Gå til innhold

skal gå ned 60 kg HJELP!!


Gjest tonje1987
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest tonje1987

Hei.

 

 

Vil fortelle litt om meg selv.

Jeg er ei jente på 26 år med ALT for høy vekt med bmi på 45. Veier nå hele 140 som er FLAUT, skammelig og slitsomt. Jeg har to nydelige barn. ei jente på 2 år og en liten gutt på 3 mnd så gikk jo opp mens jeg var gravid. men har alltid vært litt overvektig. Nå går jeg på et Grete roede kurs på nettet og fungerer sånn passe, bare gått på det en uke, så er mye å sette seg inn i:) men motivasjonen til å gå tur er ikke ALLTID der. Noe jeg burde ha da jeg kan ta med sønnen min på trilletur som også har godt av frisk luft, men ikke alltid så lett.

 

og skal spise 2200 kcal på en dag, men må si jeg sliter litt med det, da jeg har litt lite matlyst og er mye trøtt. så vil nesten heller sove enn å spise. da jeg er mye oppe om nattaen pga sønnen min skal ha mat.

 

 

Noen som har råd å komme med?:D tar i mot alt av råd og tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Velkommen hit og gratulerer med barn nr. 2!

For det første er det kjempeflott at du har meldt deg på kurs. Så lenge du ammer er det nok greit å få litt starthjelp fra noen som kan det. Ja, det er mye å sette seg inn i, men det blir verdt det tilslutt. Og jeg har hørt rykter om at man går fortere ned i vekt når man ammer, så da er det jo like godt å hoppe i det som du har gjort! :)

 

Skjønner at du har hektiske dager med to så små og at det er vanskelig å komme seg ut. Hvordan er det med organiserte aktiviteter for folk med barn der du bor? Jeg vet at mange steder i landet har det lokale turlaget trilletur f.eks. en gang i uken. Ikke bare kommer du deg ut, du får sosialisert samtidig og kanskje en fast avtale gjør det litt mer forpliktende og gjør det lettere å komme seg avgårde? Mange steder har de også trening med baby, som i at du tar babyen med på trening og bruker ungen til dels aktivt i øvelsene. Har en venninne som går på det - som hun sier så kommer man raskt i form ved å drive med bakkeintervaller (høres verre ut enn det er!) med baby i vogn. Og babyen vokser jo i takt med at formen blir bedre også, så jeg tenker at det må jo være genialt! :) Det er ihvertfall verd å undersøke.

 

Det sies jo at vektnedgang er 80% kosthold og 20% trening. Så det er absolutt mulig å gå ned i vekt uten å trene, men hvis du får til trening samtidig som strammer du jo opp kroppen og du slipper å miste så mye muskelmasse. For slanking går ikke bare utover fettet, men musklene også. I tillegg gir det jo ekstra energi som det høres ut som om du trenger litt av med våkenetter og sånt.

 

Uansett - lykke til med prosjektet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg er en jente på 21 år, veier 120 kg. Det er også flaut. BMIen er på ca 36. jeg vil gjerne gå ned en god del! Sliter veldig med motivasjonen. Sliter med å spise det jeg skal, selv om jeg vet at det er riktig, og viktig.

denne gangen vil jeg virkelig klare det! Håper også du lykkes!! Stå på!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsen- SJ

Hei!!

 

Du er igang, du har meldt deg på kurs. Jeg tror at erkjennelsen og faktisk det å begynne ofte er det viktigste steget. Du innrømmer for deg selv at noe må gjøres. Det er bare du som kan gjøre jobben. Men det er mange her inne som kan stå på sidelinjen og heie på deg og gi deg tilbakemeldinger underveis.

Selv har jeg ikke trent de siste 2 ukene... Likevel har jeg vektnedgang på 2,5 kg... Så det går an å komme nedover med bare å spise riktig. Min BMI er på 40. har gått ned 9 kg siden jeg registrerte meg her, men gikk ned 5,5 kg før det også! så totalt 14,5 kg. men har maaaange kg igjen til jeg er i mål!!! Jeg er veldig bevisst på hyppigheten på måltidene sammen med mengden mat. Da får du forbrenningen i gang, og jeg tror for min del at det er det jeg flyter på nå år trening går trått!!

 

Fortsett å fokuser på mat/ kosthold/ måltider er mitt råd, så når det er på plass kan du ta treningen også! Så slipper du å gå på en smell tidlig i prosessen. Er sikker på at vektnåla går rette vegen likevel!

 

 

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest solis000

Hei.

 

 

Vil fortelle litt om meg selv.

Jeg er ei jente på 26 år med ALT for høy vekt med bmi på 45. Veier nå hele 140 som er FLAUT, skammelig og slitsomt. Jeg har to nydelige barn. ei jente på 2 år og en liten gutt på 3 mnd så gikk jo opp mens jeg var gravid. men har alltid vært litt overvektig. Nå går jeg på et Grete roede kurs på nettet og fungerer sånn passe, bare gått på det en uke, så er mye å sette seg inn i:) men motivasjonen til å gå tur er ikke ALLTID der. Noe jeg burde ha da jeg kan ta med sønnen min på trilletur som også har godt av frisk luft, men ikke alltid så lett.

 

og skal spise 2200 kcal på en dag, men må si jeg sliter litt med det, da jeg har litt lite matlyst og er mye trøtt. så vil nesten heller sove enn å spise. da jeg er mye oppe om nattaen pga sønnen min skal ha mat.

 

 

Noen som har råd å komme med?:D/> tar i mot alt av råd og tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solis000

Det er så utrolig motiverende å høre at du er i gang.. Det får også meg til å ha litt mer tro på meg selv! 14 kg er ikke verst!!:)/> Stå på videre:)

Hei,

Hvordan går det med deg ? Jeg startet nå , samme vekt og bmi som deg....er spent siden du skrev dette i oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...