Gå til innhold

En som er på vei


Gjest på vei
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er pga nedbemanning på jobb hjemme med lønn i 3 måneder og tenkte jeg bruker tiden ikke bare til jobbsøking men også for å gjøre noe med vekten.

Dette er bare tredje gang i livet mitt at jeg prøver å gå ned og hovedgrunn er helseproblemer. Jeg er egentlig svært imot slanking. Er ikke så opptatt av mat, ikke glad i matlaging, men heller ikke fastfood-elsker. Ligger vel sånn i midten, men spiser rett og slett for mye av vanlig mat. Liker verken kake eller dessert, så problemet sitter andre plasser.

 

Jeg har sånn sett hele livet veid 55kg - helt til jeg gikk fra verkstedarbeid til kontor, da gikk jeg opp 20kg innen 2 år. Det var i 2006.

Etterpå var jeg på første kurs lokalt, gikk ned 12 kg. Dårlig hjemme og på jobb og jeg gikk opp igjen, mye trøstespising i den tiden.

Hadde et kurs til men var egentlig for å syk å gjennomføre.

 

Nå er jeg 41 år, veier 76kg på 155cm høyde og har litt helseproblemer pga dette. Vekten går på knærne og jeg er i dårlig form.

 

Registerer nå mat her inne på 1600 kkal for å få en følelse for hva jeg egentlig spiser.

Har endelig funnet med noe sport jeg trives med og har gått til Taekwondo i noen uker. La merke til at jeg allerede nå har det enklere å bevege meg, selv om jeg har muskelvondt stort sett hele tiden, hehe.

2x i uka ca 90 min gir meg 11 poeng som er super, fordi jeg hater å gå turer.

 

Jeg vet at jeg trives godt med rundt 62kg og i min familie er kvinnene alle veldig stabile av kroppsbygging.

Det jeg er redd for er å bli tykk som farmor var og få skikkelige helseproblemer, det vil jeg ikke ha.

Å derfor er jeg her nå og ser hva som skjer :-)

 

Håper det beste men er klar over at 95% av dem som går ned i vekt ikke klarer å holde den men går opp igjen.

 

Snakkes, en på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...