Gå til innhold

Hvor viktig er det med mange måltider?


Gjest Lismo
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å f.eks starte dagen med frokost.

Er det viktig?

 

Spiser lunsj på jobben, og her er jeg heldig for vi smører oss selv i lunsjen, og jeg har da tilgang å ferskt brød og rikelig med pålegg.. og garnityr.

 

Mellom lunsj og middag er det klønete å spise..

Men jeg kan få til et kveldsmåltid..

 

Må jeg så må jeg.. men frokosten vokser i munnen på meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GretheM

Jeg sliter med å f.eks starte dagen med frokost.

Er det viktig?

 

Spiser lunsj på jobben, og her er jeg heldig for vi smører oss selv i lunsjen, og jeg har da tilgang å ferskt brød og rikelig med pålegg.. og garnityr.

 

Mellom lunsj og middag er det klønete å spise..

Men jeg kan få til et kveldsmåltid..

 

Må jeg så må jeg.. men frokosten vokser i munnen på meg :(/>

 

Frokost er visst veldig viktig. Jeg er heller ikke glad i frokost, men for å få i gang forbrenningen og holde kroppen i gang er det greit å spise frokost.

Jeg spiser et knekkebrød til frokost (vel og merke når jeg har kommet på jobb).. det vokser i munnen men siden jeg heller ikke er veldig glad i yoghurt så blir det knekkebrød.

 

Lykke til.

Hilsen en som er like ny i forumet som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost er visst veldig viktig. Jeg er heller ikke glad i frokost, men for å få i gang forbrenningen og holde kroppen i gang er det greit å spise frokost.

Jeg spiser et knekkebrød til frokost (vel og merke når jeg har kommet på jobb).. det vokser i munnen men siden jeg heller ikke er veldig glad i yoghurt så blir det knekkebrød.

 

Lykke til.

Hilsen en som er like ny i forumet som deg :)/>

 

 

Kan vel klare et knekkebrød ja... :)

Lykke til du også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freesurfer

Jeg klarer heller ikke å få i meg frokost, fordi jeg ikke har tid. Når vekkerklokken piper om morgenen, pleier jeg å slumre den helt til det bare er rundt 5 minutter igjen til jeg må løpe, fordi jeg synes det er tungt å stå opp :). Da er det bare tid til å hive på seg klær samtidig som man har tannbørsten i munnen og løper etter bilnøkler og lommebok.

 

Men siden jeg styrer dagen min selv etter jeg har vist meg på kontoret om morgenen, pleier jeg å ta en tidlig lunsj på vei fra kontoret og til første oppdrag. Da blir gjerne en eller to wienerpølser i lompe til 10kr på Statoil som jeg spiser mens jeg kjører, og disse pleier å vare ut arbeidsdagen frem til jeg skal lage middag hjemme.

 

Selv merker jeg stor forskjell på om jeg har spist frokost eller ikke. Når jeg spiser frokost føler jeg meg mye mer rutinert og effektiv når jeg jobber, og jeg bruker kroppen mye mer. Drikke gjør også susen. Hvis jeg ikke får i meg frokost, blir jeg ofte bare gående ukonsentrert rundt i ring uten å se noe helhet i arbeidet som skal gjøres, og føler meg bare lat og umotivert, og kvir meg veldig til å f.eks bøye meg ned for å plukke opp noe jeg har mistet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. lurte også på hvor viktig det er med "spesiell tid" mellom måltidene.

 

Kan jeg spise frokost kl halv ti og lunsj to timer etterpå, eller er det dumt - (når jeg vil ned i vekt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...