Gå til innhold

kalorier og godis


Gjest sola26
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på roede kurs ei uke nå,og sliter når det gjelder kaloritellinga.

Blir så sliten av å skrive ned og registrere allt.Skal ha 1900 kcal om dagen.

 

Så lurer jeg på noe.Kan jeg spise sjokolade eller noe annet søtsaker,potetgull vær dag,så lenge jeg er innafor kaloriene jeg skal ha.samtidig gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Så bra at du har begynt på kurs :) det er krevende å bokføre kostholdet, men du kommer mer inn i det etterhvert, tenker jeg :) Bare husk at dette er noe som tar tid.

 

Nå det gjelder spørsmålet ditt, så vil jeg ikkje anbefale en sånn type vektnedgang. Veldig mulig at du fortsatt kan gå ned i vekt, men det er jo veldig uheldig for helsa di. Du risikerer mange sykdommer forbundet med overvekt ved å spise godteri og chips hver dag, selv om du går ned i vekt. Dessuten vil du nok ikkje få i deg nok av de sunne næringsstoffene hvis du bytter ut deler av et normalt sunt kosthold med søtsaker hver dag. Da er det bedre å legge om til et sunnere kosthold som du kan leve med. Du vil føle deg utrolig mye bedre både fysisk og psykisk, få et stabilt blodsukker og gå ned i vekt på en fornuftig måte.

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest letteremeg

Du har jo allerede fått et godt svar. Vil bare tilføye at dersom du spiser sunt og jevnt utover dagen og i tillegg trener så vil søtsuget gå over helt av seg selv fordi du vil ha et jevnt blodsukker. Fyller du på med søtsaker så ødelegger du blodsukkerbalansen og kommer inn i en ond sirkel.

Jeg har litt mørk sjokolade (70%) liggende og tar en rute i ny og ne når jeg fortjener litt belønning, men ikke hver dag. Litt kos på lørdag blir det. Vi skal jo ikke slutte å leve heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...