeghar lørdag hver dag, tydeligvis.

 

Kan det være en ide å gå over til meny 2? Mulig du spiser litt for lite ifh aktivitetsnivået ditt med meny 1. Og drikk nok væske! Mange ganger tror vi at vi er småsultne eller sugne på noe søtt mens kroppen egentlig sier at den er tørst. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freesurfer

Hvis det er deg selv som råder over hva som ligger i snopeskuffen, så kan det jo kanskje være et triks å la være å kjøpe snopet når man er på butikken.

 

Det pleier å fungere helt topp for min del, helt til noen andre i husstanden fyller opp skuffen med fristelser :)

 

Noe sukkerfri brus eller saft kan også kanskje hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Unngå å kjøpe inn i utgangspunktet. Og så finn deg "småmunch" som ikke er så veldig usunt. En liten neve friske bær med en god teskje vaniljekesam er dritdigg, og hovedsaklig bra for deg! Sjekka kalkulatoren nå, og 2dl bringebær + en ss mager vaniljekesam blir rundt 50 kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...