Gå til innhold

ministep:-)


Gjest LilleBett

Anbefalte innlegg

Gjest LilleBett

For en uke siden kjøpte jeg min nye bestevenn. En ministepper fra abilica, liten og søt i stål og sort...passer perfekt til interiøret (dvs lett under sjenken når noen ringer på). Etter et par dagers slitsom tilvenning må jeg nå sette grenser for hvor lenge jeg kan steppe hver dag...så ikke gangsperren skal drepe meg på morran. Det går faktisk lekende lett, jeg som hater kardiotrening har blitt hekta på nettopp det! Passer kanskje ikke for alle, men jeg har i alle fall funnet treningen som passer for meg, så da er det håp for alle;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom jeg har forstått kan man ikke være over 90 kg for å bruke den? 7 kg igjen...... jeg tror jeg skal skaffe meg en sånn en når jeg har blitt lett nok for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBett

Min ministepper fra abilica tåler opptil 120 kg. Vet ikke med andre, men det er opplyst på de forskjellige så det er bare å spørre i butikken eller søke på nettet eller hvasomhelst, så finner du ut med andre merker. Tipper det er forskjell på de ulike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nylig kjøpt en slik, og syns det er ypperlig!

Men hvor hardt trener du på den, og i hvilket tempo? Er så usikker på om jeg bruker den riktig, men har den på det sterkeste og syns liksom ikke det blir så veldig mye motstand...Bruker den i ca 15 minutters intervaller, så det er fort gjort å trene inn mange trimpoenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilleBett
J

Men hvor hardt trener du på den' date=' og i hvilket tempo? Er så usikker på om jeg bruker den riktig, men har den på det sterkeste og syns liksom ikke det blir så veldig mye motstand...Bruker den i ca 15 minutters intervaller, så det er fort gjort å trene inn mange trimpoenger![/quote']

 

Viss det ikke er nok motstand kan det være mutteren som fester trinsa som kabelen glir på som ikke er stram nok. Skal være OK fra fabrikk, men min har løsnet litt opp i det siste og det hjalp å stramme denne.

 

Jeg har den sånn litt over medium, da er det ca 15cm høgdeforskjell mellom fotplatene og det synes jeg er ok. jeg har ikke noe mål på hvor fort jeg går, for synes sensoren som teller er litt ustabil, men jeg går så jeg svetter men ikke dør. I 15 eller 20 min intervaller. Det synes jeg funker flott i alle fall.

 

Lykke til med videre stepping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...