Gå til innhold

problem med jogging!


Gjest jqulin
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.. håper noen vet hva som feiler meg! Har så lyst å jogge men etter en liten stund begynner jeg å klø og det svir på brystet og på magen.. blir også rødflekkete. Det går bra når jeg går fort men akkurat jogging og løping går ikke da det blir bare fryktelig plagsomt!

andre som har opplevd dette og vet hvorfor det skjer og evt no tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest heggilou

Hei! Høres ut som du har varme- eller svetteutløst elveblest (urticaria) - en allergisk reaksjon i huden på forskjellige stimuli. Prøv cetirizin allergitabletter. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest punisher

Hei

Har vært borti noe lignende, fikk ikke utslett, men ble kanskje litt rød og klødde.

 

Det kan være så enkelt som treningstøyet.

 

F.eks syntetisk med diverse stoffer.

 

Skift til nøytralt parfymefritt vaskemiddel og tøymykner.

 

Bytt ut fancy pancy syntetisk treningstøy med rent nyvasket ull eller bomull, hvertfall innerst på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Potteplanten

Oi, det var rart du sa, for det husker jeg at jeg slet myyyye med før. Men jeg trodde det var normalt og tenkte ikke så mye over det, bare tøffa meg igjennom. Men det var når jeg gikk hjem fra skolen og sånn.

Har ikke det i dag, tror jeg... Kanskje i veldig liten grad, men det er som oftest hvis jeg kjenner at pulsen stiger veeeldig raskt og jeg får høyt blodtrykk. Da blir huden på mage og bryst varm, rød, og tidligere ble den nuppete, og det klør. Men etter at jeg ble eldre og sikkert noe med at jeg bruker ordentlig treningstøy og bare singleter laget av bomull, har jeg ikke vært spesielt plaget med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...