Gå til innhold

Vektdagbok for Veps


Gjest veps
 Share

Anbefalte innlegg

Da starter jeg min dagbok her inne!

Da er det jo ganske vanlig skjønner jeg å legge ut et første/startbilde så man kan se hvordan ting forandrer seg fra uke til uke. Hvis jeg klarer å holde meg på 1600 kcal om dagen vil jeg nå målet mitt 11. Mai 2014.

Men det kommer jo virkelig ikke til å bli enkelt. '

Ang trening så har jeg lyst til å bruke jogging som treningsmetode, men jeg må innrømme at jeg hlst vil langt inn i skogen hvor ingen kan se meg. Hater å bli beglodd når jeg prøver å trene!

Jeg bor i en by hvor det er veldig mange treningsglade og hvor sykling har blitt den store sporten men er ingenting som fanger meg.. :P/>/>

Jeg foretrekker å gå/jogge i skogomgivelser. Godt og terapi for kropp og sjel. Var bare det å komme seg opp av sofaen og ut.

 

Uke 1: Mål er total : 544,2 og hoftemål/midjemål totalt er: 0,99 :(/>/>

 

Jeg har blitt en person jeg ikke liker å være. Lat, neglespisende, usosial og fet..

post-34311-0-11493500-1379849760_thumb.jpg

post-34311-0-60987400-1381924498_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 netter med svært lite og dårlig søvn så sovnet jeg fort på sofaen etter jobb idag. Våknet ved 19 tiden og fikk laget meg middag. Så nå ligger kcal nivået idag på 1403. Helt greit for første dag. Skal opp kl. 05.30 i morgen så rekker ikke å spise noe mer før jeg må legge meg..

Har gått overraskende bra med maten idag. Drukket masse vann og fått i meg de vitaminene jeg skal. Så er fornøyd med dag en :)

Må bare ta en dag av dagen for at jeg skal få det til.

Sovnet idag så får ikke tatt meg en joggetur :/ Gjør jeg det nå våknet jeg bare for mye så nærme leggetid. Skal få det til etter jobb i morgen.

Er det flere her som jobber turnus? Jeg greier mat og slik kjempe greit når jeg jobber tidlig, men sliter mye mer på kveldsjobbingen.

 

Ha en fin mandag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem joggeturen igjen.. Bah.. 3 natt uten særlig søvn, men jeg vet nå hva det kommer av. Den herlige tanta som er innom på besøk i en ukes tid.. Møkka kjærring!

Maten idag har igjen gått kjempe bra, så det er jeg kjempe stolt over!

Både hodet og kroppen er helt utslitt av mangel på søvn så idag skal jeg i seng rundt kl. 21. Håper det vil hjelpe! Hvis jeg sovner nå så får jeg ikke sove igjen i natt. Det som er så surt.

Det går overraskende bra å holde meg unna brusen så langt, men merker veldig at jeg har lyst på.

Jeg pleide aldri å lage middag pga jeg følte å lage middag for bare meg var en hel haug unødvendig oppvask, men nå lager jeg middag til meg selv hver dag med rene kjøttprodukter og grønnsaker. Ja, grønnsakene er fryte, men det må da være bedre enn ingenting?

Har prøvd å kjøpe ferske grønnsaker før men de mugner som regel før jeg rekker å spise de opp desverre.

 

En ting som er veldig spennende er at det er første kurskveld i morgen. Håper vi får bøkene da. Husker siste kurset som jeg var med på og vi fikk en binders for hver halv kg vi gikk ned og måtte gi en tilbake for hver halv kg vi gikk opp!

Satser på å få mange binderser denne dagen.

 

Ha en kjempe fin tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! I natt har jeg sovet kjempe godt! Håper virkelig det fortsetter slik! Dette blir bare første oppdatering idag :P Roede kurset starter idag og det gleder je meg veldig til! Jeg håper at innen kurset er ferdig så er jeg under 70! Hadde vært magisk og sett 60tallet! Det er så lenge siden sist! Da jeg startet veide jeg på det meste 87kg. Det var mitt tyngste.

 

Ha en flott onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi :) 1.7kg borte, men jeg vet at det bare er "nybegynners flaks". Håper likevel at det fortsetter å gå ned over da.. Skal ned ca 10kg til så håpe håpe håpe :D

Det har gått overraskende enkelt å holde seg unna ting og passe vekten. Veldig deilig egentlig :) Eneste jeg må bli flinkere til er å drikke mere vann.

Jeg må også bli flinkerer til å mosjonere nok :) Enda det i begynnelsen holder med en god gåtur som får opp pulsen! :)

Idag er det fredag så jeg kan bruke opp frimerkene mine, men i morgen så er det pån igjen :P Jobber heldigvis slik at det er mye fart i hverdagen før onsdagen kommer :)

Det som er så kjipt er høstferien så det blir ikke møte før om 2 uker :/ på første møtet med klær så viste vekta 76.6kg. Når jeg kommer tilbake vil jeg GJERNE at den skal vise 74kg :P

 

Ha en flott fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei :)

 

Nå er det lenge siden jeg har skrevet her inne! :P Er det noen flere som føler at kroppen ikke ser bra ut?! Jeg er "bare" 26år men pga mange år med opp og ned i vekt så har f.eks brystene mine blitt veldig lange for å si det pent. De er store og tunge.. Logisk nok så henger de altfor mye. Jeg har aldri vært gravid og t.o.m legen sa at de henger betraktelig for en person som aldri har vært gravid.

 

Er det flere enn meg som er slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Dette går virkelig sakte.. Men det er vel det som er bra? At det skal gå sakte? For da er det større sjanse for at det holder seg av?!

Jeg kan ikke trene så mye nå pga no drit i helen. Husker ikke hva det het men det er iallefall ikke bra. Jeg har ikke lov til å legge belastning på benet frem til den 20. Oktober iallefall så da er det bare å hinke rundt da.. Gosh så kjedelig.. Men pga det så har jeg valgt å gå ned fra 1600 kcal til 1300-1400 kcal pga jeg ikke får beveget meg like mye. Skal tusle frem til legen nå for å ta ut en resept men men.

 

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten idag tidlig viste 74kg.. 1kg igjen til første delmål! Gah dette går sakte :P

Men men.. :P

Siden jeg ikke kan trene med jogging så prøver jeg å trene litt styrke hver dag! Vet at det ikke er mye men jeg håper det hjelper litt iallefall :)

Annet er at bio drain virkelig hjelper! Den har gjort underverker for meg før eneste er at jeg kan gå opp litt når jeg er ferdig med kuren.. Tror det er normalt..

Har lest at mange skriver at kuren bare er noe tull og at den ikke fungerer. Tror det er veldig forskjell på person til person.

For meg personlig så har den vært absolutt fantastisk!

Skal starte på ny kur nå på tirsdag. Har vel litt for mye avfallsstoffer i kroppen :)

Den gjør virkelig underverker :) (For meg)

 

Ha en fin fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, dette går faktisk utrolig sakte. Har sikkert masse å gjøre med at jeg er sykmeldt og ikke har lov til å bruke foten. Det er utrolig kjedelig!

Jeg ser at det er en del som har lest dagboken min og dere må gjerne komme med råd enten her eller i privat melding om hvordan jeg kan trene mer uten å bruke foten. Jeg er ikke medlem av noen treningssenter.

 

Jeg er også veldig glad i sterk mat bare så det er sagt :)

Tenker at når 10-15kg er borte så kan kanskje jeg også finne kjærligheten. Nytt bilde kommer forresten på onsdag :)

 

Ha en kjempe fin mandag :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg sååå frustrert!! Ja, jeg har vært sykmeldt i over en uke med beskjed om å holde meg i ro.. Jeg har vært så nøye med maten men like vel så har jeg est ut med 1,5cm rundt rumpa!!! :-O Super fortvilende.. Jeg vet jo at dette kan gå opp og ned men åååh så utrolig frustrerende!!

Det er veing idag kl. 20 på roede kurset.. Skal spise middag kl. 17.30 ish så håper jeg ikke er for tung!

Er det noen som har noen råd til meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg skal innrømme.. Jeg har falt totalt ut. Sykmeldingen har gjort at jeg har totalt mistet motivasjonen.. Det er ikke gøy. Har gått opp både i kg og cm..

Jeg har prøvd å bevege meg mer men får igjen som smerter. Jeg er sykmeldt ut neste uke også så da håper jeg at ting faller litt mer på plass..

Sofaen og jeg har blitt litt for gode venner og jeg begynner å gå tom for ting å se på tv..

Jeg har jo en hund så jeg må ut og gå tur med henne et par ganger hver dag. Noe som ikke alltid er like enkelt. Må man så må man ;)

Det som er.. Når man sitter hjemme kveld etter kveld så er det såå enkelt å "kose" seg pga man føler så synd på seg selv.

Jeg vet jo det at det ikke er riktig..

Vet jeg må skjerpe meg.. Jeg drømmer jo egentlig litt om å finne kjærligheten. Men slik jeg ser ut nå så er selvbildet mitt på bånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg skal innrømme.. Jeg har falt totalt ut. Sykmeldingen har gjort at jeg har totalt mistet motivasjonen.. Det er ikke gøy. Har gått opp både i kg og cm..

Jeg har prøvd å bevege meg mer men får igjen som smerter. Jeg er sykmeldt ut neste uke også så da håper jeg at ting faller litt mer på plass..

Sofaen og jeg har blitt litt for gode venner og jeg begynner å gå tom for ting å se på tv..

Jeg har jo en hund så jeg må ut og gå tur med henne et par ganger hver dag. Noe som ikke alltid er like enkelt. Må man så må man ;)/>/>

Det som er.. Når man sitter hjemme kveld etter kveld så er det såå enkelt å "kose" seg pga man føler så synd på seg selv.

Jeg vet jo det at det ikke er riktig..

Vet jeg må skjerpe meg.. Jeg drømmer jo egentlig litt om å finne kjærligheten. Men slik jeg ser ut nå så er selvbildet mitt på bånd!

 

Huff, det høres ikke kjekt ut. På den ene siden tenker jeg at jeg vil si stakkars deg, men det kan du i grunnen ikke bruke til noe. Så derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å hjelpe deg å ta sats for å komme deg ut av de kjipe tankene. Så her en noen aktiviteter/tankerekker som jeg håper kan brukes til noe:

 

1: Du kan trøste deg med at det er maten som gjør den største forskjellen når du skal ned i vekt. Klart at det hadde vært topp om foten din hadde vært bra og du kunne labbet ut med hunden din og svidd av noen kalorier, men en times tur tilsvarer tross alt bare en liten skive brød med pålegg. Husk at selv om du føler deg dvask og tung så er det jo ikke sånn at du har lagt på deg 20 kg!

 

2: Nå når du er sykemeldt så har du allverdens tid til å bli bedre kjent med deg selv. Ta fra GR-bøkene og en skriveblokk og jobb deg gjennom noen av oppgavene og bevisstgjøringstemaene. Finn ut hvorfor du har gått opp i vekt, hvilke situasjoner som gjør at du spiser for mye, hva du spiser for mye av og hva du kan gjøre for å endre dette. Dra på biblioteket og lån noen kjekke bøker som du kan jobbe deg gjennom. Kan anbefale "Selvfølelse nå" av Mia Törnblom for eksempel.

 

3: Lag en plan for det du skal spise for dagen. Tenk at sulten og suget må lære seg klokka. Bestem deg og ikke snakk med den delen av deg som sier stakkars deg. Det kommer ikke noe godt ut av de diskusjonene. Distraher deg selv bevisst når kjøleskapet dukker opp i tankene, bruk tiden på å eksperimentere litt. Se om du klarer å flytte bevisstheten din fra mat til noe annet. Lediggang er ofte veien mot kjøleskapet. Kanskje du må erstatte kjedsomheten med noe annet enn TV?

 

Det er ikke ofte man har masse tid til overs. Bruk den!

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres ikke kjekt ut. På den ene siden tenker jeg at jeg vil si stakkars deg, men det kan du i grunnen ikke bruke til noe. Så derfor tenkte jeg at jeg kunne prøve å hjelpe deg å ta sats for å komme deg ut av de kjipe tankene. Så her en noen aktiviteter/tankerekker som jeg håper kan brukes til noe:

 

1: Du kan trøste deg med at det er maten som gjør den største forskjellen når du skal ned i vekt. Klart at det hadde vært topp om foten din hadde vært bra og du kunne labbet ut med hunden din og svidd av noen kalorier, men en times tur tilsvarer tross alt bare en liten skive brød med pålegg. Husk at selv om du føler deg dvask og tung så er det jo ikke sånn at du har lagt på deg 20 kg!

 

2: Nå når du er sykemeldt så har du allverdens tid til å bli bedre kjent med deg selv. Ta fra GR-bøkene og en skriveblokk og jobb deg gjennom noen av oppgavene og bevisstgjøringstemaene. Finn ut hvorfor du har gått opp i vekt, hvilke situasjoner som gjør at du spiser for mye, hva du spiser for mye av og hva du kan gjøre for å endre dette. Dra på biblioteket og lån noen kjekke bøker som du kan jobbe deg gjennom. Kan anbefale "Selvfølelse nå" av Mia Törnblom for eksempel.

 

3: Lag en plan for det du skal spise for dagen. Tenk at sulten og suget må lære seg klokka. Bestem deg og ikke snakk med den delen av deg som sier stakkars deg. Det kommer ikke noe godt ut av de diskusjonene. Distraher deg selv bevisst når kjøleskapet dukker opp i tankene, bruk tiden på å eksperimentere litt. Se om du klarer å flytte bevisstheten din fra mat til noe annet. Lediggang er ofte veien mot kjøleskapet. Kanskje du må erstatte kjedsomheten med noe annet enn TV?

 

Det er ikke ofte man har masse tid til overs. Bruk den!

 

Masse lykke til!

 

 

Hei :)

 

Tusen hjertelig takk for gode råd! Det skal jeg jammen meg prøve!

 

Igjen, tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...