Gå til innhold

Ned i vekt i USA


Gjest Taejae83
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Taejae83

Hei!

 

Jeg er en jente på 29 år som har meldt meg på et Grete Roede internettkurs som starter opp den 09. september. Jeg skal snart reise til USA hvor jeg skal være frem til jul. I den perioden ønsker jeg å gå ned i vekt, da jeg i løpet av de siste månedene har lagt på meg flere kilo enn hva jeg trives med. Det jeg er spent på er om jeg vil klare å gå ned i vekt når jeg ikke har mulighet for norske "kjente" matvarer, osv... Jeg vil tro at det vil være en litt større utfordring å gjennomføre kurset når jeg ikke har adgang til de helt samme produktene som det jeg normalt sett ville hatt dersom jeg skulle være i Norge. Så; litt bekymret og litt forventningsfull på samme tid! :) Noen med erfaringer fra vektnedgang i utlandet? Jeg tar veldig gjerne imot gode tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ser først spørsmålet ditt nå. Jeg har vært i USA flere ganger men bare 2-3 uker per gang. Jeg har faktisk gått ned i vekt når jeg har vært der. Det på tross av at jeg er allergisk og ofte måtte velge å spise frityrstekte poteter og andre usunne alternativer - bare for å bli mett.

Prinsippene er de samme som her. Ved å velge fra det som gir flest kalorier som gosj, kaker, brus, is, dressinger, frityrestekt mat, burgere, pølser, øl, vin, alkohol og annet en vet er kaloriholdigt er det mulig å gå ned i vekt uansett hvor en befinner seg.

Jeg har prøvd å få i meg mat med mye smak - mye krydder. For så har jeg inntrykk av at jeg har spist mer enn om det er noe smaksløst jeg spiser. Så spe på med chili, kvitløk og annet krydder som ikke inneholder salt.

Det kan være vanskelig å registrere når varene inneholder noe annet enn varene her, men du skal være der såpas lenge, at du får lært en del. Du kan også legge inn egne varer systemet her - utfordringen da blir omregningen i vekt - hm det blir en utfordring.

Lykke til - håper du får et flott opphold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest flettemette1

Hei!

 

Jeg er en jente på 29 år som har meldt meg på et Grete Roede internettkurs som starter opp den 09. september. Jeg skal snart reise til USA hvor jeg skal være frem til jul. I den perioden ønsker jeg å gå ned i vekt, da jeg i løpet av de siste månedene har lagt på meg flere kilo enn hva jeg trives med. Det jeg er spent på er om jeg vil klare å gå ned i vekt når jeg ikke har mulighet for norske "kjente" matvarer, osv... Jeg vil tro at det vil være en litt større utfordring å gjennomføre kurset når jeg ikke har adgang til de helt samme produktene som det jeg normalt sett ville hatt dersom jeg skulle være i Norge. Så; litt bekymret og litt forventningsfull på samme tid! :)/> Noen med erfaringer fra vektnedgang i utlandet? Jeg tar veldig gjerne imot gode tips :)/>

 

 

Hallo, først av alt god tur til USA!

Jeg har vært der et par ganger, min svigerinne bor der og det jeg la merke til når jeg var hos de var at de handlet mat på en butikk som hadde masse økologiske matvarer. Det var også masse infoplakater i butikken bl.a i kjøttavdelingen, hvor mye kcal kjøttet inneholdt. I det hele tatt var det masse fokus på god og sunn mat der vi var. Masse grønnsaker etc.

jeg tror at du skal prøve å finne en god butikk med gode matvarer. Utvalget i de fleste butikkene vi var innom var helt fantastisk bra, og jeg fant også Jarlsberg ost der!

 

Lykke til!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...