Gå til innhold

Noen som vil bli min "ned i vekt" partner?


Gjest StineM.
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest StineM.

Hei.

 

Jeg bor i Hedmark, 23 år og skulle gjerne hatt noen å komme ned i vekt med. Klarer det liksom ikke helt på egen hånd, mister hele tiden fokuset om dagen, hehe. Men veit hva som må gjøres og slikt.. Så kunne du tenkt og holdt følge med meg så kansje vi hadde klart det sammen?

 

Veier ca 72, men ønsker og komme ned til 65!! :)/>

 

Kort og "godt" om meg.. så får jeg se om det blir noe respons her :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg vil gjerne være din partner ;) Jeg fyller snart 25 år, og veier i dag 88kg. Skal ned til 78kg nå i første omgang, men håper på å komme ned på 68kg totalt. Kanskje til neste sommer :)

 

Jeg bor i Bærum, og jobber på kontor. Noe som betyr mye sitting foran pc. Jeg har ingen barn, og heller ikke veldig stort nettverk her jeg bor nå, så det blir litt for mye kosetid med samboeren foran tven.

 

Har som mål å gå ned 10kg til jeg skal i bryllup i oktober. Tror det blir ganske hardt, men skal hvertfall gjøre alt jeg kan for å klare det! Men det kan komme godt med å ha en motivasjonspartner her inne! :)

 

Går du på kurs? Jeg har bare sånn gratis medlemskap her, og håper det holder i først omgang. I tillegg har jeg arvet noe kursmateriell fra familiemedlemmer som jeg kan støtte meg til når det gjelder teori og kosthold.

 

Jeg veier meg på mandager, og startet denne uken.. Så er spent på å se hva vekten viser nå til mandag!

 

Gruer meg veldig til helgen også, da vi vanligvis har mye godt mat og snacks og kose oss med. Jeg prøver å spare frimerkene mine til fredager, så får vi se hvor mye det blir :P

 

Når håper du å nå målet ditt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest bollapinnsvin07

Hei,

 

Plass til en til?

 

Jeg blir 25 i oktober, og bor også i Bærum. Jeg har en sønn på 8 måneder, og jeg brukte vel graviditeten som en "unnskyldning" til å fråtse i alt jeg ønsket av usunnheter!

 

Jeg veier meg på torsdager, og for to uker siden viste vekten hele 88,8 kg, mens for en uke siden viste den 85,3! ;) *stolt* Målet mitt er å komme under 70kg til sommeren. Jeg er lei av å hvert år ha som nyttårsforsett at jeg skal ned i vekt, så denne gangen håper jeg virkelig at jeg klarer å gjennomføre det! Blir spennende å se hva vekten viser i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er alltid plass til en til :) Som du kanskje ser har vi ikke vært så veldig aktive på forumet så langt, men jeg håper dette endrer seg! :)

 

Så flink du har vært til å gå ned!! :) Jeg hadde også 88,8kg for tre uker siden, og har gått ned til 86,4kg. Så det er jo en nedgang det også :)

 

Jeg har dessverre ikke vært så veldig flink med maten i det siste. Klarer å unngå det virkelig usunne som sjokolade og brus, men har nok mye å jobbe med når det gjelder middag!

Har heldigvis vært flink til å trene, og er på elixia minst tre ganger i uken. Prøver å få til fem.. Trener du noe?

 

Jeg har veie dag på mandager, og på mandag som kommer skal jeg også ta mål rundt midje, lår og armer. Tror dessverre ikke jeg har oppnådd det jeg ville der. Men så lenge det går nedover er det vel greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

Hei igjen ;)

 

Ja, jeg så etter jeg hadde postet at dere ikke hadde vært spesielt aktive, så jeg trodde vel egentlig ikke at jeg skulle få svar. Flott at jeg fikk det! ;)

 

Ja absolutt, det er en kjempefin nedgang!! :D Man må være fornøyd med det man får! Og tenk hvordan det blir når matvanene kommer på plass også! ;) Siden du ikke har vært så flink med middager, hva spiser du da?

 

Wow, trene 5 ganger i uka!? Det er jo helt utrolig bra hvis du får til!! Jeg trener på elixia i sandvika 3 ganger i uken, er det der du også trener? Kanskje vi har sett hverandre da :P

 

Jeg har foreløpig ikke tatt noe mål, kanskje jeg også skal begynne med det, er jo veldig motiverende å se de minske ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Beklager sent svar :)

 

Hadde veie dag i går, og vekten sto helt stille fra forrige uke! Egentlig veldig demotiverende, men velger heller å se på det som ekstra motivasjon til å stå på litt ekstra denne uken!

Startet treningsuken med 30 minutter løping på tredemølle og ca 30 minutter med styrketrening i går! Helt gåen i lårene i dag, så blir nok ikke dobbel økt flere ganger denne uken :P

 

Jeg trener på Bekkestua, så hvis du ikke har vært der har vi vel ikke sett hverandre :)

Hva liker du best å trene?

Jeg har egentlig ikke likt noe annet enn Zumba frem til nå, men det var så dårlig tilbud på det i sommer, så bestemte meg for å prøve jogging. Fant et treningsprogram på nett hvor man sakte men sikkert jobber seg oppover mot å løpe i 20 minutter. Begynte med løpe 1 minutt, gå 2 min osv. i 7 runder. Nå er jeg oppe i løp i 4 minutter, gå i 1 min i 4 runder. Merker veldig god fremgang, og det er jo kjempemotiverende! :D Har vært i skikkelig dårlig løpeform fra før, så det at jeg nå løper i 20 min med bare 3 korte gå pauser er veldig bra for meg å være ;)

 

Det blir ofte halvfabrikat og pasta/ris til middag! Vi sliter nok litt med å legge om vanene våre :P Men denne uken har vi vært flinke så langt!

 

Hva spiser du til middag? Kanskje du har noen gode tips? Er du flink til å veie maten du spiser?

Jeg er veldig dårlig på det :s Men prøver å ta lite mat på fatet så spiser mindre nå enn tidligere hvert fall. Som oftest holder det også :)

 

Jeg gruer meg litt til helgen, for da kommer vennegjengen til samboeren min hjem til oss for å ha bacon camp! Veldig hyggelige folk, men med bacon i alle måltider og drikking to kvelder på rad kan det fort bli aalt for mange kalorier og for lite trening! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei sann ! plass til en til ?

 

 

jeg er straks 20 år og kommer fra Trondheim, men er bosatt i Ålesund med samboer og barn.

har ei jente på snart 10 mnd., så jeg også brukte nokk graviditeten som en unnskyldning, å i tillegg så røyk jeg ett leddbånd tidlig i graviditeten så jeg ble sittene mye i sofaen og spise da jeg ikke klarte å gjøre stort annet "/

 

Meeen nå er jeg endelig kommet i gang! starter med blanke ark å ser framover mot sommeren 2014 å satser på å trives i bikinien til da :)/>

 

Mye jobb foran meg, da min start vekt er 93 kg... Så trenger motivasjon og noen som er i samme situasjon!

 

har aldri gått noe kurs før, og startet nå på mandag så er ganske fersk i gamet ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

Æsj, skjønner at det er demotiverende! Var du flink med mat og trening denne uken da? Hvis ikke får du bruke det som motivasjon til å gjøre det enda bedre denne uken. Og selv om vekten stod stille, så kan det jo være at du hadde gode resultater på målene ;)/> Jeg skal veie meg i morgen, og gruer meg veldig! Har ikke fått trent det jeg ønsket denne uken, pluss at jeg spiste en is i går, så spørs om resultatet blir som jeg ønsker.. Får bare vente og se i morgen.

 

Aha. Nope, jeg har ikke trent på Bekkestua, så da har vi nok ikke dumpet borti hverandre nei.

 

Åh, det løpeprogrammet hørtes lurt ut! Har du link til det som du kan dele med meg? Syns egentlig det er grusomt å løpe, men det er jo god trening, så burde starte med det ;)/> Jeg pleier å trene ca. 30 min på elipsemaskin, og så styrketrening etterpå. Har prøvd meg på zumba en gang bare, og syns det var forferdelig vanskelig! Hadde ikke sjans til å følge med på trinnene, så det ble bare rot! Men det var jo moro også da, så kommer nok til å prøve meg igjen ;)

 

Vi spiste veldig usunn mat tidligere, pluss at vi spiste veldig sent, gjerne i 21-22-tiden.. Nå som vi har barn fant vi ut at vi måtte endre vanene våre så sønnen vår kan spise sunt når han begynner å spise middag med oss, og foreløpig har det gått veldig bra! Finner en del oppskrifter på matprat, får tips fra venner osv. Mamma og pappa får mat tilsendt fra godtlevert.no, så vi kopierer oppskriftene og prøver noen av dem også! ;)/> Nei, jeg veier aldri maten. Prøvde det en gang for noen år siden, men syns det bare var slitsomt.. For meg ble det for ekstremt, og bidro heller til at jeg ble lei og sluttet med alt.. Jeg er opptatt av at jeg skal endre livsstilen min, og jeg kan jo ikke veie maten for alltid.. Er mer opptatt av å spise ofte og lite, og det har fungert veldig bra for meg ;)/>

 

Bacon camp faktisk! Det har jeg ikke hørt om før! :P/> Kan ikke du lage deg din egen sunne mat, som ikke inneholder bacon? Du får prøve å drikke noe som inneholder litt mindre kalorier enn øl da, f.eks. en tørr hvitvin, og prøve å ikke drikke så mye ;)/> Hvis du ikke orker å trene i helgen, så kan du jo kanskje gå en tur eller noe, er jo bedre enn ingenting ;)/>

 

Har du noen delmål? Jeg har foreløpig ikke satt meg noen delmål, kun endelig mål. Men lurer på om jeg skal sette meg noen delmål, og gi meg selv en liten premie hver gang jeg når et av dem, for å øke motivasjonen ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cecrams, velkommen skal du være :)/>

Jeg har aldri gått på kurs, men vurderer å gjøre det etter jul kanskje hvis jeg ikke oppnår målene mine alene. Så fortell gjerne hvordan du synes det er :)/>

 

bollapinnsvin07: Har vært veldig flink med treningen, og ligger på rundt 9 trimpoeng hver uke uten å regne med gåing sånn i hverdagen. Det største problemet med maten er vel at jeg ikke spiser ofte nok. Sliter med å få i meg nok kalorier, og de fleste kommer gjennom middag eller lunsj...

Har kjøpt meg Gullmedlemskap her inn nå, så håper det hjelper og se litt hvordan kaloriene er fordelt også./> Har også gått opp fra Meny 2 til meny 3 pga all treningen, så får vi se hvordan det går./>

 

Har vært veldig flink til å spise sunn middag med lite karbohydrater men mye grønnsaker denne uken! Så håper det fortsetter slik fremover også!/>

 

Når det gjelder Baconcampen, er jeg ikke så veldig glad i bacon i utgangspunktet. Men det planlegges både pizza og hamburger til middag.. :s Får prøve å spise mest mulig salat ved siden av./>

 

Skal se om jeg finner tilbake til linken, hvis ikke så kan jeg skrive inn programmet her :)/> Har skrevet det ned i treningsdagboken min.. Jeg likte heller ikke Zumba så mye i starten, men venninnen min elsker å danse så hun tvang meg med minst to ganger i uken. Så etter hvert gikk det litt bedre! Men jeg er fortsatt hun som står bakerst og går til venstre når de andre går til høyre! haha Men velger å tenke at det ikke gjør noe så lenge jeg rører på meg

 

Jeg har satt meg 3 delmål nå i første omgang, også får vi se hva som skjer når jeg har klart de../>

Delmål 1: ned til 84kg. da blir det kino med sambo og en liten pose godis

Delmål 2: ned til 80kg. Håper å klare dette før jeg skal til New York og London i oktober, så jeg kan bruke alle pengene mine (og helst litt til) på en ny høst/vinter garderobe.

Delmål 3: ned til 78kg. Da har jeg gått ned 10kg fra utgangspunktet i slutten av juli. Hva premien blir da vet jeg ikke enda. Men jeg skal kanskje til syden å feire jul med svigerfamilien min, så da hadde det ikke skadet å sett litt bedre ut i bikini! Spesielt siden svigersøsteren min har en modellkropp til tross for å ha født 2 barn.. Noen som har det ;)/>

 

Gikk forresten på en megasmell i går, når jeg plutselig så at Ultra solgte glutenfrie skolebrød. Skolebrød var min store svakhet og elsk før jeg fant ut at jeg var glutenintolerant. Så nå er det 1,5 år siden sist jeg har smakt det. Så da måtte jeg bare!! Sambo lo av meg for jeg så ut som et barn på julaften! haha Begynte nesten å gråte når jeg så det, for det har jeg savnet så innmari! haha Sånn kan det gå :P/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

Cecrams: Selvfølgelig er det plass til en til! Beklager at jeg ikke svarte på det sist, jeg klarte rett og slett å ikke se innlegget ditt! Vi er jo veldig i samme båt, med nesten samme utgangspunkt, så vi får være flinke til å støtte hverandre ;) Hvordan syns du livet som mamma er da? Hvordan går det med leddbåndet ditt nå, er det bra nok til at du kan trene? Hva er planen din fremover nå for å gå ned i vekt da?

 

Pondora: Wow, er helt imponert over hvor flink du er til å trene! Gikk du fra null trening til så mye, eller har du bygget deg opp?

Hva spiser du ca. ila en dag da? Sånn om du kan skrive et eksempel på en dagsmeny for deg? Og har du kjøpt inn mat som er fint å ha til mellommåltid? Håper baconcampen ikke tok helt knekken på deg ;) Hmm, det høres jo veldig lurt ut med delmål! Får vel nesten lage noen jeg også ;)

 

Hehe, klarte du å kontrollere deg da, eller kjøpte du alle de glutenfrie skolebrøene de hadde? :P Enkelte ganger går man på en smell, sånn er det bare. Da får man bare legge det bak seg og fokusere på å gjøre en god jobb videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei,

 

Beklager at jeg har vært så lite aktiv på forumet de siste to ukene..

Vi har hatt en tung periode, da svigerfar døde på søndag. Så fokuset har vært litt andre steder kan man si..

 

Jeg har ikke veid meg eller tenkt slanking i det hele tatt, men har nok trøstespist litt for mye.. Men får heller fokusere litt ekstra til neste uke når bisettelsen er over..

 

Har ikke trent på en stund heller :/ Men noen ganger er ikke vekt alt :)

Jeg har ikke trent noe før, så begynte med ca tre ganger i uken med lett trening, og har bygget litt opp.. Jeg må ha en fast plan for treningen, hvis ikke er det alt for lett å utsette til i morgen eller til neste uke..

 

Hvordan har det gått med deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bollapinnsvin07

Åj, huff så fælt! :( Skjønner godt at du ikke har vært aktiv her inne da!! Var han syk så dere var litt forberedt, eller kom det som lyn fra klar himmel? Uansett er det helt grusomt når sånt skjer! :( Det er klart du ikke skal fokusere på trening i en sånn situasjon! Nå er det andre ting som er mye viktigere, også kommer du heller tilbake i rutinene igjen etter hvert ;)

 

Sønnen min har vært syk de siste to ukene, så det har ikke blitt så mye trening på meg heller.. Men har likevel klart å holde kostholdet og dermed gå ned litt ;) Nå har jeg totalt gått ned 6,5 kg, så er strålende fornøyd med det! Likevel kjenner jeg at jeg nå har vanskelig for å komme inn i treningsrutinene igjen siden jeg har vært 2 uker uten trening.. :S Det er så mye lettere å bare bli hjemme, og det er jo kjempedumt! Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn nå heller, for jeg blir jo SÅ glad når jeg veier meg og ser at jeg har gått ned, så det burde jo være motivasjon nok til å klare å karre seg på trening! Hvis du har noen tips til hvordan jeg kan snu denne situasjonen er det bare å rope ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med å ha gått ned så mye!! Det er kjempebra jobbet!! :D Jeg har gått ned ca. 2kg totalt, og har ikke gått ned noe de siste tre ukene :(

 

Han har vært syk veldig lenge, så vi var ganske forberedt. Men det gikk veldig fort når det først ble alvorlig.. Er tilbake på jobb i dag, så da har vel hverdagen begynt igjen.. Får prøve å komme meg på trening i kveld, men må se an hvor slitsomt det er å være på jobb.. kjenner hodet ikke henger helt med :/

 

Jeg sliter også med motivasjon til å dra ut å trene, men har funnet ut at det som fungerer best for meg er å sette opp en treningsplan for hele uken, og følge den. Dersom jeg ikke har trenet det jeg skulle i løpet av uken, må jeg ta det igjen i helgen..

Det er lettere å få tid til trening hvis man planlegger det.. Jeg er som oftest ferdig på jobb klokken 17.00. Drar hjem og spiser middag og slapper av litt på sofaen sammen med sambo en times tid etter middag, også drar jeg på trening i 19-tiden. Da er jeg ferdig og hjemme til alt jeg vil se begynner på tv i 20 tiden :) Fungerer ganske bra med den tidsplanen i hverdagen for meg hvert fall, og er MYE bedre å ligge på sofaen og se på tv hvis man er sliten etter trening. For da kan man ligge å være stolt over seg selv, i stedet for å ligge å føle på alt man burde gjort. :)

 

Kjenner faktisk at jeg får veldig lyst til å trene av å skrive dette, så da kan det vel hende det blir en liten løpetur i dag! Spent på formen når jeg ikke har løpt på to uker :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...