Gå til innhold

By: Bergen, senter: Aktiv365. Anyone?:)


Gjest mberte2
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Er det noen her inne som holder til i Bergen og som trener på Aktiv 365?

Jeg skal ned 38.6 kg til og lurer på om det er noen her inne som er i samme båt, og som tilfeldig vis trener på samme treningssenter som meg?:)/> Det er jo lettere å gå ned sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Er det noen her inne som holder til i Bergen og som trener på Aktiv 365?

Jeg skal ned 38.6 kg til og lurer på om det er noen her inne som er i samme båt, og som tilfeldig vis trener på samme treningssenter som meg?:)/>/> Det er jo lettere å gå ned sammen:)

 

Hei hei, er fra Bergen, men trener ikke på aktiv, men på sats! :) Skulle ned 40,2 kg, men har gått ned litt disse to ukene jeg har holdt på, så jeg har 34,9 kg igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, er fra Bergen, men trener ikke på aktiv, men på sats! :)/> Skulle ned 40,2 kg, men har gått ned litt disse to ukene jeg har holdt på, så jeg har 34,9 kg igjen!

 

Så kjekt:-D hva er ditt neste mål? Lyst å fortelle litt om deg selv? Enten på pm eller her:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt neste delmål er å komme under 95 kg. Startvekt var 105,2 kg, forrige onsdag veide jeg 99,9 kg så jeg håper vekten er på 98-tallet nå på onsdag. Bor i Bergen vest, er 23 år gammel og har en sønn på snart 2 år :) Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet på 115.2. Nå er jeg på 114.2. Så - 1 kg første uken. Neste delmål er 110 kg.

Jeg har også som mål å gå opp Stoltzen en gang i uken. Har du prøvd å gå opp den? Gått tre ganger til nå da.

 

Deilig å komme under 3 siffer?:) Det ser jeg frem til. Hvor mange ganger i uken trener du? Eller evt. trimpoeng har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gått der enda (har gått der tidligere, men ikke i år), men min bror prøver å få meg med der. Har gått en del i kanadaskogen :) Har alltid over 20 TP hver uke. Trener hver dag eller minst 6 dager i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg er også i Bergen, men trener på iTrain. Har heller aldri gått opp Stoltzen - blitt litt prinsippsak etterhvert fordi jeg er så lei av alle som stadig skal opp der... *ler* Jada, jeg er litt rar! ;) Men i Kanadaskogen har jeg tidligere gått mye da jeg bodde i Fyllingsdalen - gikk fra Spelhaugen og opp det jeg liker å kalle helvetesbakken. Fy, den er tung! Men jaggu er det god trening. Bor ikke i Fyllingsdalen lengre og har heller ikke bil, så da blir det mindre gåing der selv om jeg har dratt dit ved et par anledninger når jeg har hatt lånebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gått der enda (har gått der tidligere, men ikke i år), men min bror prøver å få meg med der. Har gått en del i kanadaskogen :)/> Har alltid over 20 TP hver uke. Trener hver dag eller minst 6 dager i uken :)/>

 

Oi det er jo kjempe bra. Går du på kurs? Hvordan er det du trener når du trener så mange ganger i uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i Bergen, men trener på iTrain. Har heller aldri gått opp Stoltzen - blitt litt prinsippsak etterhvert fordi jeg er så lei av alle som stadig skal opp der... *ler* Jada, jeg er litt rar! ;)/> Men i Kanadaskogen har jeg tidligere gått mye da jeg bodde i Fyllingsdalen - gikk fra Spelhaugen og opp det jeg liker å kalle helvetesbakken. Fy, den er tung! Men jaggu er det god trening. Bor ikke i Fyllingsdalen lengre og har heller ikke bil, så da blir det mindre gåing der selv om jeg har dratt dit ved et par anledninger når jeg har hatt lånebil.

 

Hehe jeg har vel falt for presset jeg. Men herregud så god trim det er. Og jeg kan heller ikke stoppe når jeg er lei eller sliten eller ikke orker mer. Så det hjelper meg veldig. Ja den bakken opp fra spelhaugen er jo helt grusom.huff... lyst å fortelle litt om deg selv? Hvor ofte trener du?:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jeg trener på studio bare to ganger i uken, men trener da til gjengjeld både kardio og styrke så det går kjapt to timer. En av dagene trener jeg med PT.

Utover det trener jeg ikke så mye, blir litt tur en gang i blant, har bl.a. prøvd meg på Løvstakken et par ganger siden det er lett tilgjengelig fra der jeg bor (Melkeplassen). Har gått ned 40 kg siden jeg var på mitt største, og har 5 igjen til jeg når mitt opprinnelige mål. Har egen tråd i forumet for de som skal ned over 40 kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på studio bare to ganger i uken, men trener da til gjengjeld både kardio og styrke så det går kjapt to timer. En av dagene trener jeg med PT.

Utover det trener jeg ikke så mye, blir litt tur en gang i blant, har bl.a. prøvd meg på Løvstakken et par ganger siden det er lett tilgjengelig fra der jeg bor (Melkeplassen). Har gått ned 40 kg siden jeg var på mitt største, og har 5 igjen til jeg når mitt opprinnelige mål. Har egen tråd i forumet for de som skal ned over 40 kg. :)/>

 

WOW! Du er flink! Jeg skal ta en titt i den tråden din. Hvor lang tid har du brukt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

WOW! Du er flink! Jeg skal ta en titt i den tråden din. Hvor lang tid har du brukt på det?

Laaaaang.... :) Men er det det som skal til for å holde det denne gangen så er det helt greit! Begynte våren 2011 var det vel, gikk ned ca. 20 kg og så var det full stopp. Tok en pause og begynte på igjen (med noen ekstra kilo) i mars 2012, og har vel gått ned rundt 25-26 siden da tror jeg. Gikk litt sent i perioder av diverse årsaker, men de aller største forandringene har jeg merket etter at jeg begynte å trene. Har gjerne ikke gått allverdens ned fra uke til uke, men har merket at kroppen har forandret seg. Så om 5-6 kg er jeg i mål. Men bare med vekten, da begynner jo det virkelige arbeidet og treningen skal opprettholdes på samme nivå som nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaaaang.... :)/> Men er det det som skal til for å holde det denne gangen så er det helt greit! Begynte våren 2011 var det vel, gikk ned ca. 20 kg og så var det full stopp. Tok en pause og begynte på igjen (med noen ekstra kilo) i mars 2012, og har vel gått ned rundt 25-26 siden da tror jeg. Gikk litt sent i perioder av diverse årsaker, men de aller største forandringene har jeg merket etter at jeg begynte å trene. Har gjerne ikke gått allverdens ned fra uke til uke, men har merket at kroppen har forandret seg. Så om 5-6 kg er jeg i mål. Men bare med vekten, da begynner jo det virkelige arbeidet og treningen skal opprettholdes på samme nivå som nå... :)/>

 

Jeg ble helt oppslukt i den tråden du hadde. Jeg er mektig imponert av jobben du har gjort! Hva er det aller viktigste du har gjort for at du går ned 0.5-1 kg i uken? Har du noen gode tips til meg? Jeg har som mål at jeg vil klare 0.5-1 kg i uken. Jeg trener hver dag, alt fra 15 min til 2 timers tur. men trening er trening tenker jeg:) Men jeg er kanskje ikke nøye nok med maten..?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Det er ingen supertriks egentlig, men jeg har stort sett alltid vært flink til å telle kalorier og registrere her inne. Kostholdsscore på 10 mer eller mindre hver dag, sjeldent har det gått under 8 og da gjerne pga. at jeg har manglet et hjertevalg. Nå går jeg ikke på kurs og er ikke betalmedlem her inne og da har jeg falt litt av registreringslasset, men skal igang med det igjen når jeg melder meg på stabiliseringskurs om forhåpentligvis ikke så veldig mange måneder.

 

Trening begynte jeg ikke med før tidlig oktober i fjor, og selv om vekten ikke egentlig gikk noe fortere ned merket jeg mye større endring i målene. Jeg har lagt treningen på et nivå jeg kan opprettholde også etter at jeg er ferdig med vektnedgangen, og det er to ganger i uken. Trener til gjengjeld opptil 2 timer hver gang som jo gir 4 timer per uke som er et bra tall. Enkelte uker går jeg også en tur eller to men ikke alle - kommer an på vær, andre planer etc. Jeg mener at dette er mer enn nok så lenge man ikke har mål om å bli bikinifitnessmodell, løpe maraton e.l. - det er bare for å ha et litt mer aktivt liv. Jeg har mest troen på styrketrening for å få økt muskelmassen og dermed også fettforbrenningen, men trener selvsagt kardio også. Men jeg er ikke av typen du kommer til å se løpende på mølla to timer i strekk for å si det sånn. Jeg tror at det viktigste med treningen er at den er effektiv og strukturert - at det ikke blir fjas som jeg har drevet med før av typen "nei huff nå ble det litt tungt, da gir vi oss nå" eller "åja, det apparatet var opptatt ja, da driter vi i det". Eller like ille - gå på saltimer som er altfor fulle slik at man ikke kan gjøre bevegelsene helt ut av redsel for å slå til naboen! Joda, all trening er bra trening, men effekten av den er bedre om man har litt kontroll på hva man holder på med.

 

Ellers er jeg av typen som unner meg litt innimellom. Dvs at jeg spiser litt sjokolade på lørdager, tar meg et stykke kake i besøk osv. Grunnen til dette er at tidligere når jeg ikke har unnet meg noe har sprekkene kommet oftere og kraftigere, i tillegg er det jo sånn at på et eller annet tidspunkt skal man jo bli ferdig med dette og leve et normalt liv matmessig, og da unner man seg jo ting! Og det er da det blir "farlig", unner man seg for mye går man gjerne opp. Og greit, det hadde nok gått fortere om jeg ikke hadde gjort dette, men sånn er det nå bare. Dette funker for meg, for andre funker kanskje noe helt annet. :)

 

Jeg har også måttet prøve litt mer positiv tankegang. Istedenfor "stakkars meg som ikke kan spise ......" når jeg har gått forbi f.eks. de nystekte bollene i butikken eller sjokoladehyllen, så prøver jeg å tenke at "fy søren så flink jeg er som klarte å gå forbi i dag og!". Samme hvis jeg er i selskap og tar et kakestykke - selv om jeg kanskje føler at jeg ikke burde ha gjort det etterpå så prøver jeg heller å tenke at tidligere ville jeg jo ikke spist ett stykke - jeg kunne jo ha funnet på å spise hele kaken! Det har hjulpet meg til å ikke miste motet helt.

 

Ellers er tålmodighet en fin ting. Man har jo brukt lang tid for å få på kiloene, og man bruker lang tid på å få de av igjen. Jeg tenker at jo lengre tid det tar jo mer inni vanene kommer jeg og jo større sjanse er det for at jeg klarer å opprettholde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest terra123

Heng meg på denne:)

 

Så flink du har vore krusmynte:) Skikkleg inspirerande må eg seie:)

 

Eg trena på Aktiv365 på Paradis/hop mberte2. Kor e det du trena?

Eg er på 113 kg og mitt neste delmål e 110 kg, da skal eg på spa.

Men eg slit med å komme med ned på 110 kg. No har eg brukt x antall mnd på å surre rundt her oppe. Så treng eit spark bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...