Gå til innhold

Slutten på slappfisken.


Gjest Pysen
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver meg her, selv om jeg ikke liker at det er et åpent forum...

Dere som skriver her er greie og det veier opp :)/>

 

Begynte på kurs i fjor gikk på tre kurs etter hverandre og gikk ned 15 kg. Det gikk fryktelig sakte og jeg mistet litt av motivasjonen når de andre på kurset "raste" ned.

Nå har jeg meldt meg på nytt kurs, begynner i slutten av oktober. Kan ikke gi meg selv opp og jeg skal kun konkurrere med meg selv denne gangen.

 

Jeg klarte målet mitt å ikke gå opp mellom kursperiodene. Veldig fornøyd med det, har vært mye ferie og sus og dus i sommer.

 

Nå har jeg den siste uka tyvstartet før kurset, og har gått ned 2 kg. Vet det er begynnerflaks, regner med å stabilisere meg på rundt 500g- 1 kg ned i uka (håper jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen hit og gratulerer med å ha holdt deg stabil i kurspausen!!! Det er jo faktisk en seier i seg selv. Kan hende du har hatt godt av pausen og at det kommer til å gå litt lettere nå. Selv hadde jeg en ganske lang pause før jeg begynte på igjen i mars i fjor, og det kjentes litt lettere da jeg kom igang igjen. Men da hadde jeg også gått noen runder med meg selv i forhold til det mentale. :) Og å konkurrere kun med seg selv er nok lurt, selv har jeg gått på nettkurs og har derfor bare hatt meg selv å konkurrere med men har merket det i forhold til trening at å hele tiden sammenligne seg selv med andres resultater faktisk blir ganske slitsomt. Konsentrer deg om deg selv så går det forhåpentligvis bra.

Ja, det er et åpent forum, selv har jeg valgt å drite litt i det fordi jeg synes forumet hjelper meg såpass godt. Men det er jo bare å være litt tilbakeholden på informasjon som blir veldig persolig, så er du ikke så lett identifiserbar for eventuelle kjente som skulle bevege seg inn hit. :) Så det skal nok gå bra. Og ja - vi er egentlig ganske hyggelige.... ;)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit :) kjempeflott at du har klart å holde deg stabil mellom kursene og 2 kg ned er jo kjempebra :) og som krusmynte sier, ja vi er egentlig ganske hyggelige ;)

Lykke til videre, dette klarer du!

Ha en fin og sunn uke

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige svar og oppmuntring.

 

Denne uka merker jeg er en utfording. Lange møtedager på jobb, ikke lett å tilpasse det med min vanlige måltidsrytme. Ikke minst det å ikke ha kontroll på hvilken mat som blir servert.

I går ble det for lenge mellom frokost og lunsj. Jeg var dødsulten og gjorde ikke det beste valget. Klarte heldigvis å ta meg inn igjen før middag, med knaskegulrøtter og yoghurt fra butikken som mellommåltid.

 

Jeg merker det utrolig godt, blir jeg for sulten så går bevisstheten for hva jeg bør spise ned.

 

Nå sitter jeg og legger slagplan for i dag og resten av uka.

 

ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck snikveiing!

Det ga meg en kjempesprekk sist uke. Ikke bare en sprekk, men to.

Snikveide meg torsdag og da hadde jeg gått ned kjempemasse på fire dager, da er det jo ikke så farlig...

Til den ofisielle veiinga i dag har jeg gått opp 700g.

Nå er det full sjerpings, har planlagt alle ukens middager og trim. Har til og med invitert venninner med på tur i stedet for kafe.

 

Denne uka skal gå på skinner :)

 

Ha en strålende dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis i uka, har ikke snikveid meg denne uka, vil ikke gå på samme smell som sist.

 

Må si denne uka går strålende med tanke på maten.

Kommer aldri opp over 8,5 i kostholdscore siden jeg ikke drikker melk. Pytt jeg lever godt likevel :)

 

Trimmet litt har jeg også. Håper på full uttelling på veiingen mandag.

Nå er det helg og Yr melder opplett i morgen fra klokken 12 :) Ut på tur, har kjøpt meg boken opptur Bergen og skal prøve en av turene i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiinga i dag gikk supert :D

Har gått ned alt jeg gikk opp sist uke og litt ekstra. Hurra!

Feiret med yoghurt, musli og klementiner til frokost. (Normal frokost er fiberrik knekkebrød og leverpostei)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Gratulerer med nedgang!

 

Vedr at du ikke får høy nok kostholdsscore siden du ikke drikker melk - f.eks. yoghurt går på melkerasjon også, og du kan godt spise ekstra av det. Bare vær forsiktig med hvilke du velger, for mange er full av fett og/eller sukker. Selv velger jeg Yoplait Dobbel 0, synes spesielt den med blåbær er god, samt den med kirsebær. :) Er litt usikker på om ting som kesam, cottage cheese etc går på melkerasjon, men det ser du jo ved registrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

 

Jeg bekymrer meg ikke så mye for kostholdscoren, og jeg spiser litt yoghurt naturell, skyr og dobbel 0 og kulturmelk av og til.

Cottage cheese går ikke inn i melkekvoten.

Jeg foretrekker sardiner som kalsiumkilde, det spiser jeg til lunsj hver dag.

 

Nå er jeg på vei ut døra på trim, fant ut jeg har så mye avspasering til gode. Da er det fint å kunne ta en time eller to fri til trening med god samvittighet hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsov meg i morges og glemte å veie meg. Faktisk litt glad for at det å trippe opp og ned på badevekta ikke er hovedfokus.

Satser på offisiell veiing på kurset i stedet.

 

Synes denne uka har gått fint, trimmet og spist akkurat passe.

Nå går jeg en krevende måned i møte, med mye festligheter og besøk hjem til gamlingene.

Håper jeg klarer å stå i mot de verste fristelsene. Det er så lett å bli revet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Huff, det er noe herk med de månedene utfordringene står i kø, det er helt klart! Men da gjelder det å finne løsninger som kan bidra til et mer heldig utfall =)

 

Lykke til med novembermåneden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ikke den beste starten på november... opp 0,5.

 

Bare å krumme nakken og gå på. Kan ikke la dette lille tilbakeslaget stoppe meg.

Har som mål denne uka å bli bedre på å drikke vann. Det er vanligvis noe jeg er god på. De siste ukene har vi byttet litt rundt på kontorer og slikt på jobben. Det har vært så travelt at å drikke har kommet helt ut av fokus.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med oppgang, spesielt når man er så motivert og er redd for å miste motivasjonen. Men flott at du ikkje lar deg stoppe av den grunn :) Slanking er opp- og nedturer og det er ikkje alltid like lett å takle, men når du klarer det, vil du klare å holde motivasjonen oppe :)

 

Jeg så på startperioden min som en prøve/feileperiode, hvor jeg fant litt ut av ting som fungerte og ikkje og jobba med hvilke vaner jeg måtte endre. Som du skriver, så ser du f.eks at du burde drikke mer vann. Jeg syns det er veldig bra å sette seg sånne små mål i tillegg til delmål for selve vektnedgangen :) da fokuserer man ikkje bare på vekta, men mer på vanene sine og det å lytte til kroppen :)

 

Lykke til videre :) dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å krysse den magiske 15 kg merket i dag.

Det er bare her på forumet jeg er nybegynner, har fulgt GR en god stund nå med pause i sommer/høst.

Det har gått tregt, men de siste ukene har gått som en lek. Det kjennes i alle fall slik ut nå i dag.

 

Denne uka blir utfordrende, jeg skal reise og besøke foreldrene mine. De har et komplisert forhold til vekt og mat selv. Jeg vet det er begrenset hvor lenge vi kan snakke om katta før sekken revner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tilbake på sporet.

Gikk litt opp den uka jeg var på besøk hos foreldrene mine, men har gått det ned igjen denne uka.

 

Har slitt litt på treningsfronten, den ene stormen avløser den andre. Har gjort litt styrketrening inne i stedet for å gå en rask tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har oppdatert her.

 

Nytt år nye planer og bare positiv tenkning. Ned i vekt er nedi vekt om det er 200 g eller 2 kg. Alle monner drar.

 

Jula gikk veldig greit. Det ble selvsagt et par dager med en overdose mat og snop, men med lange turer med hunden ble det omtrent nullet ut.

Jeg gikk i alle fall ikke opp i løpet av jula.

 

Det som faktisk overrasket og gjorde meg litt skuffet i jula var at alle jeg fikk presang fra også ga meg sjokolade. Jeg har vært åpen om denne prosessen til familie og venner satt litt med følelsen, vil de ikke jeg skal lykkes?

Jeg spiste litt og ga det meste til nyttårsbukkene.

 

 

Jeg begynte å svømme rett før jul og det er så deilig. Kjenner det er veldig godt å få treningen i system.

 

Tror dette blir en fin vinter og vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at det har gått greit i julen! Selv gikk jeg litt opp, men det er greit - det viktigste er at jeg har hentet meg inn igjen og vekten er på retur. Over halvparten er borte allerede. :)

 

Når det gjelder det med sjokolade til jul så ville jeg hvis jeg var deg valgt å tro at det rett og slett er en forglemmelse og/eller uvitenhet. Nå kjenner ikke jeg familien og vennene dine, men jeg kan ikke forestille meg at de ikke vil at du skal lykkes! Men skjønner jo at du reagerer - det året jeg fikk fire gaver inneholdene diverse såper satt jeg og flirte og lurte på om folk synes jeg lukter vondt... *ler* Det gjorde jeg nok ikke, men luktet ihvertfall ekstra godt i lang tid etterpå! :)

 

Godt å komme i gang med trening, ja - jeg skal ha årets første PT time i ettermiddag, men har trent hele julen så er heldigvis ikke særlig bekymret. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Jeg henger fortsatt med.

 

Det går sakte men sikkert rette veien.

Klarer stort sett å holde kostscoren oppe på 7+(drikker ikke melk)

Det er jeg kjempefornøyd med.

 

Trening ikke like fornøyd, men ikke helt bak mål heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger fortsatt med.

 

Det går sakte men sikkert rette veien.

Klarer stort sett å holde kostscoren oppe på 7+(drikker ikke melk)

Det er jeg kjempefornøyd med.

 

Trening ikke like fornøyd, men ikke helt bak mål heller.

 

 

Hva skal til for å få så høy score egentlig? Jeg føler at jeg aldri klarer å komme over 5-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hva skal til for å få så høy score egentlig? Jeg føler at jeg aldri klarer å komme over 5-6

Du skal ha nok av alt uten å gå over… Det vil si nok kalorier, proteiner, fett, karbohydrater, melk, frukt og grønt. I tillegg må du ha to hjertevalg, drikke nok vann og ta tran eller vitaminer. Det greieste er å strekke seg etter 10-tallet, men hvis man f.eks. ikke drikker melk eller bruker andre melkeprodukter som registreres under melkekvoten (eks yoghurt) er det greit å sette målet til 8-9 eller noe sånt. Det går fint an å få bra ned uten å ha høy kostholdsscore, men det er jo også snakk om å ha et balansert kosthold og få i seg alt en trenger av næring, vitaminer og mineraler, så det er nok litt derfor det anbefales høy kostholdsscore. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føkkkkkkkk!!!!!!!! Klarte å gå opp 2 kg sist uke. Klarer jeg 100 på et år hvis jeg fortsetter slik?????

 

Har ikke turt å veie meg senere denne uka, krysser selvsagt fingrene for at det er vann og dongeribuksa.

 

 

 

Har hatt møter på jobb denne uka. Jeg var kaffeansvarlig og hadde selvsagt bestilt inn rikelig med frukt og grønnsaker og ingen kake.

Hva skjer jo en av mine kollegaer finner ut at for hver gang noen stiller et spørsmål eller kommentar under hennes innlegg og diskusjon etterpå blir de "premiert" med sjokolade. (jeg er av de snakkesalige...)

Jeg holdt meg fint unna til klokken halv tre...da sprakk jeg så salig :angry:

 

Jeg klarer hver gang å sabotere for meg selv. Hjemme er det greit der finnes det ikke snop, ute blant folk er det vanskelig.

 

Jeg gikk en lang tur i går, men det kompenserer jo ikke. I dag er jeg skikkelig lei meg, og har mest lyst til å bare krabbe under dyna og bli der til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis ned 7oog denne uka. Ikke mye, men ned er ned

 

I tillegg er det fint vær og jeg har trimmet skikkelig.

Har gangsperre fra anklene til ørene :D/> Det er faktisk deilig å kjenne jeg har en kropp som virker :D/> :D/> :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Synes 700 gram er bra på en uke, jeg. :) Men man vil jo selvsagt at det skal gå fortest mulig....

 

Gangsperr fra ørene og ned er ikke å forakte - om ikke annet så kjenner en jo at en lever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...