Gå til innhold

Å sette et endelig mål


Gjest Vs2013
 Share

Anbefalte innlegg

Har dere noe endelig mål dere streber mot? Eller er dere sånn "tar det når det kommer" ?

 

Jeg tenker 75 kilo er mitt endelige mål. Før jeg fikk barn veide jeg 73 kg og var slank/str 38'ish.

 

Pr i dag veier jeg 110.7 kg og funderer på å nå målet på ett år. Er dette for ambisiøst? Det utgjør 743 gr pr uke og er jo innenfor anbefalt, det jeg vet er at det neppe kommer til å renne av så mye hver eneste uke... Platåer etc møter vel nærsagt alle på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Mange har platåer og mange opplever at jo nærmere en kommer målet jo senere går det.... 700 gram i uken i snitt er ikke umulig, men jo lengre du kommer jo mer disiplinert må du nok være. På en annen side går man ofte mer ned i uken i begynnelsen og slik at snittnedgangen over en lang periode kan jo bli bra. :)

 

Selv har jeg ikke hatt for hårete mål underveis. Jeg har tatt ting gradvis som å få kosthold på plass, drikke nok vann, begynne å trene etc. Jeg har lagt listen på et nivå som jeg kan fortsette med også når jeg er ferdig med å gå ned i vekt. Nytter ikke å trene som en galning for å gå ned i vekt for å slutte når man når målet - been there done that og gikk opp igjen etter å ha vært stabil en periode. :) Jeg har holdt meg til delmål, og har bare ved enkelte anledninger satt meg en målvekt til en spesifikk dato. For meg har dette fungert fint, mens andre synes det fungerer best når de legger litt mer press på seg selv. Jeg har gått på kurs før og satte da veldig konkrete mål innen gitte datoer, og da jeg ikke klarte det ble jeg så utrolig skuffet over meg selv og endte gjerne opp med å drukne mine sorger i godis. Mao måtte strategien være litt annerledes denne gangen.

Men - vi er alle forskjellige, og dersom du tror og mener at du skal klare målet innen et år så go for it! Det er tross alt du som kjenner deg selv best. :) Bare husk at det er ikke noe nederlag å justere målene underveis enten det innebærer å gi seg mer tid eller man klarer det fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...