Gå til innhold

Hopper i det


Anbefalte innlegg

Jeg var på mitt første Grete Roede kurs i dag.

Det var veldig kjekt og både kursleder og de andre virket veldig hyggelige. Har hørt så mye om at folk når målene sine og går ned masse i vekt, men selv har jeg vanskelig for å se at jeg ogs skal klare det. Jeg vil virkelig, noe som er grunnen til at jeg faktisk har meldt meg på kurs, men jeg har hatt et vektproblem så lenge jeg kan huske, og jeg er bare i begynnelsen av 20-årene.

Tallet på vekten viste i dag 115,0 kg. Hadde jeg ikke veid meg på forhånd hjemme tror jeg at det hadde vært tøft å takle der og da. Leser også at mange snakker om trivselsvekt, og jeg vil jo selv være normalvektig. Det er bare vanskelig å se for meg fordi veien er så lang å gå. Jeg husker tilbake til ungdomsskolen hvor jeg veide 80+. For meg virker tanken på å veie 65 kg aldeles fjern. Hva er et realistisk mål?

Dere som har litt erfaring etterhvert, del gjerne om dere har noen lignende historier. Føler jeg trenger en boost og å vite at det i det hele tatt er mulig.

 

Klem fra den trege Skilpadden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest letteremeg

Hvordan går det med deg?

 

Tror det er lurt å sette seg et reaslistisk må. Jeg har ingen tro på at jeg skal klare å komme ned i 60 kg.

Finn deg en reaslistisk vekt og ha det som mål. For deg er det kanskje 80 kg.

Så vil det jo vise seg etterhvert om du ser det som sannsynlig at du kan komme enda lengre ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei Letteremeg

 

Takk for tilbakemelding. Selv om jeg kanskje er litt sent ute.

Nå har jeg gått 3 fulle kurs og har gått ned ca 20 kg, og er kjempestolt av det. Foreløpig tar jeg det 5 kg av gangen og jobber meg sakte med sikkert nedover. Har i utgangspunktet satt meg 74 kg som mål, men det viktigste er at jeg er fornøyd med hvem jeg er uavhengig av hva vekten viser...

 

Hvordan går det med deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

 

Så flink du har vært så har gått ned så masse.. det er kjempe bra :) :) Tror det er viktig å klare å tenke langsiktig og ta små delemål slik som du har gjort og gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...