Gå til innhold

God trening


Gjest frkR
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har lenge hatt problem med å gjennomføre jogging/ løping som treningsform da jeg har en kronisk betennelse i hoften. Jeg klarte å gå ned i vekt en periode, men så sa det stopp. Helt til jeg begynte å gå i fjellet. Tar nesten en daglig fjelltur, med forskjellig vanskelighetsgrad. Noen dager passer det med en kort og intensiv en, og andre dager tar jeg en lenger tur. Det viktigste er at jeg får opp pulsen.

 

Det er flere fordeler med å gå i fjellene:

- Det er "nesten" gratis. Du trenger bare et par gode sko og klær som ikke strammer så mye.

- Frustrasjonene løser seg. Når du er ferdig med en fjelltur, blir problemene litt mindre.

- Du får noe annet å tenke på. At du må fokusere på hvor du trår, fremfor alle "hverdagsproblemene" som kverner i hodet. Enkelte ganger kan det virke som om du klarer å løse ganske heftige verdensproblemer med bare å ta en pause.

-pulsen stiger og en blir i bedre form.

- Når jeg har gått en tur i fjellet kjenner jeg ikke smerte i hoften. Noe jeg ellers ville ha gjort dersom jeg ikke beveger meg.

 

Jeg har alltid treng ganske mye, men vekta virka ut som den "hang på" uansett hva jeg gjorde.

Forskjellen på fjellturer nå og før er at nå tar jeg ikke med en stor nistepakke bare jeg skal en liten tur (1-2t). Jeg spiser når jeg er ferdig med turen. På lengre turer tar jeg med litt mat. Hugs at på kortere fjellturer er det ikke behov for noen stor nistepakke. Men husk ta med nok vann på turen.

 

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...