Gå til innhold

Prøver igjen...


Gjest Flodhesten
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Flodhesten

Så var jeg her igjen, for femtiende gang, eller noe sånt, og har flyttet fra forum ned 30-40 kg til ned over 40 kg, for her går vekten bare oppover....til i dag da. Nå skal den NED! Hvis jeg klarer.....har prøvd så mange ganger før, men sprekker hver gang :angry:

112 kg og BMI på over 40, uff og uff.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Okei - stryk "hvis jeg klarer" og erstatt med "denne gangen SKAL jeg klare"! :) Jeg har nemlig funnet at litt positivitet hjelper godt på veien! Og det kommer fra verdens største pessimist.... *ler*

 

Jeg og har klart det før, men sprukket etter en stund. Jeg vet ikke hvordan du har gjort det, men jeg har begynt bang on på GR-kurs, trening 4 ganger i uken minst to timer hver gang osv. Og følgelig gått på en skikkelig smell og falt av lasset. Noen ganger har det skjedd når jeg har vært ferdig, andre ganger har jeg falt av underveis. Nå nærmer jeg meg målet mitt for n'te gang, men denne gangen SKAL jeg klare å holde det. Denne gangen har jeg brukt mye lengre tid, tatt ting litt steg for sted f.eks. med å få kostholdet godt på plass før jeg overhodet begynte å tenke aktivitet, og så slengt på treningen på et nivå som jeg vet at jeg kan opprettholde også når jeg er ferdig med vektnedgangen. For meg er det to ganger per uke. Så jeg tar heller to lange, gode økter fordi det passer bedre for meg enn å dra og trene 3-4 ganger per uke. Litt turgåing kommer i tillegg. Men du må ikke tro jeg har klart det på egenhånd. Jeg som alltid har hatet å trene setter nå pris på det, mye takket være bruk av personlig trener. Men - det er dyrt og alle har ikke råd, men uansett er det greit å legge opp til et løp man kan opprettholde.

 

Denne gangen har hodet mitt vært med på en annen måte enn før. Istedenfor å tenke at "stakkars meg som ikke kan spise....." tenker jeg heller at "fy søren så flink jeg er som klarer å takke nei" eller "jeg er kjempeflink som bare tok 1 stykke kake" (gjerne i motsetning til en hel kake tidligere.....). Sånne ting har hjulpet meg masse. Kanskje det kan hjelpe deg og? I tillegg har jeg tenkt livsstilsendring. Endre kosthold til det bedre, legge på trening. At vekten har gått ned som et resultat er en bonus. Andre tenker motsatt - at de slanker seg og at det forhåpentligvis gir en varig livsstilsendring. Men det kommer vel kanskje litt mer an på hvor mye du skal ned og hvor lang tid det tar. For å endre livsstilen når man er så overvektig som oss (jeg begynte på 130 kg og BMI på 40,2 tror jeg det var) tar faktisk tid.

Så sett i gang. Om det tar 8 måneder eller 3,5 år før du er i mål spiller ingen rolle. Poenget er at du gjør noe med egen situasjon, hvert eneste gram teller og før du vet ordet av det må du antagelig skifte navn til Mini-Flodhest... ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

 

Jeg syns Krusmyntes innlegg var veldig bra og tenkte jeg kunne dele litt tips selv :) Går du på kurs eller er du bare nettbruker? Selv har jeg valgt å gjøre det på egenhånd og bruke nettsida og forumet som støttespillere :)

 

Jeg har prøvd mange ganger uten å få det til, men det som ble annerledes denne gangen, var at jeg begynte å fokusere på og jobbe med det mentale. Hvorfor har jeg blitt så stor? Hva ligger bak overspisingen av godteri og usunn mat? Ved å sette ord på tankene og følelsene mine, har jeg fått det mye bedre med meg selv psykisk og derfor får jeg også til livstilsendringa. Jeg har også fokusert på å ikkje nekte meg selv ting. Hver gang jeg har hatt lyst på noe, har jeg sagt til meg selv at jeg legger det på ønskelista til lørdagsgodt. Og når lørdag kommer, må jeg bestemme meg for hva jeg har mest lyst på og så kan jeg unne meg det. Da tror jeg sjansen for å sprekke blir mye mindre. Det har ihvertfall fungert veldig bra for meg :)

 

Lykke til :) det blir spennende å følge deg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Flodhesten

Jeg gjør dette på egenhånd, ikke noe kurs.

Får virkelig håpe at jeg klarer det denne gangen, føler meg rett og slett SMELLFEIT og håper at den verste valken på magen blir borte ganske raskt( ser jo ut som jeg er gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at dere deler av deres erfaringer, Krismynte og Melody, dette var interessant og inspirerende også for meg!

Velkommen til forumet, Flodhesten. Nå har ikke jeg så lang fartstid her inne eller med reell slanking (er på min 6. uke nå), så jeg har ikke så mange gode råd å komme med. Men det har vært spesielt én ting som har vært betydning for meg, da spesielt i starten; En av trenerne på treningssenteret jeg går på sa til meg: "Du har jo klart å slutte å røyke, og det krever en enorm viljestyrke. Den samme viljestyrken må du finne nå. Og den har du inni deg!"

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...