Gå til innhold

Ned minst 35 kg!


Gjest Sofs
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er da ei ung kvinne på 23 år. Vekten viste 105,2 i dag. Jeg er dessverre ikke så høy, bare 164.5 cm på sokkelessen. Veiedagene mine blir onsdager :) Har tidligere gått ned mange kilo, men sakte, men sikkert kommer de på igjen <_<

 

Satser på en sunn vektnedgang. Jeg elsker å trene, men jeg er uheldigvis altfor glad i mat. Dette er min (nye) begynnelse (atter en gang) :) Jeg likte meg selv da jeg var rundt 75 kg, men håper på at jeg klarer å gå ned litt til. Andre som har samme bmi/startvekt?

 

Startvekt: 105,2 kg

Bmi: 38.9

 

Dato: 16.07.13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Hei Sofs! :D/>

 

Jeg er 26 år og har holdt på siden januar. Har til nå gått ned ca. 10 kg, men enda mange igjen. Har hatt ett par uker med "fri" og bare holdt vekten, kjente jeg trengte det for å ikke gå på en større smell. Nå er jeg tilbake og følger deg gjerne på veien nedover :)/> Jeg hadde en startvekt på 109,3 kg. Går du på kurs eller holder du på for deg selv?

 

Ha en fin kveld videre! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, Sykepleieren_! :)Så flink du har vært med vektnedgangen. Gleder meg til vi skal følge hverandre :)

 

Jeg har aldri gått på kurs, men jeg har lest meg opp om karbohydrater, proteiner, fett, kosthold etc, så jeg tror dette skal gå bra :D Går du på kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Takk for det :) Kjenner stor forskjell på kroppen og det er deilig.

Trener en del styrke så har fått en del muskler og det merkes at kroppen blir strammere! :)

 

Ser du trener du å, hva trener du? Har det gått greit med maten så langt?

 

Jeg gikk to kurs når jeg begynte, men er så inni programmet (mamma er kursleder) så jeg prøver meg litt alene nå, med støtte herfra ;) Vurderer ett kurs til høsten, vi få se :)

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrke er bra! Trener det selv :) Jeg trener styrke underkropp og styrke overkropp annen hver dag. Har fri 1-2 ganger i uken har jeg bestemt meg for. Hvert på trening hver dag denne uken og mer skal det bli! :D Går også litt turer. Hvor ofte trener du?

 

Her går det kjempebra med maten. I dag ble frokosten en havresmoothie (bær, 8 gram havregryn og naturell yoghurt). Mm, smakte himmelsk! :) Skal bestille litt varer fra iherb. Var godt i gang med baking i fjor og begynner på nytt nå. Elsker å bake og har mange oppskrifter på sunne/sukkerfrie kaker, boller, vaniljesaus (det lagde jeg i går), muffins, pannekaker etc! :)

 

Du er heldig som har din mor som kursleder :) Har tenkt å melde meg på kurs, men jeg kan alt om kosthold, trening o.l, men motivasjonen kom ikke skikkelig før nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Så flink du er med trening! :D

 

Jeg trener 5 dager i uken, enten 3 økter med intervall og 2 styrke eller omvent.

Som regel omvent, med 3 økter styrke fordi jeg er mest glad i det ;)/> Skal prøve å være flinkere til intervall, for å bedre kondisjonen. Er også glad i gå turer utenom, har heldigvis en samboer som også er glad i trening og tur så det gjør det lettere :)/> Er på tur på intervall trening nå :)/>

 

Åh, det hørtes godt ut med smoothie til frokost! Bruker også lage det selv, med litt havregryn i for å få litt mer mat i det - veldig godt! :)/> Noe annet enn mine tørre brødskiver idag. Hehe.

 

Så artig du også bruker å bestille fra iherb! Vaniljesausen, hvordan lager du den?? DET har jeg lett lenger etter oppskrift på! Tror jeg må få flere oppskrifter av deg etterhvert ser det ut som :)/> Har ikke vært så flink å prøvd meg på å bake sunne ting enda. Bare en sunn sjokoladekake av litt ferdigmix og tilsatt litt selv. Godt å kan nyte litt sunne ting som smaker godt :)/>

 

Tenker du på nettkurs eller vanlig kurs hvis du skal melde deg på? Jeg har gått to nettkurs, har prøvd vanlig før, men nettkurs passet meg best. Er ikke den som liker å legge ut alt foran alle også er det alltid noen som bruker masse tid hver gang på å legge ut om alt mulig rart :P/> Men man er jo forskjellig! :)/>

 

Jeg spiser 1900 kcal nå. Enn du? Har regnet med 10 trimpoeng også satser jeg på å heller spise mer hvis jeg trener mer enn det.

 

 

Ha en fin dag! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Gikk en lang tur idag på 1 time og 40 min. Ikke noe tung tur der jeg presser meg selv, siden jeg trener så hardt resten av uken. Godt å gå en tur og høre på musikk eller lydbok for meg selv og bare tenke og få frisk luft.

 

Bruker pulsklokke, så sjekket idag mot en tur jeg gikk 11 april i år.

Gikk ca. 10 min fortere idag og gjennomsnittspulsen var 23 (!!) slag mindre idag! :D/>/> :D/>/>

Superhappy! :)/>/> Gikk t.o.m en litt annen vei, ca like lang, men det går mer oppover i begynnelsen.

 

 

Kjenner formen er bedre, men trodde ikke den var blitt såå mye bedre siden april.

Kjekt med pulsklokke - anbefales på det sterkeste for den som vurderer det!

 

 

Ha en fin søndag videre alle sammen :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Vekta viser 0,6 kg ned idag. Fornøyd med det!

Tok målene for 2 uker siden, men orket ikke ta de idag tidlig.

Kanskje ta de en gang i mnd?

 

Skal prøve noe annet med kcal denne uken.

Har spist 1900 kcal, sist uke hadde jeg 15,1 trimpoeng å da passer det bra med 1900 kcal.

Skal prøve å spise 1700 kcal, som er bra med 10 trimpoeng. 10 trimpoeng er noe jeg ser som et minimum jeg skal ha. Hvis jeg får flere trimpoeng så spiser jeg mer den dagen jeg trener. Mer sulten hvis jeg trener hardt så tror det kan fungere bra. Syns det er for mye å regne med å klare 15-16 trimpoeng også. Prøver en uke så får vi se hvordan det fungerer.

 

I forrige uke trente jeg intervall på formiddagen og senere på kvelden fikk jeg med samboeren ut på tur i skogen en times tid. Godt å kjenne at noe forandrer seg både mentalt og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :D Gratulerer med vektnedgang! :)

 

Hadde 22,7 TP forrige uke og satser på like bra resultat denne uken. Trente alle dagene. Lørdag og søndag hadde jeg så mye gangsperr, så tok meg 1 spinningstime begge dagene for å unngå gangsperren, men det var på'n igjen med styrketrening i går og i dag! :)

 

Har vært mye deilig grillmat hver eneste dag siden lørdag. I Bergen må man nyte solen før den går bort ;) Hehe, men satser på vektnedgang i morgen. Dessverre er tante rød også på besøk. Hun kom i går, så det er nok litt vann i kroppen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :) Til tross for tante rød på besøk og mye grillmat så viste vekten 103 kg, altså et tap på 2,2 kg! Storfornøyd! :D

 

 

Startvekt: 105,2 kg, bmi: 38.9

Uke 1: 103 kg (-2,2 kg, bmi: 38.1)

 

Vekt igjen før trivselsvekt: 38 kg

 

Da setter jeg neste ukes mål allerede nå! Satser på et vekttap på minst 0,5 kg slik at bmien min er under 38, den blir da 37.9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Shit, 22 TP er jo sykt bra! :D/> Og 2,2 kg er jo fantastisk bra!!

Du bør være storfornøyd! ;)/>

 

Vi skal grille idag, har vært fint vær her igår og idag.

Som du sier, det må nytes her å, før det er borte igjen!

Idag blir det marinert kyllingfilet og stekte poteter og grønnsaker så det skal gå veldig greit.

Sliter med å kutte brus i ukedagene når det er varmt. Eller generelt, egentlig :P/> Prøver å drikker farris, men det er liksom ikke helt det samme. Har klart det til nå da. Kjøpte farris og sitron til å bruke i vannet idag. Satser på det og masse isbiter så går det vel greit :)/>

 

Ble intervall idag også, trente styrke igår. Så fornøyd som kom meg på trening idag enda det var veldig fint vær. Men det er jo såå godt å legge seg i solsengen etter trening med GOD samvittighet! :D/>

 

Hvor mange kcal ligger du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har gått relativt ok. Det har vært grillmat hver eneste dag, men jeg har begrenset meg. Grillet et par kalkun-grillpølser og litt kyllingvinger + mye salat, grønnsaker og frukt til dessert!

 

Jeg er veldig dårlig med veiingen. Veier meg hver eneste dag og det er ikke bra i det hele tatt! Men jeg klarer ikke å la være :P Treningen har gått fint, men har vært sliten av all styrketreningen, så jeg tar meg et par spinningtimer innimellom. TP ligger nå på 11, så jeg håper at jeg ligger på minst 20 TP på søndag.

 

I dag tenkte jeg å "jogge" på elipsemaskin i 25 min, så styrke i 20 minutter også gå meg en tur på 8 km - 1 mil med barnevogn! :)

 

16 dager til sydentur! Håper jeg klarer meg bra i utlandet. Det er dessverre ikke noe treningssenter på hotellet, men jeg tenkte å kjøpe med meg treningsstrikk.

Endret av Sofs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Vekta viser ned 1,3 kg denne uken! Storfornøyd! :D/>/>

Har spist 1650 kcal hver dag, samler 50 kcal hver dag til kosemerker og spise melkerull på fredag :)/>/>

Drakk til og med ett glass vin når vi grillet sammen med noen venner.

 

Startvekt: 109,3 kg

Vekt nå: 98 kg

 

Neste mål er 97,5 kg, da blir BMI'en under 35 :)/>/>

 

Kjenner veldig godt til det der problemet med å veie hver dag.

Det gjør jeg å! Klarer ikke la være.

 

Har du mange barn? Tur med barnevogn er jo god trim hvis man tar litt i :)/>/>

Det blir vel deilig å dra til syden! Hvor lenge skal du være der?

Hørtes lurt ut å ta med treningsstrikk. Det veier jo lite og kan brukes på mange måter.

 

Ha en fin mandag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du er superflink! :D Gratulerer med fantastisk vektnedgang. Er veiedagene dine mandager? Mine er onsdager :)

 

(Mis)unner deg for å være under 100-tallet! Der vil jeg også være :P Forhåpentligvis er det ikke så altfor lenge til jeg er der! :)

 

 

Har bare 1 barn, en gutt på snart 2 år som er høyt og lavt hele dagen lang. Han begynner snart i barnehage så jeg venter på svar fra jobben min om jeg får komme tilbake (det er i matbransjen, så der er det farlig..la på meg en del av å jobbe der, ja :o ). Hvis ikke jeg får noe svar, så får jeg sette i gang jobbsøkingen, da! :) Har du barn?

 

Vi skal bare være en uke, men jeg var en uke i juni i Spania, en uke i juli i Tyrkia og skal ned en uke til nå..hehe, yes..jeg liker å reise! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt av et sjokk da jeg entret vekten i dag. Vekten viste - 3,1 kg! Og jeg er nå på 99.9 :o Så da er plutselig bmien min på 36.9. Oi, dette går jo superbra! .Hadde TP på nesten 20 forrige uke! :)

 

 

Startvekt: 105,2 kg, bmi: 38.9

Uke 1: 103 kg (-2,2 kg, bmi: 38.1)

Uke 2: 99,9 kg (-3,1 kg, bmi: 36.9)

 

Totalt: -5,3 kg: bmi: -2

 

Så da lurer jeg på om jeg skal satse skikkelig og sette meg som mål å gå ned 1 kg til neste uke. Mitt neste delmål er å være under 95 kg, altså å veie 94,9 kg. Jeg håper jeg kan nå det delmålet innen 31.08. Da må jeg gå ned ca 1,1-1,2 kg i uken. Det er litt av en vektnedgang, men står jeg på så klarer jeg forhåpentligvis det. Jeg skal jo på ferie i slutten av neste uke, så det blir spennende å se hvordan kostholdet mitt går da.

 

Når jeg når 94.5 kilo er min bmi under 35 og jeg er da under "svært overvektig"-stemplet :P Det får bli mitt neste mål etter 94.9 kg! :)

 

Gleder meg til en ny uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Oj, GRATULERER med ett fantastisk resultat!! :D Hva er hemmeligheten din?? ;) Plutselig var du også under 100! :D Det er liksom et magisk tall å kommer under! Rart det der, er jo bare ett tall.

 

Jeg har veiedag mandager ja. Har ingen barn nei, det er noe av motivasjonen min for å gå ned i vekt. Vil være i grei form når jeg blir gravid og ha energi til å følge med under leking osv etterhvert.

 

Jeg skal også på ferie neste uke, fra mandag. Spent på hvordan det kommer til å gå. Må prøve å holde oppe motivasjonen og samtidig kose meg :) Skal du til syden nå også? Ser du er glad i å reise ja ;) Vi var 2 uker på Rhodos i slutten av mai, så deilig! :D

 

Hvor høy er du? Jeg har også mål om å kommer under 35 i BMI, skal ned til 97,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164.5 cm høy :P Ja, det er bare et tall, men allikevel er det så deilig å være under et tre-sifret tall :D Spiser mye proteiner og et karbo-redusert kosthold. Er jo en godtegris, så lager lavkalori desserten for eksempel :)

 

Hvor lenge skal du være på ferie? Vurderer faktisk å ta vekten med jeg, jeg :P Skal bare være en uke, men er så lett å skeie ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Ja, jeg ble også veeldig glad når jeg var under 100 ;)/>

 

Vi har ferie i 3,5 uke, men bare planer den første uken.

Så får vi se hva vi gjør resten av ferien. Kanskje hytta eller drar bort en tur. Tenkte vi skulle se an været litt.

 

Haha, ta med vekta på ferie ja :P/> Men kanskje like greit å la den være hjemme, for det svinger jo ganske mye fra dag til dag, og kanskje spesielt i varmen? Du klarer deg nok uten en uke ;)/> Tror det kommer til å gå bare godt med deg :)/>

 

Uff, nå venter tannlegen :(/> :mellow:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at dere skal på hytten. Det blir nok kos! :) Lar nok vekten være igjen, ja :P Men jeg skal virkelig være flink. Har snikveid meg og det ser ut som jeg har klart målet mitt på 1 kg denne uken med GOD MARGIN.

 

Hadde 26,8 TRENINGSPOENG denne uken og er storfornøyd med det. Jeg trente 6 av 7 dager :) Veiedag på ondag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten viste 98.1 i dag, det vil si et vekttap på 1,8 kg:) Jeg hadde nok klart mer hadde det ikke vært for overspisingen min på mandag :P Men det er min egen feil og er storfornøyd med 1.8 kg. Det blir 2 uker til neste veiing da jeg reiser på søndag og er borte til søndagen etter der igjen! :)

 

Har ikke noe mål til neste veiing siden jeg skal på ferie utenom at jeg IKKE skal opp i vekt :P Blir en del kosedager fremover da jeg skal feire bursdagen min med familien min i dag, med venner i morgen og med venner og barn på fredag også er det sydentid på søndag :P Men håper på at jeg ligger på 97,2 kg til neste veiing som er et vekttap på 900 gram. Da er BMIen min på 35,9 :)

 

Startvekt: 105,2 kg, bmi: 38.9

Uke 1: 103 kg (-2,2 kg, bmi: 38.1)

Uke 2: 99,9 kg (-3,1 kg, bmi: 36.9)

Uke 3: 98,1 kg (- 1,8 kg, bmi 36.3)

 

Totalt: -7,1 kg: bmi: -2,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykepleieren_

Gratulerer med overstått! :D/>

 

Hjemme fra ferie nå, har enda 2,5 uke igjen, men vi vet ikke hva vi skal gjøre enda. Vekta viser 0,2 kg opp - var såå sikker på at det var opp 2 kg. Har drukket vin hver dag til lunsj og middag ++. Fornøyd med det resultatet! Merker at jeg tenker og koser meg på en annen måte nå enn før. Det er godt!

 

Håper du koser deg på ferie! Og at vekta ble hjemme ;)/>

Gratulerer med nok ett fantastisk resultat! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Sykepleieren_

Hjemme fra hytta og vekta viste +0,4 kg igår. Hadde en mistanke om at noe var vin fra helga som satt i så veide meg idag og da viste vekta 0,6 kg mindre enn igår :o

 

Har vært en fin uke på hytta, er jo greit der for jeg kan ikke spise noe som ikke er der. Også har det vært noen fine turer på fjell og i skogen. En dag skulle vi ha en rolig dag, men fant ut vi skulle gå en liten luftetur. Endte opp med 2 timer rett opp, og da mener jeg rett opp - bratt - var ute i 3,5 time. Det ble en flott tur! :D

 

Er du hjemme fra ferie? Håper du har hatt en fin tur :D

 

Skal forresten med Grete Roede til Cinque Terre i Italia med mamma i september :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...