Gjest Vs2013 Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Jeg har bakt rundstykker av fullkornsmel og havremel. Kcaloriinnholdet i melet jeg har brukt er en grei sak, men hvordan finne kcalorier pr 100gr? Jeg har jo brukt 12 dl vann også. Deigen inneholder totalt 5188kcal. Det eneste fornuftige jeg har kommet opp med er å veie 12dl vann og trekke dette ifra, dele på 100 og veie et rundstykke. Men dette vil antagelig bli galt, da jeg vil tro endel av vannet fordamper eller noe under steking. Så... Noen god forklaring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sabine Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Jeg har bakt rundstykker av fullkornsmel og havremel. Kcaloriinnholdet i melet jeg har brukt er en grei sak, men hvordan finne kcalorier pr 100gr? Jeg har jo brukt 12 dl vann også. Deigen inneholder totalt 5188kcal. Det eneste fornuftige jeg har kommet opp med er å veie 12dl vann og trekke dette ifra, dele på 100 og veie et rundstykke. Men dette vil antagelig bli galt, da jeg vil tro endel av vannet fordamper eller noe under steking. Så... Noen god forklaring? :)/> Vei alle rundstykkene når de er ferdigstekte. La oss anta at de til sammen veier 2000 g. Da deler du 5188 kcal på f.eks. 2000 g rundstykker. Da får du f.eks. 2,59 kalorier per gram. Gang med 100, og du får 259 kcal per 100 g. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest May85 Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 eller dele kcalinnholdet i deigen på antall rundstykker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Vs2013 Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Tusen takk :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sabine Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 eller dele kcalinnholdet i deigen på antall rundstykker.. Det går selvsagt også om man er flinkere enn det jeg er til å lage rundstykker som er omtrent like store. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest May85 Skrevet August 18, 2013 Rapporter Share Skrevet August 18, 2013 Det går selvsagt også om man er flinkere enn det jeg er til å lage rundstykker som er omtrent like store. :D/> eh...ok, ser poenget ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå