Gå til innhold

En sunnere høst nå!


Gjest Annie79
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 34 år. Jeg har et vektproblem som jeg vil ta tak i for jeg trives ikke med meg selv nå. Jeg kommer ikke i buksene som jeg brukte før sommerferien. Jeg har gått på Grete Roede kurs mange ganger tidligere og klart å gå ned i vekt, men så har jeg gått opp igjen. Jeg sliter med overspising, kan være flink og spise sunt i perioder, men så overspiser jeg mye i perioder og da går jeg veldig fort opp mange kilo. Nå vil jeg prøve å få en bedre livsstil ved å bruke nettsidene til Grete Roede, men jeg vil se om jeg kan klare det uten å gå kurs denne gangen.

 

Nå veier jeg 75 kilo. Jeg er 161 cm høy. Min målvekt er å veie 64 kilo. Da har jeg en bmi som er normalvektig.

 

Mitt første del mål er å veie 69 kilo til den 1 desember. Jeg vil ha veiedag på lørdager siden jeg begynner fra og med i dag.

 

Jeg håper denne tråden blir lang, og at jeg skal klare å snu den utviklingen jeg er i nå med usunn mat og mye usunn spising utenom måltidene. Jeg har en bok som heter Owercoming bingeeating som er veldig bra i forhold til selvhjelp hvis man sliter med spiseforstyrrelse, så vil prøve å følge råd fra den boka også. Ifølge den boka er det ikke så bra å gå på diet fordi det trigger overspisingen. Men velger likevel å telle kalorier nå i en periode.

 

I dag har jeg fri, målet for min første dag med ny livsstil blir å registrere hva jeg spiser, spise ca 1300 kalorier, drikke mye vann, og planlegge uka, lage handlelista for de nærmeste dagene og gå på butikken:) God planlegging blir viktig fremover for å ta bra valg.

 

Ønsker alle en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var første veiedag. Har dokk veid meg flere ganger denne uken, så resultatet ble jo ikke en overrasking. Har gått ned 2.8 kilo. Er så deilig å være i gang igjen. Uken har gått overraskende bra. Har gått greit å spise det jeg skal. Tror nøkkelen til at jeg klart det er at jeg laget en plan og skrevet ned for en hel uke hva jeg skal spise og hatt med handleliste til butikken. Før handlet jeg i stort sett hver dag og handlet impulsivt det jeg hadde lyst på, og da ble det gjerne pizza og sjokolade.

 

Planen min for i dag blir å skrive en ny ukeplan og handleliste.

 

Ønsker alle en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...