Gå til innhold

Hvordan motstå fristelser?


Gjest Fru Fryd
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg spiser veldig bra sånn generelt, ligger på høy score nesten hver dag. Men så er det dette med fristelser. Kake på jobben, dessert eter middag hos svigers, gjester som tar med sjokolade når de kommer, mannen som åpner en flaske vin..... Og jeg snubler HVER gang. jatakk, bare litt. Den første biten, så den andre, så den tredje osv. Oisann. 500kcal gitt... Grrr!

Jeg er elendig på å begrense inntaket av det som står foran meg.... Huff!

 

Hva gjør dere for å ikke gå i den samme fella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tenke over hvilke fristelser jeg virkelig har lyst på og som jeg derfor vil unne meg. Kake er jeg ikke så fryktelig glad i, så kake på jobben f.eks. holder jeg meg unna, mens et glass vin eller to på lørdagskvelden er noe som jeg har mer lyst på. Dessuten registrerer jeg fristelsene, helst før jeg spiser dem, så da vet jeg litt om det er verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å tenke over hvilke fristelser jeg virkelig har lyst på og som jeg derfor vil unne meg. Kake er jeg ikke så fryktelig glad i, så kake på jobben f.eks. holder jeg meg unna, mens et glass vin eller to på lørdagskvelden er noe som jeg har mer lyst på. Dessuten registrerer jeg fristelsene, helst før jeg spiser dem, så da vet jeg litt om det er verdt det.

 

Jeg elsker sjokolade, det er det som er så farlig.... :o

Og gjerne rødvin også.

Jeg skjønner det med å registrere først. Men ikke alltid like lett i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :rolleyes:/>/>

Elsker også å kose meg med mat og vin og synes det er kjempevanskelig å holde meg innenfor det som er lov. Har noen strategier:

- Ha noen allierte, spesielt viktig med de som du omgås ofte... Eks mannen din og de som ofte er på besøk. Vi har begynt med 1/2 flasker vin... Det gir passe mengde når bare jeg og mannen skal dele.

- Gjester/ venner som ofte er på besøk kan også vite at jeg ikke kan spise det jeg gjorde før... De fleste er også interesset i å spise litt sunnere, så det pleier ikke være noe problem å ikke spise alle vertinnegavene... Pluttselig blir vertinnegavene også litt sunnere...

- ikke ha noe liggende som du ikke skal spise. Chips har vi aldri lenger fordi vi ikke klarer la noe ligge.. Sjokolade kjøper vi på fredag til helga...

- Jeg spiser ikke kaker på jobb. Dette har jeg bare bestemt meg for, da slipper jeg å tenke meg om hver gang det dukker opp kaker og godteri... skal ha / skal ikke ha... D

- blande sunt og søtt... På lørdagskvelden deler vi av og til opp mye spennende frukt, og legger opp på fint fat sammen med sjokolade... (Må ha sjokolade hver uke :)/>/> ) Har hatt slike frukt/sjokoladefat til dessert når vi har hatt gjester også.. Nam nam!! Og så ser det fint ut også:-)

 

Dette var noen kjappe tips og overlevelsesstrategier... Som jeg dessverre ikke alltid klarer å holde... I fjor i desember klarte jeg ikke å la være å spise pepperkaker på jobb... Resultat 2 kg opp før juleferien starta.... Men man lærer av sine feil... I år skal jeg ikke ta en pepperkake før 20. desember.

 

Lykke til... :D/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest flettemette1

Hei!

Jeg spiser veldig bra sånn generelt, ligger på høy score nesten hver dag. Men så er det dette med fristelser. Kake på jobben, dessert eter middag hos svigers, gjester som tar med sjokolade når de kommer, mannen som åpner en flaske vin..... Og jeg snubler HVER gang. jatakk, bare litt. Den første biten, så den andre, så den tredje osv. Oisann. 500kcal gitt... Grrr!

Jeg er elendig på å begrense inntaket av det som står foran meg.... Huff!

 

Hva gjør dere for å ikke gå i den samme fella?

[/quote

 

Kanskje du bør øve deg på å si nei takk og stå for det? :) Lykke tiL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...