Gå til innhold

Ned 10 kg innen februar er over? Noen med?


Gjest skrompa
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har gått ned fra 107kg til 80kg til nå, sliter veldig med de siste kiloene til 70kg som er min trivselvekt. Jeg sto stille i mange mnd i fjor til tross for spinning 4 dager i uken. Etterhvert mistet jeg motivasjonen å gikk opp 5kg igjen.

Noen i samme situasjon eller som også ønsker ned 10 kilo? Så kan vi motivere hverandre underveis?

:D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 107kg til 80kg til nå, sliter veldig med de siste kiloene til 70kg som er min trivselvekt. Jeg sto stille i mange mnd i fjor til tross for spinning 4 dager i uken. Etterhvert mistet jeg motivasjonen å gikk opp 5kg igjen.

Noen i samme situasjon eller som også ønsker ned 10 kilo? Så kan vi motivere hverandre underveis?

:D/>/>/>

 

Jeg vil gjerne være med! Jeg vil også ned 10kg. Veier nå 70 kg og min trivselsvekt er 60 kg, første delmål er 65 kg. Veide 65 kg før sommeren, men gikk de opp igjen over sommeren. :(/>. Så flink du har vært som allerede har gått ned så mye!! Følger du noe kurs? Jeg vurderer å melde meg på til et nettkurs for å få litt veiledning nå starten. Føler jeg trener mye og spiser stort sett sunt, men det blir dessverre noen utskeielser i ny og ne, og det er vel de man bør få under kontroll. I tillegg har jeg skjønt at man kan tro at man spiser sunt, selv om man nødvendigvis ikke gjør det. Så jeg er med! Målet mitt er egentlig 8.januar, for da har jeg bursdag. Men innen februar er over er en fin tid, kanskje litt mer realistisk..? Når har du veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med! Jeg vil også ned 10kg. Veier nå 70 kg og min trivselsvekt er 60 kg, første delmål er 65 kg. Veide 65 kg før sommeren, men gikk de opp igjen over sommeren. :(/>/>/>. Så flink du har vært som allerede har gått ned så mye!! Følger du noe kurs? Jeg vurderer å melde meg på til et nettkurs for å få litt veiledning nå starten. Føler jeg trener mye og spiser stort sett sunt, men det blir dessverre noen utskeielser i ny og ne, og det er vel de man bør få under kontroll. I tillegg har jeg skjønt at man kan tro at man spiser sunt, selv om man nødvendigvis ikke gjør det. Så jeg er med! Målet mitt er egentlig 8.januar, for da har jeg bursdag. Men innen februar er over er en fin tid, kanskje litt mer realistisk..? Når har du veiedag?

 

Så bra du vil være med! :D/> Jeg har gått på 2 grete roede kurs via nettet og gått ned 15 kg på lavkarbodietten. Men jeg vil ikke anbefale den lavkarbodietten til noen selv om den kan være effektiv en periode, man blir etterhvert matlei av den ensidige maten. Det er heller ikke så lett i sosiale sammenhenger. Nettkurset her er veldig greit og komme igang med for man logger all trening og mat/drikke og samtidig får du spørsmål av veiledern som også går litt nærmere inn på motivasjon. Tilbakemeldingen på fremgangen er veldig grei i begynnelsen syns jeg. Kjekt og kunne spørre veilederen om ting man lurer på underveis også.

Men nå er jeg altså tilbake på vanlig lavkalori diett. Jeg har nettopp fått spinningssykkel i hus og skal trene 3-4 dager i uka. Jeg har hund også som trenger sine daglige turer, så det er god hjelp på veien. Jeg har regna ut at om jeg går ned en halv kilo i uka så er jeg i mål 22. februar. Vet av erfaring at det stopper opp etter en stund mens kroppen venner seg til den nye vekta. Jeg håper selvsagt det skal gå fortere, men da tar jeg det bare som en bonus :)/>

Veiedag på fredag og sist veide jeg 80,5kg. jeg har investert i gull medlemskap her da jeg vil logge flere cm mål her inne i tillegg til midjemål. Det er greit og se om man går ned i cm og vekta står stille. :)/> Det betyr jo bare mer muskler og en strammere kropp. Det liker jeg :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg foreløpig trent på spinning i 25 min og gått 1 times tur med hunden. Nå skal jeg straks spise litt laks til middagen. Skal gå en liten kveldstur om litt med hunden før jeg tar kvelden. God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta i dag viste 69,5kg. -0,6kg.

Må vel si meg fornøyd med det :)/>

 

Flink du har vært Siljepia :-) Jeg har desverre ikke hatt tilgang på pc siden jeg sist skrev her. Jeg har kommet litt dårlig ut i matveien og det viste seg på vekta på fredag. 100gram opp... men jeg har trent mye og blitt enig med samboer om å begrense snop og slikt kun til en dag i helga. Så håper på bedre resultat neste uke. :-) er topp motivert, til tross for negativt resultat denne uka. Ha en fortsatt fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt mi stoppa på 80, 1 så samme som sist fredag. Treninga har jeg gjort skikkelig innsats så, men syns det er knot å skrive ned og beregne kaloriene som ko er inn munn.noe jeg burde gjøre siden det ikke går nedover på vekta. Må bli flink til å plotte det inn på appen via mobilen. Hvordan går det med dere andre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med!!! :D få vekk de grusomme siste 10kg til Februar hadde vært fantastisk!

Startet for 2år siden og har siden den gang gått ned 13kg totalt. Det er nesten umulig å få vekk de siste 10 <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med!!! :D/> få vekk de grusomme siste 10kg til Februar hadde vært fantastisk!

Startet for 2år siden og har siden den gang gått ned 13kg totalt. Det er nesten umulig å få vekk de siste 10 <_</>

Flott du vil være med! Så flink du har vært med 13kg nedgang! Ja, de 10 siste er kjipe ;-) men skal jammen bli godt å få vekk. Jeg skal søke operasjon for overflødig hud som ikke har strammet seg etter vektnedgangen. Får operasjonen ved 71,1 :-) prøver bruke det som motivasjon når jeg spinner på sykkelen :-) god helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter også med de siste 10 siste superseige kiloene. Hadde gått ned 40, men det har sneket seg på 7 igjen. Jeg sliter med å mobilisere guts til å komme helt i mål. Det føles som hvert kilo koster mer nå. Uten at jeg skal påstå at alle de andre kiloene har vært lett... Jeg har holdt på i mange år nå, starta 2008 faktisk. Jeg klarer å holde på den nye livsstilen, jeg er ikke redd for å suse opp 30 liksom, det livet jeg hadde før føles fremmed nå. Men, det hadde bare vært sååå deilig å komme helt i mål. Kunne si at nå kan jeg gå over i ny fase (stabilisering) ikke vase rundt her med de 10 ekstra på rompa og bli mer og mer tappa for motivasjon. Vekta er uansett på vei ned, har tatt av 4 kg siden mai. Det går i sneglefart, men det går i alle fall rette veien.

 

Flott om jeg kan henge meg på litt her selv om jeg ikke kan love å inspirere med de store vekttapene. Sunn mat og trim er jo som kjent en god ting, selv om jeg tar den ekstra skiva til kvelds for tiden mens jeg håper på 4 kg til før påske ;o)

 

Ha en herlig kveld jenter og ikke minst en sunn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan jeg skal legge ut her, ny på forumet, men jeg vil gjerne melde meg på tråden!! :) Trenger noen å motivere meg sammen med, da jeg ikke har viljestyrke på egenhånd! Har sluttet å amme for kort tid siden, så nå begynner kiloene å snike seg på igjen i stedet for å holde seg :-( Jeg skal ned rundt 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg sliter også med de siste 10 siste superseige kiloene. Hadde gått ned 40, men det har sneket seg på 7 igjen. Jeg sliter med å mobilisere guts til å komme helt i mål. Det føles som hvert kilo koster mer nå. Uten at jeg skal påstå at alle de andre kiloene har vært lett... Jeg har holdt på i mange år nå, starta 2008 faktisk. Jeg klarer å holde på den nye livsstilen, jeg er ikke redd for å suse opp 30 liksom, det livet jeg hadde før føles fremmed nå. Men, det hadde bare vært sååå deilig å komme helt i mål. Kunne si at nå kan jeg gå over i ny fase (stabilisering) ikke vase rundt her med de 10 ekstra på rompa og bli mer og mer tappa for motivasjon. Vekta er uansett på vei ned, har tatt av 4 kg siden mai. Det går i sneglefart, men det går i alle fall rette veien.

 

Flott om jeg kan henge meg på litt her selv om jeg ikke kan love å inspirere med de store vekttapene. Sunn mat og trim er jo som kjent en god ting, selv om jeg tar den ekstra skiva til kvelds for tiden mens jeg håper på 4 kg til før påske ;o)

 

Ha en herlig kveld jenter og ikke minst en sunn uke!

Så flink du har vært Lunja!! :-) Ja, jeg veida 75 i fjor sommer og gikk opp igjen de 5+ litt til etterhvert som det ble mindre motiverende å fortsette når vekta sto stille. Selv om sunn fornuft sier man ikke skal gi seg der. Jeg kjenner også at min livstil nå har endra seg siden jeg veide 107kg i 2007 da jeg begynte med livsstilsendringa. Nå har jeg fått spinningssykkel i hus og koser meg meg favortittmusikken mens tråkker i vei. Og daglige turer med hunden. Men jeg sliter fælt med matinntaket. Jeg fikk sjokk når jeg sjekka kaloriene på wienerpølser som vi hadde her igår.

Kjære vene, måtte sjekke to ganger. Vet jo pølser ikke er sunt, men da fikk jeg hakeslepp. Ikke mer pølser her i huset ;-) føre nøye matinntaket framover og håpe på vektnedgang til fredag igjen som er min veiedag.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvordan jeg skal legge ut her, ny på forumet, men jeg vil gjerne melde meg på tråden!! :)/> Trenger noen å motivere meg sammen med, da jeg ikke har viljestyrke på egenhånd! Har sluttet å amme for kort tid siden, så nå begynner kiloene å snike seg på igjen i stedet for å holde seg :-( Jeg skal ned rundt 10 kg.

Flott du vil være med JadaJada :-D vi får prøve støtte hverandre så godt vi kan :-) ha en fin og sunn uke jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Lunja!! :-) Ja, jeg veida 75 i fjor sommer og gikk opp igjen de 5+ litt til etterhvert som det ble mindre motiverende å fortsette når vekta sto stille. Selv om sunn fornuft sier man ikke skal gi seg der. Jeg kjenner også at min livstil nå har endra seg siden jeg veide 107kg i 2007 da jeg begynte med livsstilsendringa. Nå har jeg fått spinningssykkel i hus og koser meg meg favortittmusikken mens tråkker i vei. Og daglige turer med hunden. Men jeg sliter fælt med matinntaket. Jeg fikk sjokk når jeg sjekka kaloriene på wienerpølser som vi hadde her igår.

Kjære vene, måtte sjekke to ganger. Vet jo pølser ikke er sunt, men da fikk jeg hakeslepp. Ikke mer pølser her i huset ;-) føre nøye matinntaket framover og håpe på vektnedgang til fredag igjen som er min veiedag.

 

Takk for det og i likeså. Det er en ting å kvitte seg med alle de kiloene, men det er jammen an annen ting å holde vekta nede. Jeg har lest at det er bare 5% som klarer det på sikt. Vi har jo faktisk klart det noen år nå, bare med mindre tilbakeslag. La oss bli en av de 5%, Skrompa!!!

 

Jeg leste en undersøkelse om hva som kjennetegna de som klarte det og en av tingene var et varig endret aktivitetsnivå. Da passer det bra å være dyreelsker og ha ansvaret for en hund. Jeg er ute i all slags vær med min firbente venn og dørstokkmila kan ikke brukes som unnskyldning lengre for han MÅ jo ut.

 

Det ser ut som vi har vært gjennom mye av det samme. Jeg veide 110kg på det verste, da sluttet jeg å veie meg på en stund... huff og huff, det var ille. Jeg har trent mye på treningssenter, men det er jo maten som gir det største utslaget på vekta. Mye kan jo "tjenes" inn på å velge magrere varianter, men der har jeg innført det meste allerede så det er ikke mer å gå på føler jeg. Pølser er bare nifst kaloririke. Jeg liker godt noen lokalproduserte chorizo, men det er jo som å spise smør...

 

Har fått mange "oppvåkninger" her på GR i forholde til hva mat egentlig inneholder. Det er veldig bevisstgjørende å føre opp det man spiser gitt. Men det er jo ganske tidkrevende og rimelig kjedelig etter et tosifret antall uker. Jeg skal ta med sammen etter en lengre periode uten PC hjemme nå. Nå her jeg fått en ny i hus så nå er det bare å komme i gang. Jeg veier meg tirsdag så i morgen får det stå til. i dag blir det fiskemiddag og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott du vil være med! Så flink du har vært med 13kg nedgang! Ja, de 10 siste er kjipe ;-) men skal jammen bli godt å få vekk. Jeg skal søke operasjon for overflødig hud som ikke har strammet seg etter vektnedgangen. Får operasjonen ved 71,1 :-) prøver bruke det som motivasjon når jeg spinner på sykkelen :-) god helg til alle!

 

Har du egen spinningsykkel hjemme da? Er godt gjort å holde motivasjonen oppe ved hjemmetrening. Er neimen ikke lett.. :P

Jeg prøver meg på hjemmetrening med strikk og matte :) Med hoppetau som oppvarming :)

 

Hvor ofte trener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål ang registrering, knekkebrød til frokost, er da ett knekkebrød med pålegg regnet som en porsjon? :)/>

Hei

Frokost på meny 1 er faktisk 2 skiver eller alternativt 4 knekkebrød. Jeg spiser mye knekkebrød da jeg føler det blir mer mat på et vis, tar lengre å tygge liksom. Jeg tar 2 knekkebrød som et måltid så "sparer" jeg to til litt senere på dagen som mellommåltid. 4 virker ganske mye til et måltid syns jeg.

 

Les godt på knekkebrødpakken og se litt an typen. Jeg vet at de "hjemmelagde" knekkebrødene som er kommet i butikkene nylig har endel mer kalorier enn de gode gamle wasa-typene. Jeg kan anbefale Wasa Sport+. De er veldig grove og sunne og smaker veldig godt syns jeg i alle fall ;o)

 

Ellers kan jeg anbefale GR havregrøt med kruskakli og melk til frokost. Tror du finne oppskrifta her på sidene. Jeg spiser grøten med en halv banan, blåbær og kanel. Hjelper meg å få i meg litt melk også da jeg sliter litt med å fylle melkekvota. Kjempegodt og varer lenge i magen!

 

Lykke til med frokosten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne gruppa virker interessant. Jeg vil gjerne henge meg på om det er iorden.

Jeg går på nettkurs også, og har tidligere gått på vanlig GR-kurs. Gått opp og ned, vært stabil på en altfor høy vekt en lang stund, men nå vil jeg gjerne inn i alle de fine klærne som henger i skapet. Pluss at jeg kjenner at det er slitsomt å være veldig fysisk med for mange kilo på kroppen. Veier 76 kilo og skal ned til 63. Motivasjonen går i like store bølgedaler som vekta svinger :) Men kanskje kan motivasjonen få et opprykk i denne gruppa. Håper jeg kan bidra med noe tilbake.

en ting jeg sliter med er at jeg er sulten hele tiden... Går på meny 1, må det fordi jeg har lavt stoffskifte..., og for meg er det ikke mye mat... Jeg holder meg unna mest mulig fett, bruker hverken olje eller smør i matlagingen, for å kunne bruke flere kalorier på mat. Er likevel sulten. Er dette fordi maten er for fettfri tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne gruppa virker interessant. Jeg vil gjerne henge meg på om det er iorden.

Jeg går på nettkurs også, og har tidligere gått på vanlig GR-kurs. Gått opp og ned, vært stabil på en altfor høy vekt en lang stund, men nå vil jeg gjerne inn i alle de fine klærne som henger i skapet. Pluss at jeg kjenner at det er slitsomt å være veldig fysisk med for mange kilo på kroppen. Veier 76 kilo og skal ned til 63. Motivasjonen går i like store bølgedaler som vekta svinger :)/> Men kanskje kan motivasjonen få et opprykk i denne gruppa. Håper jeg kan bidra med noe tilbake.

en ting jeg sliter med er at jeg er sulten hele tiden... Går på meny 1, må det fordi jeg har lavt stoffskifte..., og for meg er det ikke mye mat... Jeg holder meg unna mest mulig fett, bruker hverken olje eller smør i matlagingen, for å kunne bruke flere kalorier på mat. Er likevel sulten. Er dette fordi maten er for fettfri tror dere?

Hei

Jeg tror metthetsfølelse er veldig individuelt. Jeg har forsøkt å forske litt på hva som gir meg mest av det, og etterhvert så har jeg lært meg endel om meg selv. For eksempel fungerer brød dårlig for meg. Det er relativt mye kalorier i brød i forhold til opplevd metthet. En ting jeg simpelten elsker er potetgull, det er jo stint av kalorier og gir rett og slett null metthetsfølelse for meg i alle fall. Masse fett er det også.

 

Jeg syns ikke verken meny 1 eller 2 er mye mat i det hele tatt så jeg er helt på linje med deg. Min overvekt er basert på at jeg har spist for mye og feil mat og min vektnedgang kommer av at jeg spiser mindre, mer regelmessig og rett mat. Så enkelt er det. Jeg tror at vi rett og slett må leve med at vi er sultne titt og ofte. Den eneste rådet jeg kan gi er rett og slett bare å registrere sulten, ikke la den få sette seg fast i tankene dine, ikke diskuter med den, ikke gå inn i forhandlingene om den ekstra skiva ;o) Bare la den komme, så drar den etterhvert. Det kommer fort noe annet som hjernen kan oppta seg med. Jeg hadde en forestilling om at når sulten var kommet så var det ikke mulig å bli kvitt den uten å tilfredstille den, dvs spise. Det tror jeg ikke lengre, ofte fungerer det å rett og slett bare la den være i fred og konsentrere seg om noe annet. Jeg kan merke det når jeg har en plan for når jeg skal ha mat, men sulten kommer en time før jeg har planlagt å spise. Når jeg klarer og bare ikke gå i forhandlinger med disse tankene så går det greit og når det så er tid for å spise så merker jeg at det faktisk har virka. Hele timen gikk slett ikke med på å lide mens minuttene sek seg avgårde. Jeg hadde rett og slett glemt å plages av sulten. For meg er sulten slett ikke konstant, den kommer og går.

 

Nå har jeg skikkelig babla og det er jo slett ikke sikkert at dette kan ha noen verdi for deg. Anyway, det var bare noen tanker. Det er uansett krevende syns jeg og det er slett ikke alltid jeg har sjans til å få det til. (Derav en noe diger rompe ;o))

 

Masse lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: hei til alle sammen :rolleyes:

 

Denne tråden lyder som musikk i mine ører,det er jo mellom ørene vi skal programmere oss til å ikke spise for mye/feil føde.

 

Dags dato er min vekt 80,8kg.Vil gjeeeeerne ned til 70. :blink:

har kvittet meg med ca 6kg i høst.

 

Trimmen min er meget raske gåturer på ca 1time 3-4ganger i uka

og styrketrening med manualer hjemme. :lol:

 

Pga alder ( femtiårene) kan jeg bare spise 1300-1400kcal,har prøvd

1600 men det funka ikke.Vi i denne alderen går langt på literen hehe.

Skriver mer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det og i likeså. Det er en ting å kvitte seg med alle de kiloene, men det er jammen an annen ting å holde vekta nede. Jeg har lest at det er bare 5% som klarer det på sikt. Vi har jo faktisk klart det noen år nå, bare med mindre tilbakeslag. La oss bli en av de 5%, Skrompa!!!

 

Jeg leste en undersøkelse om hva som kjennetegna de som klarte det og en av tingene var et varig endret aktivitetsnivå. Da passer det bra å være dyreelsker og ha ansvaret for en hund. Jeg er ute i all slags vær med min firbente venn og dørstokkmila kan ikke brukes som unnskyldning lengre for han MÅ jo ut.

 

Det ser ut som vi har vært gjennom mye av det samme. Jeg veide 110kg på det verste, da sluttet jeg å veie meg på en stund... huff og huff, det var ille. Jeg har trent mye på treningssenter, men det er jo maten som gir det største utslaget på vekta. Mye kan jo "tjenes" inn på å velge magrere varianter, men der har jeg innført det meste allerede så det er ikke mer å gå på føler jeg. Pølser er bare nifst kaloririke. Jeg liker godt noen lokalproduserte chorizo, men det er jo som å spise smør...

 

Har fått mange "oppvåkninger" her på GR i forholde til hva mat egentlig inneholder. Det er veldig bevisstgjørende å føre opp det man spiser gitt. Men det er jo ganske tidkrevende og rimelig kjedelig etter et tosifret antall uker. Jeg skal ta med sammen etter en lengre periode uten PC hjemme nå. Nå her jeg fått en ny i hus så nå er det bare å komme i gang. Jeg veier meg tirsdag så i morgen får det stå til. i dag blir det fiskemiddag og trening.

Så sant så sant...når man har oppnådd endel vektnedgang så er jammen jobben hard med å holde den der!

Jeg har lest om de samme om de 5% og vi skal klare det ja! Absolutt!

Vekta mi var 100gram lettere denne uka enn forrige uke. Alle monner drar! Jeg har fått høre at det ser ut som om jeg har gått ned i vekt, så det viser seg i alle fall på cm fordi om ikke vekta viser det. :-)

Ja, bikkja mi redda meg faktisk fra veldig mye overvekt. Hunder er fantastisk til å motivere til mer aktivitet :-) jeg ble hekta på spinning da jeg prøvde det for første gang ifjor sommer og det er faktisk en av de tinga jeg aldri hadde trodd Jeg skulle like. Nå fikk jeg spinningssykkel av mannen i huset til bursdagen som var for litt siden og jeg har fått sliti meg ut på den i noen uker nå. Trener spinning 40-60min 3-4 ganger i uka pluss gåturer med hunden :-) er litt slakk med styrketrening, man bør jo liksom trene det også for å forbrenne mer osv.

Men jeg merker jeg må gå kraftigere til verk med kostholdet igjen, for det er der det stopper nå tror jeg. Ja, det ikke alltid gøy å skrive den matdagboka, men jeg lurer ofte meg selv om jeg lar være. Men det er faktisk middagen her i huset jeg sliter veldig med. Mannen i huset lager så å si bestandig maten og det går mye i slumping i gryte og da er det ikke bare lett å beregne kalorier gitt ;-)

 

Jeg har vært inne på denne tråden og lest forresten, men får ikke til å svare med mobilen fordi mobilen klarer tydeligvis ikke skrive på forumer. Men ville bare skrive at jeg blir veldig glad for hver person som blir med :-) engasjement er det som får oss i mål jenter :-) ha en flott helg alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jenter!

 

Hvordan står det til med dere?

 

Jeg hadde en real sprekk forrige helg, det tok litt av på jentekveld må innrømmes. Det verste av alt var at jeg kjente etterpå at det hadde vært en perfekt kveld hvis det ikke hadde vært for at jeg ikke klarte å kontrollere hva som ble stappet i kjeften. Hva er det som gjør at jeg av og til er så klar og bestemt, mens andre ganger så klarer jeg ikke å stå i mot snopeskåla? Hvorfor gjør jeg ikke det som helt åpenbart er bra for meg når jeg til og med der og da er bevisst på at dette er feil både på kort og lang sikt? Det smaker jo ikke sååå godt!

 

Forskjellen fra før er at jeg nå tar meg inn kjappere, legger sprekken bak meg og kommer videre. Før fikk jeg liksom smaken på usunn mat og sukker og klarte ikke helt å slå av den bryteren. Den modusen med spising er rett og slett ikke så attraktiv lengre, den er ikke det den engang var. Kanskje man bare må akseptere at det går litt over stokk og stein en gang i blant, men jeg må si at jeg ikke liker den følelsen av å miste kontrollen. Det er bare et skikkelig sug. Jeg er nok litt sånn type som bare ikke må ta den første biten for da er det valdig vanskelig å stoppe.

 

Har hatt noen gode treninger denne uken og fått 10 i kostholdsscore 3 dager så nå er jeg tilbake i hverdagen. Spent på hvordan det går med dere andre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes:/> hei til alle sammen :rolleyes:/>

 

Denne tråden lyder som musikk i mine ører,det er jo mellom ørene vi skal programmere oss til å ikke spise for mye/feil føde.

 

Dags dato er min vekt 80,8kg.Vil gjeeeeerne ned til 70. :blink:/>

har kvittet meg med ca 6kg i høst.

 

Trimmen min er meget raske gåturer på ca 1time 3-4ganger i uka

og styrketrening med manualer hjemme. :lol:/>

 

Pga alder ( femtiårene) kan jeg bare spise 1300-1400kcal,har prøvd

1600 men det funka ikke.Vi i denne alderen går langt på literen hehe.

Skriver mer siden :)/>

 

 

Hei Bessa

 

Kjekt at du også er interessert i mysteriet om hvordan hjernen skal ta kontroll over valgene våre. Det å ta en avgjørelse og klare å stå for den over tid er utrolig viktig, men veldig vanskelig. Det er kanskje enkelt når motivasjonen er på topp, men det er den jo ikke alltid. Jeg tror det er noe annet enn motivasjon som kan bringe meg i havn.

 

For meg handler det endel om å sette på autopiloten, det å ikke gi rom for å ombestemme meg. Jeg jobber med dette, men det er jammen ikke lett. Prinsippet er at jeg har en plan og jeg skal ikke revurdere den planen, ikke gi meg selv mulighet til å ombestemme meg.

 

For eksempel: Jeg lager meg en treningsplan for uken. Den inneholder en viss fleksibilitet, jeg kan velge om jeg vil ta den turen på onsdag eller torsdag, men jeg kan ikke velge vekk begge. Så når torsdagen kommer og jeg ikke gikk på onsdag så kjenner jeg at forhandlingene kommer snikende. Skal jeg virkelig ut å gå i dette drittværet? Har jeg ikke egentlig fortjent å holde meg inne, jeg er jo ennå støl etter styrketreningen på tirsdag? Kjenner jeg ikke egentlig at jeg har litt influensa i kroppen?

 

Når disse tankene kommer så må jeg bare registrere at de er der, men ikke diskutere med dem. Ikke vurdere været, ikke kjenne etter på stølheten, ikke la tankene få innpass. Jeg prøver å bare registrere at de er der, uten å ta inn de over meg sånn at hjernen får ferten av forestillingen om godstolen! Jeg prøver å ikke la diskusjonene komme så angt at den framkaller følelser. Jeg vet jo at disse tankene kan komme, men jeg må jo ikke gi de oppmerksomhet, de må bar flyte forbi urørte. Når jeg ikke går inn i diskusjonen med meg selv så får jeg heller ikke muligheten til å ombestemme meg.

 

For meg er det viktig å utforske disse tingene og finne noen strateiger for å holde seg til den langsiktige planen selv når kortsiktige behov føles uoverkommelige å stå i mot. Det er vel bare å øve og øve. Punkt nr 1 er i alle fall å lage seg en plan. Unten den så går det litt over stokk og stein for meg.

 

Håper du får noe ut av "filosofien" min. Hadde vært interessant å høre dine betraktninger på dette.

 

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunja :rolleyes:

 

det du sier om å ha en plan er veldig viktig for alle som prøver å gå ned i vekt,uten en slik pådriver psykisk kan de fleste av oss gi opp.

 

det har ihvertfall hjulpet meg så langt B)

 

Jeg har faste dager jeg laaaanger ut i raske gåturer,men noen ganger som du sier må det byttes på pga jobb(for meg ihvertfall).

 

Men når det regner som tusan da kan det være at jeg tar en økt med styrke istedet.

 

litt utskeielse er greit BARE DEN STOPPER!!!!!!

:lol: god uke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...