Gå til innhold

ingenting skjer :-(


Gjest idapetrine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest idapetrine

Jeg ligger rundt 1400 kalorier om dagen, trener spinning (60min) og styrketrening (20min) mandag, onsdag og fredag.

allikevel går ikke vekten ned!!! Ikke målene heller...

huff det er så frustrerende!!

 

Noen med gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IdaJackson

Jeg ligger rundt 1400 kalorier om dagen, trener spinning (60min) og styrketrening (20min) mandag, onsdag og fredag.

allikevel går ikke vekten ned!!! Ikke målene heller...

huff det er så frustrerende!!

 

Noen med gode råd?

 

Hvis du faktisk ikke spiser mer og lurer deg selv, tror jeg du bør ta en tur til legen og sjekke om det er noe galt med stoffskiftet ditt. Det kan jo være du har noe thyroksinproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Hei, i samme situasjon jeg også. Men hold ut!! Resutater vil og skal komme!!!!

Tok det lang tid før vekten rikket seg??

Begynner å lure på om det er meg det er noe feil med?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan absolutt være du spiser for lite. Da tror kroppen det er hungersnød og setter på alle bremser. Jeg holdt meg på 1600 på kurs og gikk ikke ned. Etter noen uker gikk jeg opp til 1900 og da raste det brått av 2,5 kg på en uke. Så anbefaler deg å gå opp på kcal-mengde en stund og se hva som skjer da. Du kan heller gå litt ned igjen etterhvert om du føler for det, men la det gå en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Det kan absolutt være du spiser for lite. Da tror kroppen det er hungersnød og setter på alle bremser. Jeg holdt meg på 1600 på kurs og gikk ikke ned. Etter noen uker gikk jeg opp til 1900 og da raste det brått av 2,5 kg på en uke. Så anbefaler deg å gå opp på kcal-mengde en stund og se hva som skjer da. Du kan heller gå litt ned igjen etterhvert om du føler for det, men la det gå en stund :)/>

Hadde håpet det svaret kom ;-) har tenkt tanken selv, men var veldig usikker..

Men da skal jeg prøve å fylle på med kalorier å se om det hjelper :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet det svaret kom ;-) har tenkt tanken selv, men var veldig usikker..

Men da skal jeg prøve å fylle på med kalorier å se om det hjelper :-)

 

 

Ja 1400 kcal er VELDIG lite. Kun dersom du er svært inaktiv, med lite overvekt og lav vekt i utgangspunktet vil dette være riktig. Og du er nok ikke i den kategorien ettersom du trener som du gjør. Prøv deg på 18-1900 3-4 uker så ser du:) Det er gjerne bedre å begynne litt høyt og senke, enn å begynne for lavt og bygge seg sakte oppover.

 

Lykke til, og gi oss gjerne oppdateringer på hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest idapetrine

Nå ligger jeg på mellom 1800-1900 kalorier og 10-12 trimpoeng i uka, men fortsatt går jeg ikke ned!!

Ikke på kilo og ikke på cm!!

Det er så demotiverende :-(

 

Kanskje jeg må slutte å trene så mye å heller gå turer ol...

 

har vurdert å begynne på nettkurs,men vil gjerne prøve selv først.

har gått ned 30 kg på GR før, men etter barn nr 2 sitter alt som støpt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veier? Du behøver slett ikke å svare. Om du har smarttelefon, ville jeg ha lastet ned gratisversjonen av shapeup, og lagt inn dataene der. Mulig det blir litt det samme som gullmedlemskap her inne (har ikke prøvd det), men der kan du legge inn aldr, kjønn, høyde, vekt, målvekt og hvor mye du tar sikte på å gå ned i uka, og så foreslår den hvor mange kcal du bør ligge på for å nå målet ditt og anslår hvor lang tid det vil ta.

 

Jeg er 170, og har et heller lavt aktivitetsnivå (ikke fysisk anstrengende jobb, bor så langt unna jobben at jeg må kjøre), og jeg skal ha ca. 1800 kcal for å opprettholde vekten min. For meg høres derfor 1800-1900 for mye ut, men det kommer jo an på så mye. Finnes vel en tråd her inne også hvor det står noe om hvordan man regner det ut, så du kan jo sjekke ut den også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Kan jeg spørre hvor høy du er og hvor mye du veier? Du behøver slett ikke å svare. Om du har smarttelefon, ville jeg ha lastet ned gratisversjonen av shapeup, og lagt inn dataene der. Mulig det blir litt det samme som gullmedlemskap her inne (har ikke prøvd det), men der kan du legge inn aldr, kjønn, høyde, vekt, målvekt og hvor mye du tar sikte på å gå ned i uka, og så foreslår den hvor mange kcal du bør ligge på for å nå målet ditt og anslår hvor lang tid det vil ta.

 

Jeg er 170, og har et heller lavt aktivitetsnivå (ikke fysisk anstrengende jobb, bor så langt unna jobben at jeg må kjøre), og jeg skal ha ca. 1800 kcal for å opprettholde vekten min. For meg høres derfor 1800-1900 for mye ut, men det kommer jo an på så mye. Finnes vel en tråd her inne også hvor det står noe om hvordan man regner det ut, så du kan jo sjekke ut den også.

jeg er 174 høy og 88 kg...Jobber i barnehage, så går veldig mye om dagene.

Har lenge vært på meny2 (1600kalorier) men da skjedde det heller ingen ting..ikke opp og ikke ned....

Fikk et tips om at det kanskje ble forlite mat i forhold til treningen (3 timer spinning og 20 min styrketrening i uka), men ingen resultat der heller :-(

registrerte meg på shape up, go watt aktivitetsnivået på normal. Da mom set pop at jeg trengte 1399 kalorier om dagen...for 1kg i uka.. og 1899 for 0,5kg i uka....

Er det jeg liggerpå, men går ikke ned :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Det er jo litt individuelt hvor mye man forbrenner også, siden det er gjennomsnittsverdier. Hva skjer om du endrer aktivitetsnivået til "lavt"?

Da kommer den på 1233 kalorier...

Kanskje jeg skulle prøve det en stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå på ca. 1200 ganske lenge, og det fungerte greit for meg. Begynte jo ikke så mange kiloene fra der du er nå. Men det er jo viktig at du får i deg såpass mye mat at du ikke sprekker fordi du blir for sulten også. Hvor lenge lå du på 1400 før du forandret til 1800-1900? Og hvor lenge har du nå vært på 1800-1900? Gikk du opp av å gå høyere, eller vekten helt stabil? I blant stopper vekta jo litt opp noen uker før den beveger seg igjen, så kanskje det bare er snakk om et lite platå som det tar litt tid og tålmodighet å overvinne? Hvis du ser på signaturen min, har jeg jo også hatt noen slike uker, men plutselig har vekta gjort et hopp nedover igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Jeg lå på ca. 1200 ganske lenge, og det fungerte greit for meg. Begynte jo ikke så mange kiloene fra der du er nå. Men det er jo viktig at du får i deg såpass mye mat at du ikke sprekker fordi du blir for sulten også. Hvor lenge lå du på 1400 før du forandret til 1800-1900? Og hvor lenge har du nå vært på 1800-1900? Gikk du opp av å gå høyere, eller vekten helt stabil? I blant stopper vekta jo litt opp noen uker før den beveger seg igjen, så kanskje det bare er snakk om et lite platå som det tar litt tid og tålmodighet å overvinne? Hvis du ser på signaturen min, har jeg jo også hatt noen slike uker, men plutselig har vekta gjort et hopp nedover igjen.

Ca 1mnd på 1600 kalorier og 3 uker kanskje på 1800-1900...

Vekta viser det samme som da jeg startet :-(

Ingen problem å spise 1300 kalorier,fordeler det bare slik at jeg får et knekkebrød til kvelsmat etter trening!

Alt må prøves,for dette gikk veeldig tregt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idapetrine

Jeg lå på ca. 1200 ganske lenge, og det fungerte greit for meg. Begynte jo ikke så mange kiloene fra der du er nå. Men det er jo viktig at du får i deg såpass mye mat at du ikke sprekker fordi du blir for sulten også. Hvor lenge lå du på 1400 før du forandret til 1800-1900? Og hvor lenge har du nå vært på 1800-1900? Gikk du opp av å gå høyere, eller vekten helt stabil? I blant stopper vekta jo litt opp noen uker før den beveger seg igjen, så kanskje det bare er snakk om et lite platå som det tar litt tid og tålmodighet å overvinne? Hvis du ser på signaturen min, har jeg jo også hatt noen slike uker, men plutselig har vekta gjort et hopp nedover igjen.

Ca 1mnd på 1600 kalorier og 3 uker kanskje på 1800-1900...

Vekta viser det samme som da jeg startet :-(

Ingen problem å spise 1300 kalorier,fordeler det bare slik at jeg får et knekkebrød til kvelsmat etter trening!

Alt må prøves,for dette gikk veeldig tregt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...