Gå til innhold

Trampelina sin dagbok


Gjest Trampelina
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Trampelina

Hei på deg som titter innom :)

 

Nå har jeg brukt 3 og et halvt år å slanke bort 30 kg.

 

Jeg har veldig lyst å starte på neste fase med å holde vekten for er kjempe lei av hele slanke fasen!

 

Er bare midt i 30 årene , men har brukt hele 17 år til jojo slanking og nå 3 og et halvt år til livsstilsendring prosjektet mitt.

 

Så nå ønsker jeg virkelig å starte veien på det siste kg!

 

Hadde en flott vinter der jeg gikk ned 6 kg , holdt stabil vekt og hadde igjen en flott juni og da fikk jeg endelig se 69.9 kg som resulterte i minus 30 kg :D

 

Men dagens veiing ble en grusom nedtur og en stooor vekker !

 

4 kg i pluss på en uke :( Dagens tante besøk kan være litt skyldig , middag ute og noe økt matlyst i det siste ...

 

Kjempe kjedelig ! For har aldri gitt slike konsekvenser underveis med små glipper matmessig .

 

Jeg er kjempe skuffa ! Plutselig er det 16 kg igjen :(

 

Det er bare å stramme inn , brette opp ermene og ta noen store skippertak og tenke at det er fortsatt 19 hele uker til jul og alt er mulig !

 

Samtidig være realistisk , tenke at dette er et livslangt prosjekt og gi kroppen den tiden den trenger for å gå ned det siste kg.

 

Viss noen vil slå følge på veien , er det kjempe fint med motivasjon på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

13 kg igjen ved ny start 09.08.2013

Minus 3 Kg klart høsten 2013

Totalt er 26.9 kg borte vekk

 

Start 09.08.2013

Vekt : 76 kg ( 16 kg pluss )

 

16.08 - vekt : 73 kg

23.08 - vekt :

30.08 - vekt :

06.09 - vekt :

13.09 - vekt :

20.09 - vekt :

27.09 - vekt :

04.10 - vekt :

11.10 - vekt :

18.10 - vekt :

25.10 - vekt :

01.11 - vekt :

08.11 - vekt :

15.11 - vekt :

22.11 - vekt :

29.11 - vekt :

06.12 - vekt :

13.12 - vekt :

20.12 - vekt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Jeg tenker å ligge på snitt på 1300 kcal daglig.

 

Frokost : 350 , Lunsj : 350 , Middag : 400 , Kveldsmat : 200

 

Nå på 76 kg er mitt daglige energibehov : 1723

 

På 70 kg er det : 1651 og på 65 kg er det 1591

 

Når vekten skal holdes stabil på 60 kg er det 1531

 

Alle talene er bereknet ut fra helt rolige dager.

 

Bonusen er å øke treningsmengden !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så bra at du har gått ned nesten 25 Kg. Selv om du er skuffet over den siste tidens utvikling så må du heller prøve å fokusere på den enorme jobben du har klart. Det er ikke lett å holde slankinga gående over så lang tid og heller ikke å holde vekten nede. Føler det krever at nesten alle delene av det "gamle" livet byttes ut. Ikke bare for en periode, men for all framtid og det er jammen ikke bare lett!

 

Jeg er litt i samme bås som deg. Har brukt laaang tid på a miste maaange kg. Sliter også med å gjøre meg helt ferdig og lengter til den dagen jeg kan begynne stabiliseringsfasen. Skjønner godt at du er lei, det er jeg også. Men nå tenker jeg at det er tid for å sette inn det siste støtet og endelig komme i mål!

 

Meldte meg på nettkurs og strammet inn for 3 uker siden, nå skal bare de siste 10+ kiloene av!

 

Stå på Trampelina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Tusen takk for oppmuntrende ord Lunja :)

 

Helt enig i det du skriver , jeg må snu fokuset til det jeg faktisk har gjordt og ikke bare la det pluss kg ødelegge hele den store jobben jeg har lagt bak meg !

 

Godt å høre at du er i gang med kampen om det siste 10 kg , kjempe bra , har troen på at dette klarer du , stå på Lunja !

 

Jeg har selv stor tro på høst tiden :) Har aldri prøvd å ha denne tiden med fokus på kg , men ser at denne tiden fra nå og frem til jul er jo helt perfekt :)

 

En flott årstid :) Ingen tider fremover som liksom kommer i veien for et godt resultat :) Kan nok høres litt kjedelig ut , men ser nå at både januar og våren som jeg alltid fouserer mest på , da er det så mye som skjer hele tiden og liksom ødelegge hele prosessen gang på gang ...

 

Nå har en litt mer tid til å fokusere mer på seg selv og prosjektet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

I går var jeg endelig i gang med høstprosjektet :D

 

Kjentes herlig ut å starte :)

 

Selv om dagen ente med litt mer kcal enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet , ble 1449

 

Har fast frokost som jeg digger . Lunsj ble det for lite og dermed sprakk jeg til middag men berget meg med bær og kesam til kveldsmat.

 

Så ut fra 1723 kcal , ble det minus 274 kcal :)

 

Glad innsatsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang! Jeg syns ofte det er det vanskeligste. Har ofte noen harde dager der kroppen må venne seg til at matmengden blir redusert. Det er jo lett å sprekke når sulten gnager, men man venner jo seg til å spise mindre etter en stund.

 

Gi deg en klapp på skuldra for alt du gjorde rett og glem at det ble litt for mye middag! Har du noe trim i kikkerten?

 

Hva har du til frokost? Jeg kjører havregrøt. Da får jeg i meg litt melk og det sliter jeg med ellers. Melk og frukt blir det ofte for lite av, ikke akkurat favorittmat. Men hadde ikke vært dumt å ha et alternativ på lur.

 

Jeg hadde en god treningsøkt i går, fikk både med kondisjon, styrke og yoga til slutt. Skulle ønske jeg kunne klart å få det inn som en fast mandagsrutine. Denne uka har jeg bare gått ned 300 gram. Ikke akkurat masse, men det går i alle fall rette veien.

 

Det er vel bare å være tålmodig!

 

Masse lykke til med dag 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Takk for gode ord Lunja ! :)

 

Ja det er herlig å være i gang. Selv om dag 2 ble litt vanskeligere men heldigvis ble minus i rekneskapet noe jeg ikke hadde forventet. For være glad for 193 minus i kcal rekneskapet :)

 

Det ble en litt vanskeligere dag men ekstrem sult hele dagen. Men har holdt meg til sunn mat. Selv om det fristet med alt annet i går.

 

Takk for tipset , det er viktig å huske på det positive en har gjordt gjennom dagen!

 

Til frokost har jeg frokostblandingen som står her på oppskriftene sammen med fersk ananas og biola. Det eneste jeg holder meg mett på en god stund.

 

Slitter selv litt med frukt.

 

Høres ut som du hadde en kjempe flott mandag :) Håper vekten visser bedre tal til neste veiing !

 

Veldig spent hva vekten visser på fredag , siden den viste pluss 4 kg på en uke , ved sist veiing .

 

Lykke til videre i uken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Veldig spent hva vekten viser i morgon :unsure:

 

Dagen i dag gikk litt skeis matmessig men har lært veldig mye :D

 

Startet med min faste frokost . Gikk en tur på 40 minutter og der ble det minus 164 kcal . Men da jeg kom hjem dukket det opp en berliner bolle huff viste ikke hvordan jeg skulle klare å takke nei siden jeg er så svak og vips var det 298 kcal unødvendig ! Resten av dagen ble det 3 måltider med brødskiver. Alt for mye ost ! Totalt inn 2048 kcal . Minus gåturen ble det pluss på 161 i dag.

 

Det positive er at jeg har lært veldig mye i dag :)

 

Krysser fingrene for minus på vekten i morgon !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Godt det er ny uke med nye muligheter !

 

Enda bedre å sette en stooor strekk over denne helga for matmessig har det vært en stor fiasko !

 

Fredag ble det 2015 kcal , etter herlig lunsj ute og is til kveldsmat.

 

Lørdag ble det 2204 kcal , etter litt mye middag , ostesmørbrød og smågodt på 350 kcal.

 

Søndag ble det 2128 kcal etter alt for mye middag !

 

Det er total fiasko og ligger 1178 kcal i pluss foran veiing på fredag :unsure:

 

Oppsummering uke 1 av høstprosjektet :

Snitt matmessig på 1805 kcal og bare 1.6 trimpoeng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Tanker uke 2 av høstprosjektet :

 

Må planlegge mye mer !

 

Trimpoeng har jeg som mål å sanke 3 ganger i uken.

 

Frokost den er helt ok !

 

Lunsj har jeg null kontroll , her må jeg finne gode alternativer.

 

Mellommåltider må jeg få inn hver dag tror jeg , hvertfall lage en liste over hva jeg kan spise som inneholder 100 kcal.

 

Middag er min svakhet ost ! Har laget liste mandag - torsdag.

 

Kveldsmat har jeg like lite kontroll som lunsj , igjen må finne gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

Uken startet med 2 nye fiasko dager :angry:

 

Mandag med 1815 kcal , pluss på 92 kcal . Problemet ble mellommåltidet på kvelden og for mye kveldsmat. Alt gikk med frokost , lunsj og middag.

 

Tirsdag med 2012 kcal , pluss på 289 kcal . Frokost og middag ble litt tette , dermed kom det et stooort brødmåltid på kvelden og pluselig 2 winerboller :unsure:

 

Totalt er plusset nå på 1559 kcal :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trampelina

I dag har jeg startet på ny frisk :D

 

Alt har nesten gått etter planen :)

 

Mine faste frokost , lunsj med omelett og salat , middag med kylling - grønnsaker og potetmos , kveldsmat med rester fra lunsjen .

 

Problemet ble hele 3 bananer ...

 

Avsluttet med 1511 kcal , endelig minus på 212 kcal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...