Gå til innhold

Hvordan spise nok?


Gjest Hombledalstussa
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Hombledalstussa

Nå har jeg holdt på i 3 dager jeg la meg på meny 2 og hun kurslederen min og anbefalte det i mailen jeg fikk av henne i går, men da hadde ikke jeg skrevet inn alt i profilen min. *da jeg gjorde det regnet datan ut at jeg skulle ha meny 3. Men kurset mitt begynner ikke før neste uke så jeg tenkte jeg skulle ligg på meny 2 til jeg fikk annen beskjed.

Men problemet mitt er jo at jeg spiser alt for lite - er så vidt jeg bikker 1000 kcal og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få i meg nok. Jeg er ikke noe glad i melk men spiser ett par youghurt om dagen. Har noen noe tips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå skriver du ikke så mye om hva/når du har spist de siste dagene. Men det er viktig at du får i deg alle måltider, og prøv også å komme opp i det anbefalte kaloritallet til hvert måltid - da blir det mye enklere synes jeg. Husk også frukt og mellommåltid.

Dersom du f.eks. ser at frokosten din bare blir 200 kcal mens det er 220 som er det anbefalte, så kan du gjerne ta en litt ekstra pålegg, eks en tynn stripe majones under skinken, en ekstra skinkebit e.l. Du trenger ikke nødvendigvis bare spise veldig magre påleggstyper, selv har jeg f.eks. valgt å spise vanlig norvegia fremfor lett nettopp av bl.a. denne grunnen (samt at smaken er etter min mening bedre).

Ellers kan man alltids supplere med litt nøtter f.eks.

 

Dette var bare noen få eksempler i farten, det er sikkert noen andre som har flere tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hombledalstussa

Nå skriver du ikke så mye om hva/når du har spist de siste dagene. Men det er viktig at du får i deg alle måltider, og prøv også å komme opp i det anbefalte kaloritallet til hvert måltid - da blir det mye enklere synes jeg. Husk også frukt og mellommåltid.

Dersom du f.eks. ser at frokosten din bare blir 200 kcal mens det er 220 som er det anbefalte, så kan du gjerne ta en litt ekstra pålegg, eks en tynn stripe majones under skinken, en ekstra skinkebit e.l. Du trenger ikke nødvendigvis bare spise veldig magre påleggstyper, selv har jeg f.eks. valgt å spise vanlig norvegia fremfor lett nettopp av bl.a. denne grunnen (samt at smaken er etter min mening bedre).

Ellers kan man alltids supplere med litt nøtter f.eks.

 

Dette var bare noen få eksempler i farten, det er sikkert noen andre som har flere tips. :)/>

Jeg har spist alle måltidene, men spiser nok litt for magert. Det går i lett ost, lett leverpostei, kalkunpålegg. Er ikke glad i melk - spiser 2 youghurt om dagen ( ikke at jeg vet om jeg kan erstatte melk med youghurt ) Men jeg regner vel med at hun kurslederen ser registreringa mi på datan og kan rettlede meg litt. Begynner ikke på nettkurs før på mandag men er alt i gang da jeg trodde jeg begynte nå mandag som var - dumt å gi opp når man først er i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist alle måltidene, men spiser nok litt for magert. Det går i lett ost, lett leverpostei, kalkunpålegg. Er ikke glad i melk - spiser 2 youghurt om dagen ( ikke at jeg vet om jeg kan erstatte melk med youghurt ) Men jeg regner vel med at hun kurslederen ser registreringa mi på datan og kan rettlede meg litt. Begynner ikke på nettkurs før på mandag men er alt i gang da jeg trodde jeg begynte nå mandag som var - dumt å gi opp når man først er i gang.

 

Jeg har hverfall erfart at gulost og egg er en god mulighet til å få i seg dagsbehovet på :) Mye kcal i Både egg og gulost:) Spiser selvsakt annet også da,men spiser jeg 2 knekkebrød med egg til frokost kommer det på godt oppimot 300 kcal. To skiver med gulost er også overraskende mye kcal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...